kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۴۷۲
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰

اعضای جامعه پزشکی با تجمع در دانشگاه تهران حادثه شاهچراغ را محکوم کردند

صدها نفر از اعضای جامعه پزشکی ایران برای یادبود شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) و بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی و محکوم کردن اقدام برخی از اعضای نظام پزشکی در خدشه وارد کردن به ساحت جامعه پزشکی، تجمع برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این اجتماع که ظهر دیروز در دانشگاه تهران برگزار شد، جمع زیادی از پزشکان تهرانی در گروه‌های مختلف عمومی، تخصصی و فوق‌تخصصی، و گروه‌های دیگر جامعه پزشکی حضور گسترده‌ای داشتند و با شعارهایی در حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران و شعار علیه مستکبران و دشمنان نظام جمهوری اسلامی بر پایان اغتشاشات تاکید کردند.
حمیدرضا مقدم‌فر، کارشناس مسائل سیاسی نیز طی سخنانی در این تجمع درباره ابعاد فتنه اخیر گفت: دشمن در گذشته هر ده سال تصمیم برپایی فتنه می‌کرد اما این‌بار شاهد بودیم پس از سه سال فتنه برپا کرده، چرا که بعد از مدت‌ها جمهوری اسلامی چه در داخل و چه در خارج به یک هم‌افزایی قوی و هماهنگی بین تمام ارکان‌ها رسیده، الحمدلله در این فتنه هم دیدیم قاطبه مردم و نخبگان جامعه با اغتشاشات همراهی نکرده و پاسخ منفی بزرگی به منادیان ناامنی دادند.
بعد از مراسم در داخل مسجد دانشگاه، دسته عزاداری جامعه پزشکی تهران به همراه دانشجویان در صحن دانشگاه به عزاداری پرداختند.
در پایان این تجمع، بیانیه‌ تجمع‌کنندگان نیز قرائت شد. اعضای جامعه پزشکی تهران بزرگ در این بیانیه ضمن ابراز تأسف از ایجاد حوادث اخیر، با بیان مراتب قدردانی و سپاس خود از مجاهدت تمامی نیروهای حافظ امنیت، جان، مال و ناموس مردم همه اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی به‌ویژه حادثه تروریستی قساوت‌بار در حرم حضرت احمدبن‌موسی علیهم‌السلام که به هتک حرمت حریم آل‌الله و شهادت مظلومانه شماری از هموطنان عزیزمان انجامید را محکوم کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است:
«1- ما اعضای جامعه پزشکی، حافظ سلامت جسم و روان مردم هستیم و برای صیانت از آن سوگند یاد کرده‌ایم. در این هفته‌ها آسیب‌های بسیاری بر ابعاد مختلف سلامت مردم وارد شد و این افزون بر شهدایی است که در مسیر دفاع از امنیت جان‌های پاک خود را نثار کردند و یا مردم عزیزی که بر اثر هنجارشکنی و اغتشاش آشوبگران، مجروح و یا دچار ضربات روحی و جسمی یا سلب آسایش شدند. در این اغتشاشات برای اولین‌بار هجوم غیرانسانی به بیش از صد آمبولانس حامل بیماران و مجروحان و تخریب و تحریق آنها رقم خورد که مسئولیت تبعات این اقدامات از جمله تاخیر در خدمت‌رسانی به نیازهای فوری بیماران اورژانس، متوجه محرکان داخلی و خارجی اغتشاشات و حامیان آنها خواهد بود. حفظ و ارتقای سلامت و آرامش روانی جامعه عمومی باید اولویت جامعه پزشکی بوده و این قشر سردمدار پرهیز از باور و نشر مطالب خلاف واقع باشند.
۲- ما به شرافت حرفه پزشکی پایبندیم. برای ما و همکارانمان مداوای مجروحانی که به هر علت به مراکز درمانی رسیده باشند، اولویتی اخلاقی و قانونی است و حتی اگر مصدوم از آشوبگران یا جوانان فریب‌خورده نیز باشد، ما بنا بر وظیفه انسانی و اخلاق حرفه‌ای، با رأفت و دلسوزی تمام، هیچ درمانی را از او دریغ نکرده و نمی‌کنیم. جامعه پزشکی به ملت ایران اعلام می‌کند که عاشقانه خدمت‌گزار آحاد مردم ایران بوده و خواهد ماند، در آرزوی روزی که در دولت کریمه صاحب‌الزمان، فرصتی برای خدمت و نصرت جبهه حق و تعالی بشریت بیابیم.
۳- ما به‌عنوان بخشی از این خانواده بزرگ، جامعه دانشگاهی و دانشجویان عزیز را به بردن مسیر مطالبه و نقد به سمت گفت‌وگو و منطق و اقناع نخبگانی فرا می‌خوانیم. دانشگاه شئونی دارد و دانشجویی آدابی. آنچه که در روزهای اخیر در دانشگاه‌های مختلف کشور اتفاق افتاده هتک‌حرمت محیط علمی بوده و همه ما را نسبت به روند علم‌آموزی و دانشجویی نگران کرده است. از مسئولین محترم درخواست داریم با برخورد قاطع با معدود افرادی که به نام دانشجو، شئونات علمی، اخلاقی و فرهنگی را زیر پا گذاشته و موجب آبروریزی‌های ملی و بین‌المللی شده‌اند، آرامش را به محیط علمی ایران برگردانده و امنیت روانی و جانی سایر دانشجویان و اساتید محترم را فراهم آوردند.
۴- ما اعضای جامعه پزشکی در پیشگاه شهدا و امام شهدا، بار دیگر با نظام مقدس جمهوری اسلامی تجدید بیعت کرده و عهد می‌بندیم تا آخرین نفس حتی اگر ردای سپیدمان آغشته به خون قلب‌هایمان گردد، پای این انقلاب و آرمان‌های رفیعش بمانیم و تحت زعامت رهبر فرزانه حضرت آیت‌‌الله‌العظمی خامنه‌ای چونان ید واحده‌ای، پرچم این انقلاب را به دستان مبارک حضرت صاحب‌الامر مهدی موعود عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف برسانیم.»
این تجمع در کنار مزار شهدای دانشگاه تهران به پایان رسید.