kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۴۱۲
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴
گزارش خبری تحلیلی کیهان

دست آشوبگران، داعش و افراطیون مدعی اصلاحات در یک کاسه

تیز کردن قمه اوباش و مسلح کردن تفنگ داعشی‌ها، کارویژه رسانه‌های زنجیره‌ای در آشوب‌های اخیر بوده است.



سرویس سیاسی-
 براساس همین واقعیت بود که مردم با بصیرت ایران در مراسم راهپیمایی روز جمعه ضمن محکوم کردن اقدامات ناجوانمردانه دشمن و خیانت‌های شبکه نیابتی غرب شعار می‌دادند؛ «آشوبگر، داعشی پیوندتان مبارک»
طی یک ماه گذشته و در جریان اغتشاشات اخیر در برخی نقاط کشور، عناصری از اغتشاشگران که در پوشش خبرنگار در رسانه‌های مدعی اصلاح‌طلبی فعالیت می‌کردند، توسط نهادهای امنیتی و قضایی بازداشت شدند. گرچه پرونده آنها هنوز در محاکم قضایی مفتوح بوده و در دست رسیدگی است اما رسانه‌های اپوزیسیون و معاند فارسی‌زبان ازجمله بی‌بی‌سی فارسی، اینترنشنال سعودی، رادیو فردا، صدای آمریکا و... در اخبار و گزارش‌های متعددی نسبت به دستگیری آنها اعتراض کردند.
اعتراض رسانه‌های معاند فارسی‌زبان به دستگیری برخی عناصر شبکه نیابتی دشمن، حاکی از واقعیت‌های پنهانی بود که وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در بیانیه اخیر خود از آن پرده برداشتند. بیانیه مزبور نشان می‌دهد اغتشاشات اخیر در ایران، طراحی سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه بوده و 2 خبرنگار روزنامه‌های زنجیره‌ای («نیلوفر حامدی» و «الهه محمدی» خبرنگاران روزنامه‌های شرق و هم‌میهن) توسط سازمان سیا آموزش دیده‌اند؛ خبرنگارانی که با اخبار جعلی و جهت‌دار پیرامون خبر درگذشت مهسا امینی، به تهییج و تحریک افکار عمومی و بستر‌سازی خبری برای پروژه ایجاد آشوب در ایران پرداختند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: «ردّ اطلاعاتی و عملیاتی تعدادی از عناصر مذکور در اغتشاشات اخیر و پیش از آن نیز مشاهده و حسب مورد اقدام مقتضی به ‌عمل ‌آمده است. به‌عنوان ‌مثال انتشار اولین عکس از مرحومه امینی روی تخت بیمارستان توسط «ن.ح» صورت گرفت که از آموزش‌دیدگان همین دوره‌ها در خارج از کشور بود. او با استفاده از پوشش خبرنگاری از اولین افرادی بود که در بیمارستان حضور و استقراریافته، به تحریک بستگان متوفی و ارسال اخبار جهت‌دار پرداخت.
همچنین است اقدامات «الف.م» که با استفاده از همان پوشش با حضور فوری در شهرستان سقز، به تحریک اطرافیان مرحومه، کارگردانی برخی صحنه‌ها و انعکاس اخبار و تصاویر جهت‌دار از مراسم تشییع، تدفین و تجمعاتِ شکل‌گرفته در آن شهر به ایفای مأموریت پرداخت. این فرد نیز آموزش‌دیده دوره‌های رژیم مافیایی آمریکا در کشورهای خارجی است؛ ضمن آنکه هر دو نفر نقش منابع اولیه خبر‌سازی برای رسانه‌های بیگانه را ایفا کرده‌اند.»
کارآموزی در روزنامه‌های زنجیره‌ای
جذب و استخدام
در رسانه‌های ضدانقلاب
قطعا ماجرای خبرنگاران نیابتی دشمن به همین دو نفر ختم نمی‌شود و نهادهای امنیتی نیز تنها بخش کوچکی از این شبکه را افشا کرده‌اند و بقیه فعالین در شبکه نیابتی دشمن در تور اطلاعاتی قرار داشته و در وقت لازم، آنها نیز در نزد افکارعمومی افشا خواهند شد. واقعیت این است که متاسفانه برخی رسانه‌های مدعی اصلاحات که به رسانه‌های زنجیره‌ای نیز مشهور هستند، عملا به پایگاه دشمن تبدیل شده‌اند و برخی افراد برای دوره کارآموزی جهت پیوستن به رسانه‌های معاند در این رسانه‌ها مشغول به فعالیت می‌شوند.
کیهان در گزارش‌های پیشین خود به این واقعیات اشاره و تأکید کرده بود که شبکه نیابتی دشمن در داخل، با گزارش‌های میدانی و تأمین خوراک خبری برای رسانه‌های ضدانقلاب (که در تهیه اخبار و گزارش ممنوعیت و محدودیت دارند) نقش پادویی برای آنها را برعهده گرفته‌اند و براساس برخی گزارش‌ها، تقسیم‌کار، ارتباطات مالی و مناسبات اطلاعاتی عمیق و بعضاً آشکاری بین طیف تندرویی از مدعیان اصلاحات و رسانه‌های ضدانقلاب وجود دارد.
