kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۵۷۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳
وزارت اطلاعات اعلام کرد 

دستگیری عامل دوم و 6 پشتیبان جنایت تروریستی شیراز

وزارت اطلاعات عنصر دوم عملیاتی و 6 عنصر پشتیبان حمله تروریستی حرم مقدس حضرت شاهچراغ(ع) را دستگیر کرد.
 
 
 
 
به گزارش فارس، در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است:
به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند با الطاف الهی و عنایات اهل‌بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) و ادعیه‌ مردم مؤمن، به‌ویژه خانواده‌های دلسوخته شهدای فاجعه تروریستی حرم حضرت احمدبن‌موسی(علیه‌السلام)، در عملیاتی پیچیده و با همکاری مردم هوشیار و بابصیرت ایران اسلامی، عنصر دوم عملیاتی و 6 نفر از عوامل پشتیبانی تیم جنایتکار تروریستی آن حرم مطهر شناسایی و بازداشت شدند. اطلاعات تکمیلی متعاقباً به آگاهی ملت سرافراز ایران اسلامی خواهد رسید.
جزئیات دستگیری 
نفر دوم حمله تروریستی 
به حرم شاهچراغ(ع)
اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار داشت: بعد از نزدیک به ۱۰۰ ساعت کار فشرده اطلاعاتی با تأمینات حفاظتی توسط دستگاه‌های اطلاعاتی همکار شامل اداره کل اطلاعات، اطلاعات سپاه و انتظامی و هماهنگی نزدیک دستگاه قضایی که تحت مدیریت شورای تأمین استان صورت گرفت، عامل عملیات پشتیبانی نفر اول تروریست در شهر شیراز دستگیر 
شد.
وی گفت: این فرد وارد حرم شاهچراغ نشده بود اما هم در پشتیبانی نفر اول تأثیر داشت و هم برنامه‌هایی را به این فرد ابلاغ کرده بودند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس خاطرنشان کرد: قبل از هرگونه اقدام، این فرد تحت اشراف کامل اطلاعاتی قرار گرفت و امکان تحرکات از وی سلب شد و بالاخره شامگاه یکشنبه هشتم آبان‌ماه به دست سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان فارس دستگیر شد.
وی تأکید کرد: کار اطلاعاتی دستگاه‌ها درخصوص تمام سرنخ‌ها، ریشه‌ها، عوامل پشتیبانی و تسهیل‌کننده‌ها با قوت ادامه دارد و همه عوامل این جنایت تروریستی را به تیغ عدالت خواهیم سپرد.
وزیر اطلاعات صبح دوشنبه از دستگیری عامل دوم تروریستی شاهچراغ خبر داد.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب دوشنبه در همایش ملی پدافند غیرعامل اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) توانستند یکشنبه‌شب با رعایت یکی از اصول کوچک پدافندی، عامل دوم اقدامات تروریستی شاهچراغ‌(ع) را دستگیر کنند.
وزیر اطلاعات گفت: اقدامات فنی و پدافندی وزارت اطلاعات باعث دستگیری عامل دوم حمله تروریستی به حرم حضرت احمدبن‌موسی‌(ع) شد، همچنین از گزارش‌های مردمی هم استفاده کردیم.