kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۷۵۶
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶

کیهان به هدف زد شبکه نیابتی دشمن به هذیان‌گویی افتاد

گزارش مستند کیهان درباره شبکه نیابتی دشمن در رسانه‌های داخلی برخی مدعیان اصلاحات را برآشفته و به واکنش دستپاچگی و واکنش‌های عصبی واداشته است. 
 
 
سرویس سیاسی- 
 
روز سه‌شنبه دهم آبان ماه در گزارشی به مواضع عجیب و مضحک برخی رسانه‌های مدعی اصلاح‌طلبی در واکنش به بخشی‌هایی از بیانیه تبیینی مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در آن از همکاری دو تن از خبرنگاران این رسانه‌ها با سرویس‌های جاسوسی غربی پرده برداشته بود، پرداختیم. 
در این گزارش که با عنوان «روزنامه‌نگاری جرم نیست وطن‌فروشی و جاسوسی جرم است»، که در واقع پاسخی به فرار به جلوی این رسانه‌ها برای تطهیر و تبرئه خبرنگاران بازداشت شده‌شان بود نوشتیم:« فعالین رسانه‌ای و روزنامه‌های مدعی اصلاحات در حالی تلاش دارند، به‌زعم خود از این بیانیه اعتبارزدایی و خبرنگاران خود را از اتهامات وارده تبرئه کنند که رسانه‌های اصلاح‌طلب در سال‌های اخیر یکی از کانون‌های اصلی پرورش و تربیت پادوهای رسانه‌ای برای شبکه‌ها و رسانه‌های ضدایرانی بوده‌اند که با وطن‌فروشی به استخدام بی‌بی‌سی فارسی‌، صدای آمریکا، من وتو‌، رادیو فردا، ایران اینترنشنال‌، ایندیپندنت فارسی و... درآمدند و در حال حاضر برای این شبکه‌های معاند فعالیت می‌کنند. این افراد در دوران اصلاحات در روزنامه‌ها و مجلات همشهری دوره اصلاحات‌، ایران، چلچراغ، شهروند امروز، تهران تایمز، شرق، اعتماد، هم‌میهن، بهار، وقایع اتفاقیه و بسیاری دیگر از نشریات مشغول به کار بوده‌اند و پس از چندی به شکل کامل جذب این رسانه‌ها شدند. همچنین خبرنگاران و روزنامه‌نگاران رسانه‌های طیف مدعی اصلاح‌طلبی در مقاطع مختلف به‌ویژه در جریان فتنه‌ها و آشوب‌ها با تهیه گزارش‌های میدانی و مصاحبه‌ها و مقاله‌های خود به تأمین خوراک خبری برای رسانه‌های ضدانقلاب پرداخته‌اند. موضوعی که روزنامه کیهان در گزارش‌های متعددی به آن پرداخته است. »
 افشای همکاری خبرنگاران اصلاح‌طلب با سرویس‌های جاسوسی
 در اغتشاشات اخیر 
 گفتنی است وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در بیانیه مشترک تبیینی خود پیرامون حوادث اخیر تصریح‌ کرده بودند که برخی خبرنگاران شاغل در رسانه‌های اصلاح‌طلب از جمله این دو خبرنگار بازداشت شده در دوره‌هایی که با عنوان «جنگ ترکیبی و براندازی نرم» توسط سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) برگزار شده بود، شرکت کرده بودند.
در واقع این بیانیه از چرایی نگرانی رسانه‌های معاند برای این خبرنگاران پرده برداشت، چرا که در بخشی از آن تصریح شده بود، الهه محمدی و نیلوفر حامدی خبرنگاران اصلاح‌طلب دستگیر شده در دوره‌های آموزشی سازمان جاسوسی آمریکا شرکت داشته و هر دو نفر آنها نقش منابع اولیه خبر‌‌سازی برای رسانه‌های بیگانه را ایفا کرده‌اند. خبرنگارانی که با اخبار جعلی و جهت‌دار پیرامون خبر درگذشت مهسا امینی، به ایجاد پروژه آشوب در ایران کمک کردند.
گزارش مستند کیهان از شبکه نیابتی دشمن در رسانه‌های داخلی
