kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۶۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴

بانیان آشوب در جنایت از داعش سبقت گرفته بودند(خبر ویژه)

با وجود ارتکاب انواع جنایت‌ها از سوی اغتشاشگران و حمایت رسانه‌های معاند از آنها، حال همین طیف با علم به رسوایی‌ای که به بار آورده‌اند، پیامدهای مأموریت خود را انکار می‌کنند.

روزنامه جوان در این زمینه می‌نویسد: 24ساعته حمله به مردم مذهبی و نیروی امنیتی یاد می‌دهند، با افتخار فیلم سوزاندن مسجد و قرآن منتشر می‌کنند، بی‌بی‌سی با ریگی گفت‌وگو کرد، اینترنشنال با الاحوازیه، رجوی کنار آنهاست و تشویق تروریست‌ها هم کار عبدالحمید، پرچم تروریست‌ها هم در تجمع‌شان؛ با همه اینها حمله به شاهچراغ شد کار نظام؟ خون شهدای حمله تروریستی به حرم شاهچراغ هنوز روی سنگفرش‌های حرم بود که براندازان با لیدری خبرنگاران و مجریان و عوامل تلویزیون سعودی اینترنشنال و سایر همفکران در رسانه‌های فارسی‌زبان ضد ایرانی، این موج را آغاز کردند که حمله تروریستی شاهچراغ «کار خودشونه»!
این در حالی بود که تروریست‌های داعش رسماً مسئولیت حادثه را برعهده گرفتند، بیانیه دادند، در رسانه رسمی‌شان هم به آن پرداختند و رسانه‌های بین‌المللی هم آن را بازتاب دادند.
طی 40 روز گذشته، تیم سایبری و رسانه‌ای براندازان در رسانه‌های رسمی و صفحات مجازی خود، هم به تشویق معترضان برای اعمال خشونت علیه مخالفان خود اقدام کرده‌اند، هم رسما آموزش حمله و ترور داده‌اند، هم با ذوق و حس پیروزی اخبار مربوط به هر نوع خشونتی را که براندازان در کف خیابان‌های ایران مرتکب می‌شدند، پوشش داده‌اند.
سه روز قبل از حادثه تروریستی شاهچراغ، مراد ویسی، دبیر خبر تلویزیونی سعودی «ایران اینترنشنال» در کلاب‌هاوس خبر می‌دهد که به زودی در حادثه‌ای در ایران، تعداد قابل توجهی کشته می‌شوند و اقدامی را که هنوز رخ نداده بود، منتسب به حاکمیت کرد.
سه هفته قبل از حادثه و در میانه آشوب در خیابان‌ها، مهدی حاجتی، عضو سابق شورای شهر شیراز که به‌دلیل حمایت از بهائیان محاکمه و محکوم و سپس از ایران فرار کرد، طی توئیتی نوشت: «امروز بهترین زمان برای خرابکاری شرافتمندانه است. آنها گیج و فرسوده‌اند. #مهسا-امینی.»
مهدی حاجتی که از لیست اصلاح‌طلبان به شورای شهر پنجم شیراز راه یافته بود، اردیبهشت‌ماه سال جاری در راستای حمایت از اعتراض و آشوب در ایران، مردم تهران را از طریق توئیتی، دعوت به ناامن کردن شهر کرد.
یک خواننده معروف رپ به نام «هیچ‌کس» نیز یک روز قبل از حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ خطاب به معترضان نوشته بود: «اگه می‌رین بیرون، مزدور می‌ترکونین، اسلحه‌شون فراموش نشه... بعدا استفاده می‌شه... اگر هم خواستین فیلم و عکس بگیرین از تجهیزات ضبط‌شده، حتما حواستون باشه پس‌زمینه ساده باشه... مثلا یه دیوار بدون هیچ نشونه‌ای... تجهیزاتو روی فرش و اینا نذارین موقع تصویربرداری...
دستور به اعمال خشونت آنقدر به روال عادی براندازان تبدیل شده است که حتی صفحات اینستاگرامی بلاگر خانمی که تا دیروز صرفا نحوه آرایش کردن را آموزش می‌داد و تبلیغات لوازم آرایشی داشت، تبدیل به محل آموزش چگونگی استفاده از اسلحه، ساخت کوکتل مولوتف و نحوه حمله به نیروهای حافظ امنیت شده است.
ایجاد تنفر ضددینی، تئوریزه کردن خشونت و حمله علیه هر فرد معممی که در خیابان دیدند، تشویق حمله به مراکز دینی و مذهبی، ذوق‌زدگی رسانه‌ای از آتش زدن مسجد و قرآن و حتی دعوت به قرآن‌سوزی بخشی دیگر از رویکرد براندازان در ترویج خشونت بود.
تجزیه‌طلبی هم روی دیگر آنها بود. گرچه از ابتدای اردوکشی خیابانی براندازان، حضور تجزیه‌طلب‌ها در میان آنها مشهود بود، اما تجمع برلین و حضور پرچم‌های مختلف براندازی از کومله و حزب دموکرات تا الاحوازیه و پات‌ترک‌ها نشان داد تجزیه ایران یکی از اهداف اصلی براندازان است.
پیش از اینها بی‌بی‌سی فارسی با تریبون دادن به عبدالمالک ریگی، او را که قاتل ده‌ها ایرانی بود، یک مخالف بلوچ نامیده بود یا اینترنشنال به راحتی تریبون رسانه‌ای را پس از حمله تروریستی به رژه اهواز در اختیار سخنگوی گروهک الاحوازیه قرار داد یا اقدام به پخش مستقیم همایش منافقین در پاریس کرد.