kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۶۴۶
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸
سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

با برخی اقدامات می‌توان به ظرفیت ۱۵ میلیارد دلاری صادرات گیاهان دارویی امیدوار بود

 

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در سند شورای عالی انقلاب فرهنگی گردش
سه میلیارد دلاری در حوزه صادرات گیاهان دارویی دیده شده اما می‌توانیم با اقداماتی به گردش ۱۵ میلیارد دلاری در سال امیدوار باشیم.
به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله دهقانی فیروزآبادی دیروز در افتتاحیه ششمین دوره نمایشگاه و جشنواره گیاهان دارویی، فراورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران که در محل مصلی تهران برگزار شد اظهارداشت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که نسبت به تمام مناطق دنیا با فراوانی گونه‌های گیاهی مواجه است و از میان ۸ هزار گونه گیاهی در ایران، ۲۳۰۰ گونه گیاهان دارویی هستند، از این تعداد ۱۸۰۰ گونه نیز مختص اقلیم ایران است.
دهقانی با بیان اینکه این میزان گونه گیاهی در کشور ظرفیت ملی ما در این حوزه به شمار می‌رود، افزود: ما در حوزه گیاهان دارویی، طب سنتی و طب مکمل اسناد با ارزشی داریم به طوری که سندی مرتبط با گیاهان دارویی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده است. وی با بیان اینکه این سند ظرفیت بزرگی برای حوزه گیاهان دارویی، طب سنتی و فرآورده‌های طبیعی به وجود آورده است، عنوان کرد: ظرفیت‌هایی که در این سند دیده شده گردش سه میلیارد دلاری در این حوزه است که بسیار امیدبخش است. سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه این میزان گردش مالی فرصت طلایی را برای جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد می‌کند، ادامه داد: در صورتی که مواردی چون پالایش گیاهان دارویی و متابولیت‌های ثانویه را به این فرصت‌ها اضافه کنیم می‌توانیم به گردش ۱۵ میلیارد دلاری در سال در حوزه گیاهان دارویی امیدوار باشیم.