kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۶۵۲
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

در صورت تأیید در صحن مجلس 2 نماینده به استان یزد اضافه می‌شود

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه بررسی طرح افزایش تعداد نمایندگان به‌زودی در کمیسیون به اتمام می‌رسد، گفت: در صورت تایید در صحن مجلس، 2 نماینده به استان یزد اضافه خواهد شد.

 

یزد-خبرنگار کیهان:

دکتر محمد صالح جوکار در گفتگو با خبرنگار کیهان یزد، با اشاره به بررسی افزایش تعداد نمایندگان مجلس در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، گفت: بحث افزایش تعداد نمایندگان مجلس چندین شاخص از لحاظ پراکندگی جمعیت، مسائل امنیتی، جمعیت و محرومیت دارد که در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه برخی از استان ها از نظر تعداد نمایندگان مجلس مشکلی ندارند، افزود: برخی از استان ها نیاز به بررسی مجدد داشت که کارگروه با حضور مجمع نمایندگان آن استان نشستی برگزار خواهد کرد و در صورت امکان تا پایان هفته آینده این موضوع به سرانجام برسد.
وی گفت: طبق شاخص های تدوین شده به استان ها یک یا دو نماینده اضافه خواهد شد و برخی استان ها هم بر اساس این شاخص ها شاید مشمول این طرح
نشود.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اضافه کرد: نهایتا پس از به اتمام رسیدن این طرح در کمیسیون، در صحن علنی مجلس به رای گذاشته خواهد شد و اگر رأی بیاورد، مشکل حوزه های انتخابیه حل خواهد شد.