kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۷۳۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴
نطق نژادپرستانه وزیر کشور انگلیس علیه مهاجران

«براورمن» خود یک مهاجر است!

 
 
 
 
 وزیر کشور انگلیس که خود یک مهاجر هندی است
-احتمالا برای جلب نظر هم‌حزبی‌هایش-گفته مهاجران به این کشور حمله کرده‌اند و باید اخراج شوند. این اظهارات نژادپرستانه برای خانم «براورمن» دردسرساز شده 
است.
حتما یک حکایت قدیمی ایرانی را شنیده‌اید که خلاصه منظور و مفهوم آن در بین مردم با این ضرب‌المثل جا افتاده که؛ «قربان برم خدا را...یک بام و دو هوا را...این‌طرف بوم سرما را و آن‌طرف بوم گرما را...». داستان شیرین و مفصل آن را اگر تاکنون نخوانده‌اید، حتما مرور کنید! حکایت فردی است که اتفاقات را به نفع خود مصادره به مطلوب می‌کند. 
یک اتفاق اگر به نفعش باشد آن را درست و صحیح و ضابطه‌مند معرفی می‌کند و اگر برای انسان‌های دیگر رخ دهد پُر از عیب و ایراد و مصداق ناهنجاری است. احتمالا فرنگی‌ها از داشتن چنین حکایت‌های شیرین و یا حتی شبیه به آن محروم‌اند و شاید هم به خاطر همین باشد که گاهی اظهاراتی را بیان می‌کنند که مصداق دقیق همین حکایت است.
یک نمونه‌اش همین وزیر کشور انگلیس است که در فرهنگ غرب بار آمده اما اصالتا یک مهاجرزاده است. «سوئلا براورمن» هندی الاصل حالا که به پست و مقام در این کشور رسیده شرایط گذشته خود را فراموش کرده و در اظهار نظری گفته: «مردم بریتانیا حق دارند بدانند چه کسی برای توقف تهاجم به سواحل جنوبی ما جدی است و چه کسی نیست. باید از تظاهر کنندگان به اینکه همه پناهندگان نیازمند هستند دست برداشت.» او چند هفته قبل از این اظهار نظر هم در عباراتی جنجالی گفته بود رویایش این است که پناهجویان حاضر در انگلیس قبل از کریسمس به کشور آفریقایی رواندا منتقل شوند!
اظهارات وزیر کشور انگلیس در حالی مطرح می‌شود که دهه‌ها ظلم اروپایی‌ها علیه مردم سایر مناطق دیگر از جمله آفریقا و برخی از کشورهای آمریکای لاتین و آسیای شرق آن هم به بهانه بهره‌برداری از منابع گسترده معدنی آن‌ها، این ملت‌ها را مجبور به کوچ اجباری برای دستیابی به حداقل‌های معیارهای زندگی کرده است.
گفتنی است، «براورمن» پیش از این و به‌خاطر همین اظهارات صریح و شفاف از وزارت کشور کابینه لیز تراس کنار گذاشته شده بود اما ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس مجددا او را به سمت وزارت کشور منصوب کرد.
براورمن اما با دردسرهای دیگری هم مواجه است، او به دلیل استفاده از حساب ایمیل شخصی برای انتقال اطلاعات مهم و محرمانه در مجلس این کشور مورد انتقاد شدید نمایندگان قرار گرفته است.
یکی از نماینده‌های مجلس عوام در این کشور به تازگی گفته که انتصاب براورمن سؤالات جدی در مورد حکومت ریشی سوناک ایجاد کرده و مردم این کشور باید توضیحات قانع‌کننده‌ای درخصوص اقدامات او دریافت کنند. 
به گفته نمایندگان منتقد براورمن، او قوانین را در مقیاس کلان نقض کرده و باید فورا استعفاء کند. منتقدان‌این اظهارات را «نژاد‌پرستانه» عنوان کرده‌اند. گفتنی است چندی پیش جوزف بورل، رئیس‌سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم گفته بود اروپا باغ است و سایر کشورهای جهان جنگل و باید از هجوم جنگلی‌ها به این باغ جلوگیری کرد. این اظهارات آن‌قدر وقیحانه بود که با انتقادات زیادی مواجه شد و جناب بورل را وادار به عذرخواهی کرد.