kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۶۹۴
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷

خواندنی از ورزش

 
 
* علیرضا سلیمانی سرمربی پیشین تیم ملی کاراته به عنوان سرمربی جدید تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان ایران انتخاب شد.سلیمانی پس از این انتخاب اظهار داشت: امروز جلسه‌ای را با طباطبایی رئیس‌فدراسیون برگزار کردم. فدراسیون از مدتها قبل خواهان همکاری با بنده بود اما این شرایط تا به امروز مهیا نشده بود. در جلسه امروز موارد متعدد درباره وضعیت کاراته ایران و شرایط تیم‌های پایه مطرح شد و در نهایت به توافق رسیدیم تا پایان مسابقات دوره بعدی قهرمانی آسیا در خدمت کاراته ایران باشم. وی افزود: در این جلسه رضا میدانرو، مهدی جعفری، موسی گنج زاده و وکیلی (بدنساز) را به عنوان همکاران خود به فدراسیون کاراته معرفی کرده‌ام. ان شاءالله برنامه زمان‌بندی آغاز اردوها را نیز به زودی اعلام خواهیم کرد.
*چهارمین مرحله لیگ برتر جاده آقایان با جوایز نقدی (مرحله پایانی) ازتاریخ ٢٢/٠٨/١٤٠١ لغایت ٢٤/٠٨/١٤٠١ در جزیره کیش برگزار می‌شود. 
*سی و یکمین دوره مسابقات تنیس روی میز لیگ باشگاه‌های کشور با نام «جام شهدا» از روز پنجشنبه با برگزاری دیدارهای مرحله اول آغاز می‌شود.پیش از این هشت تیم برای حضو در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده بودند و حتی قرعه‌کشی رقابت‌ها هم با لحاظ کردن این تعداد تیم انجام شد اما در نهایت مس کرمان حضورش در مسابقات را منتفی کرد. بدین ترتیب فصل جدید لیگ تنیس روی میز با حضور 7 تیم آغاز خواهد شد. فراسنج تهران، دانشگاه آزاد، عقاب نهاجا، پاک نژاد اسپورت، شهرداری کرج، نفت آبادان و رعد پدافند هفت تیم شرکت‌کننده در این دوره مسابقات هستند. فصل جدید مسابقات لیگ تنیس روی میز طی سه مرحله برگزار می‌شود. مرحله اول و دوم در 5 دور به میزبانی تهران و آبادان پیگیری می‌شود. مرحله سوم و پایانی هم در تهران و در چهار دور برگزار می‌شود.
 *سرگئی بوبکا قهرمان المپیک ۱۹۸۸ و قهرمان شش دوره دوومیدانی جهان در پرش با نیزه از سال ۲۰۰۵ رئیس‌کمیته المپیک اوکراین بوده است. او که یکی از اعضای کمیته بین‌المللی المپیک نیز است، از کاندیداتوری برای دوره جدید خودداری کرد. در همین راستا وادیم گوتسایت ۵۱ ساله و قهرمان المپیک ۱۹۹۲ در رشته شمشیربازی از اولین افرادی بود که نامزدی خودش را برای انتخابات کمیته المپیک اوکراین اعلام کرد. ژان بلنیوک قهرمان ۳۱ ساله المپیک توکیو در کشتی فرنگی که در رقابت‌های جهانی بلگراد غایب بود نیز اخیرا به طور رسمی اعلام کرد برای این پست نامزد خواهد شد. انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک اوکراین قرار است دو هفته دیگر برگزار شود. 
*مانوئل نویر، سنگربان بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان خبر شوک‌آوری برای هواداران خود داشت.او از ابتلایش به سرطان پوست خبر داد و نوشت: من به سرطان پوست مبتلا شده‌ام و به همین خاطر سه بار عمل جراحی کرده‌ام که خوشبختانه هر سه موفقیت‌آمیز بوده است.او ادامه داد: باتوجه به این که همواره در اردوها شرکت می‌کنم باید به خوبی صورتم را در برابر آفتاب حفظ کنم و این کار من را مشکل می‌کند.روزنامه بیلد اعلام کرد که نویر هیچ مشکلی برای حضور در جام جهانی ندارد ‌و می‌تواند ژرمن‌ها را در این رقابت بزرگ همراهی کند.