kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۵۱۸
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
فیلیپین

تلفات طوفان «نالگی» به ۹۸ تن رسید


مقامات فیلیپین اعلام کردند تعداد قربانیان طوفان استوایی موسوم به «نالگی» که این کشور را درنوردید و منجر به وقوع سیل و رانش زمین در نواحی مختلف آن شد به ۹۸ تن رسیده است.
به گزارش ایسنا، دست‌کم ۵۳ تن از ۹۸ قربانی این حادثه اهل استان «ماگوئیندانائو» هستند که به دلیل بارش شدید باران و حوادث مرتبط با آنجان خود را از دست داده‌اند.
این طوفان روز یکشنبه از فیلیپین خارج شد و به دریای جنوبی چین رسید با این حال بیش از یک میلیون نفر در چندین استان این کشور تحت تاثیر سیلاب ناشی از این طوفان قرار گرفته‌اند.
مقامات فیلیپین همچنین از زخمی شدن ۶۹ نفر و ناپدید شدن دست‌کم ۶۳ نفر دیگر خبر دادند. بر اساس آمارهای رسمی، بیش از یک میلیون نفر تحت تأثیر این طوفان قرار گرفته‌اند که ۹۰۰ هزار تن از آنها منازل خود را تخلیه کرده‌اند.
همچنین مقامات فیلیپین اعلام کردند که بیش از چهار هزار و ۱۰۰ خانه و زمین‌های کشاورزی زیادی نیز بر اثر سیلاب ناشی از این طوفان آسیب دیده‌اند.
این در حالی‌است که این کشور در حال آماده ‌سازی خود برای یک بحران غذایی قریب‌الوقوع به دلیل اختلالات عرضه جهانی بوده است.
رئیس‌جمهوری فیلیپین نیز پیش از این نسبت به آمار بالای تلفات این حادثه ابراز تاسف کرده است. به گزارش خبرگزاری شینهوا، وی همچنین گفت: ما در زمینه پیش‌بینی وقوع این طوفان و هشدار به مردم در مورد آن ضعیف عمل کردیم.