kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۴۸۳
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶

برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات فردی که محیط بخشداری قرچک را به آتش کشیده بود

دادگاه رسیدگی به پرونده یکی دیگر از اغتشاشگران برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، از روز شنبه جلسات دادگاه رسیدگی به اقدامات اغتشاشگران که در ناامنی‌های اخیر بازداشت شده‌اند در دادگاه عمومی و انقلاب اسلامی تهران آغاز شده است. دیروز هم جلسه یکی دیگر از اغتشاشگران با حضور قاضی عموزاد رئیس‌دادگاه، مستشار دادگاه، نماینده دادستان، متهم و وکیل متهم برگزار شد.
نماینده دادستان تهران در قرائت کیفرخواست متهم «منوچهر مهمان نواز» فرزند رمضان وی را فاقد سابقه کیفری عنوان کرد و اتهام او را احتراق عمدی ابنیه به قصد مقابله با حکومت اسلامی با مجازات محاربه، اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی کشور، اخلال در نظم و امنیت عمومی از طریق ایجاد جنجال و هیاهو، شرکت در تجمعات غیرقانونی عنوان کرد. متهم با عناوین اتهامی فوق در بازداشت و در اختیار مقام قضایی قرار دارد.
کام‌فر افزود: متهم به همراه سه نفر از دوستان خود به همراه یک دستگاه خودروی سواری ۲۰۶ قرمز رنگ با کوکتل مولوتوف در ابتدا اقدام به آتش زدن محیط بخشداری شهرستان قرچک کرد. در ادامه متهم با ورود به بخشداری شهرستان قرچک اقدام به آتش زدن خودروهای موجود در محیط پارکینگ به تعداد ۶ خودرو و همچنین اتاق نگهبانی کرده است.
وی ادامه داد: با توجه به شناسایی BTS متهم، استعلامات انجام شده از اپراتور تلفن همراه متهم، ارسال پیامک‌هایی مبنی بر حضور وی در اغتشاشات و محل مذکور فوق و گوشزد اخطار مبنی بر عدم حضور مخاطب وی در محل فوق‌الذکر که یک خانم است، دال بر حضور متهم در محل اغتشاش است.
نماینده دادستان گفت: متهم در زمان اقدامات مجرمانه و خرابکارانه پلاک خودروی خود را پوشانده بوده است. طبق برآورد انجام شده میزان خسارت وارده به خودروهای آتش گرفته، یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان کارشناسی شده است.
قاضی عموزاد از متهم منوچهر مهمان‌نواز خواست تا با حضور در جایگاه از خود دفاع کند.
متهم مهمان نواز گفت: اتهامات وارده را قبول ندارم. من آن روز از اصفهان به تهران آمدم و دوست خود را که خانه‌اش در پشت بخشداری قرچک است رساندم و پیاده کردم.درخصوص پیامک مخاطبم یک خانم بود که از دوستانم هست و در فضای مجازی با او آشنا شدم.
قاضی گفت: زمان ارسال پیامک مطابق وقوع زمان حادثه آتش‌سوزی بخشداری قرچک است که نشان می‌دهد شما در محل حضور داشته‌اید. در متن پیامک ارسالی شما به آن خانم آمده که «خودم را منع کردم»، «پلیس امنیت پلاک من را برداشت»، «چرا رفتی؟»، « تو به من گفتی نرو»، «بگو مست بودم». وی ادامه داد: شما را در محل رویت کردند، شهود حضور شما را تایید کردند‌ و پرینت تماس‌های تلفنی همراه شما دال بر این است که در محل حضور داشته‌اید.
در ادامه جلسه قاضی با دعوت احدی از شکات خواست تا درخصوص حضور متهم در محل وقوع حادثه ضمن در نظر گرفتن خداوند متعال شهادت دهد.
وکیل متهم نیز با حضور در جایگاه ضمن دفاع از موکل خود گفت: موکل تحت تاثیر تبلیغات انجام شده در فضای مجازی در محل حاضر شده است.
پس از اظهارات وکیل و متهم فیلم‌های مربوط به هجوم به بخشداری و تخریب ابنیه و در آتش سوختن بخشداری شهرستان قرچک در دادگاه پخش شد.
قاضی خطاب به متهم گفت: آخرین دفاعیات خود را بیان کنید.متهم مهمان‌نواز گفت: من کاری نکردم.
در پایان قاضی جلسه ختم جلسه را اعلام کرد و گفت: ظرف مهلت قانونی حکم پرونده صادر خواهد شد.