در گزارش کیهان به اسامی اشخاصی همچون مسعود بهنود، مجتبی واحدی، علی‌اصغر رمضانپور، مصی علینژاد، حسین باستانی، مرجان شیخ‌الاسلامی آل آقا، فریبا داوودی مهاجر‌، رکسانا صابری، نفیسه کوهنورد، فرناز قاضی‌زاده، اکبر گنجی، ابراهیم نبوی، فرشته قاضی، رضا حقیقت‌نژاد، نیک آهنگ کوثر، مانا نیستانی، امید معماریان، هوشنگ اسدی، نوشابه امیری، محمد مساعد، جمشید برزگر، اردشیر امیر ارجمند، نیما راشدان و... منتسب به رسانه‌های جریان اصلاحات با ذکر سوابق فعالیتی اشاره شده بود که با وطن‌فروشی در قامت عروس هزار داماد به سرویس‌های مختلف جاسوسی و بنیادهای گوناگون استعماری خدمات می‌دهند. گزارش مستند کیهان درباره شبکه نیابتی دشمن در رسانه‌های داخلی برخی مدعیان اصلاحات را برآشفته و به واکنش دستپاچگی و واکنش‌های عصبی واداشت. 
دستپاچگی و واکنش عصبی 
مدعیان اصلاحات
از روشنگری کیهان
یکی از روزنامه‌های دست چندم و حق‌العمل‌کار مدعی اصلاحات روز گذشته در گزارشی با عنوان «از صدا و سیما تا ایران اینترنشنال» تصاویر چند تن نفر از مجریان سابق صدا و سیما را که این روزها در رسانه‌های معاند و ضد انقلاب فعالیت می‌کنند را منتشر کرد و نوشت: « در شرایطی که کشور بیش از هر زمان دیگر نیازمند وحدت است، به طرح موضوعاتی می‌پردازند که نه تنها کمکی به حل مشکلات نمی‌کند بلکه سبب بدبین شدن اعضای جامعه خواهد شد.»
در بیانیه اخیر وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه به طرح موضوعاتی درباره دو خبرنگار بازداشتی هم پرداخته شده بود. اصولگرایان تندرو [!] پس از انتشار این بیانیه بود که اتهاماتی را متوجه جریان اصلاحات کردند و فراموش کردند تعداد خبرنگاران سابق صدا و سیما که در شبکه‌هایی مانند «ایران اینترنشنال»، «من و تو» و «بی بی‌سی فارسی» فعالیت دارند، کم نیستند... هیچ جریانی از حضور خبرنگاران ایرانی در این شبکه‌ها حمایت نمی‌کند که علیه کشور فعالیت دارند اما تلاش برای پنهان کردن هویت خبرنگارانی که پیش از حضور در این شبکه‌ها به فعالیت در رسانه‌های اصولگرا می‌پرداختند، نوعی انحراف افکار جامعه است.»
فرافکنی حامیان شبکه نفوذ 
و چند پرسش...
چنین ادعایی از سوی این روزنامه حق‌العمل کار درحالی مطرح می‌شود که بلافاصله پس از انتشار بیانیه وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه و افشای همکاری دو خبرنگار مذکور همین رسانه‌ها به صورت فله‌ای و زنجیره‌ای به شانتاژ و تخطئه این بیانیه پرداختند و از سوی دیگر هیچ گاه از همسویی‌، هماهنگی و همپوشانی با رسانه‌های ضدایرانی علیه مردم و کشورمان ابایی نداشته‌اند. 
نکته دیگر اینکه جدا از مقایسه مضحک دلقک‌هایی همچون محمد حسینی و احسان کرمی با چهره‌های شاخص مطبوعاتی مدعیان اصلاحات که معاون وزیر یا بولتن‌نویس رئیس‌جمهور اصلاحات هم بودند‌، این رسانه‌ها اگر در مدعای خود صادقند چرا همچنان از نفوذی‌های جاسوس و وطن‌فروش حمایت می‌کنند و با خائنانی که دست‌شان رو شده، قطع همکاری نمی‌کنند؟
در شرایطی که همین شبکه نیابتی رسوا شده در رسانه‌های داخلی طی یک ماه گذشته زمینه را برای دشمنان در تخریب، جنایت و ترور ملت ایران فراهم کردند، دستگاه قضائی و نهادهای امنیتی با برخورد سریع‌، قاطع و به موقع باید هرگونه فرصت متواری شدن، پاک کردن رد و اثر همکاری با سرویس‌های جاسوسی یا فرار کردن از مجازات را از این جماعت قلم فروش و وطن فروش بگیرند.