kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۶۱۲
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶

ترامپ به همراه سازمانش به جرم تقلب و رشوه محاکمه می‌شود

آمریکا پایان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس نمایندگان را روزشماری می‌کند و در این بین دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات سعی می‌کنند تا با طرح مسائل جدید علیه یکدیگر، به شمار آراء خود بیفزایند. ‌


فرآیند انتخابات میان‌دوره‌ای در آمریکا آغاز شده و حتی تعداد قابل توجهی از سیاستمداران در کنار مردم این کشور اقدام به رای دادن کرده‌اند. رای‌گیری اما به گفته متصدیان آن تا روز 8 نوامبر ادامه دارد و در این 6 روز باقی‌مانده رقابت سنگینی بین دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در جریان است تا رقیب را کنار بزنند و آرای بیشتری جمع کنند و اکثریت سنا و همچنین مجلس نمایندگان را در دست بگیرند.
در این بین هر کدام از دو حزب دست به کارت‌های جدید بازی می‌زنند و تلاش می‌کنند تا با ابتکار عمل بیشتر حریفان خود را از زمین بازی خارج کنند. مثلا وضعیت نابسامان اقتصادی این روزهای در آمریکا خیلی به ضرر کاخ سفید نشینان و همکاران دموکرات آنها شده، تا جایی که بنا برتازه‌ترین نظرسنجی مردم آمریکا دموکرات‌ها را عامل بروز رکود و تورم جاری در کشورشان می‌دانند و یا موضوع «تقلب» در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 از سوی طرفداران و حامیان جو بایدن اهرم فشار دیگری علیه حزب حاکم است که حسابی هم برایشان اعصاب خردکن شده!
در مقابل اما دموکرات‌ها هم بیکار ننشسته‌اند و از هر ابزاری استفاده می‌کنند تا رقیب جمهوری‌خواه را به عقب بکشانند. مثلا کمیته منتخب 6 ژانویه که از اعضای دموکرات کنگره تشکیل شده تا حقایق حمله روز ششم ژانویه حامیان افراطی ترامپ به ساختمان کنگره را مشخص کند. این کمیته با احضار گاه‌وبیگاه مشاوران ترامپ و حتی در جدیدترین مورد خود ترامپ! یک جنگ روانی را علیه جمهوری‌خواهان و نامزدهای انتخابات جاری آغاز کرده است.
در جدیدترین مورد جنگ فیل‌ها و الاغ‌ها اما رسانه‌های آمریکایی خبر می‌دهند که «سازمان ترامپ» که پیشتر هم فعالیت اقتصادی این مجموعه در ساخت‌وساز و هتل‌داری و...به گوشمان رسیده بود، به جرم تقلب و رشوه محاکمه می‌شود.
بر این اساس و به قول خبرهای انتشار یافته، «سازمان ترامپ» به دلیل کلاهبرداری مالیاتی جنایی محاکمه شده است. دادستان‌ها می‌گویند که شرکت ترامپ از طریق رشوه با پرداخت 1 میلیون و هفتصد و شصت هزار دلار به یک مدیر اجرایی کلیدی، آن هم به بهانه اعطای هدایایی همچون آپارتمان رایگان و هزینه‌های تحصیل مرتکب تقلب شده و از پرداخت مالیات فرار کرده است.
به گفته کارشناسان حقوقی، این پرونده می‌تواند در نهایت 500 نهاد تجاری وابسته به نهاد ترامپ را با محکومیت کیفری مواجه کند و ادامه کار شرکت رئیس‌جمهور سابق را با یک سری مشکلات جدی مواجه کند. شخص ترامپ هم از محاکمه مصون نیست، پیش‌بینی می‌شود دونالد ترامپ به پرداخت 1 میلیون دلار متهم شود. نماینده دادستان نیویورک در تکمیل اطلاعات مربوط به این پرونده این را هم می‌گوید که ترامپ حتی پس از آنکه در سال 2017 به عنوان رئیس‌جمهور معرفی شده، تقلب و رشوه مالیاتی این شرکت‌ها همچنان ادامه داشته است.
با این وجود اما آمار جدیدترین نظرسنجی در آمریکا گویای این مطلب است که جمهوری‌خواهان احتمالا بتوانند اکثریت سنا را برعهد گرفته و برنده این میدان شوند، چراکه عملکرد دوساله جو بایدن مخصوصا در حوزه اقتصادی بسیار ضعیف ارزیابی می‌شود، همزمان جمهوری‌خواهان هم نسبت به نتیجه‌ای که از صندوق آراء بیرون می‌آید بسیار بدگمان هستند و می‌گویند که دموکرات‌ها باز هم همچون انتخابات ریاست جمهوری 2020 نتیجه انتخابات را دست‌کاری خواهند کرد، تا آنجا که جدیدترین نظرسنجی ان‌بی‌سی نیوز می‌گوید که از هر سه آمریکایی، دو نفر مطمئن است که دموکرات‌ها در انتخابات جاری تقلب می‌کنند!