بررسی ترکیب خبرنگاران و گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌های معاند و رصد آنها در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه ردوبدل پیام‌ها و کامنت‌های توئیتری فعالان ضدانقلاب و خبرنگاران روزنامه‌های زنجیره‌ای در ایران به‌روشنی گویای این واقعیت است که برخی خبرنگاران خودفروخته طیف تندروی اصلاحات، دوره کارآموزی خود را در رسانه‌های زنجیره‌ای طی کرده و پس از مدتی جذب و مستخدم رسانه‌های ضدانقلاب می‌شوند. به‌عنوان نمونه، «علی‌اصغر رمضان‌پور» سردبیر فعلی شبکه ابوارّه (اینترنشنال سعودی) روزگاری سردبیر روزنامه‌های زنجیره‌ای در ایران و همچنین معاون وزیر ارشاد دولت اصلاحات بوده یا عناصر خودفروخته دیگری مانند «مجتبی واحدی»، «حسین باستانی»، «مسیح علی‌نژاد» که در روزنامه‌های زنجیره‌ای فعالیت می‌کردند و ده‌ها خبرنگار فراری طیف مدعی اصلاح‌طلبی که به استخدام رادیو فردا، بی‌بی‌سی، صدای آمریکا، من‌وتو و شبکه سعودی اینترنشنال درآمدند.
دنباله‌های رسانه‌های دشمن
در داخل
براساس همین واقعیات بوده است که رهبر معظم انقلاب در بیانیه ارزشمند و تحلیلی «گام دوم انقلاب» به این موضوع اشاره کرده و فرمودند: «در طول این چهل سال- و اکنون مانند همیشه- سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعال‌‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌‌سازی مردم و حتی مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه همیشگی هزاران رسانه صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملت ایران است؛ و البته دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل ‌مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت می‌کنند.»
پادوهای دشمن و اعتبارزدایی
از بیانیه نهادهای امنیتی؛
«دروغ است؛
نیلوفر با من هماهنگ بود»
با اینکه همکاری و پادویی برخی عناصر خودفروخته با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه در پروژه ایجاد آشوب در ایران، محرز بوده و بیانیه مشترک دو نهاد رسمی در قدوقواره وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه به آن اشاره شده اما برخی مدعیان اصلاحات که خود جزو هسته‌های اصلی ماجرای اغتشاشات اخیر هستند درصدد توجیه اقدامات پادوهای داخلی غرب و اعتبارزدایی از بیانیه مزبور برآمده‌اند.
به‌عنوان نمونه، عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب که در پرونده فروش اطلاعات به بیگانگان و جعل نظرسنجی در دهه هشتاد، محکوم شد و علی‌النهایه با عجز و التماس مشمول عفو شد با تجاهل درخصوص بازداشت خبرنگاران خودفروخته نوشت: «اینکه فکر کنیم الهه محمدی پس از سال‌ها کار حرفه‌ای موفق، رفته دوره ببینه که با ارزش خبری آشنا بشود و بعد برود سقز گزارش خبری بدهد، مثل این است که دکترای ریاضی را ببریم تا جدول‌ ضرب یاد بگیره.»
همچنین «مهدی رحمانیان» مدیرمسئول روزنامه شرق درباره بیانیه مشترک نهادهای امنیتی کشور و اتهام جاسوسی و آموزش نیلوفر حامدی (خبرنگار شرق) در خارج از کشور به نیت اغتشاش، گفت: «اینها خبرنگار هستند و کار خبری خود را کرده‌اند. می‌گویند این خبرنگاران توسط بیگانگان آموزش دیده‌اند که بروند خبر تهیه کنند! خب چرا بیگانگان آنها را آموزش بدهند؟»
وی در پاسخ به این پرسش که نیلوفر حامدی برای انتشار خبر و گزارش سقز با شما هماهنگ بوده است، اظهار کرد: «هرچه درباره او می‌گویند دروغ است... نیلوفر از ابتدا تا انتهای این موضوع با من هماهنگ بود. انتشار عکس و خبر توسط خبرنگار رسالت یک خبرنگار است و اگر کسی این کار را انجام داده وظیفه خبرنگاری خود را انجام داده است.»
طیف مدعی اصلاح‌طلب همچنین در پوشش «هیئت‌مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران» در بیانیه و نامه سرگشاده‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه، پادویی سرویس‌های بیگانه را «اقدامات حرفه‌ای دو همکار حرفه‌ای» خواندند و ضمن حمایت از دو خبرنگار نیابتی دشمن، بیانیه دو نهاد اطلاعاتی را «غیرقانونی و در تقابل با آزادی قانونی» قلمداد کردند.
در حالی که حتی «ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی طالبان، حمله تروریستی داعش را شدیداً محکوم می‌کند و به مردم ایران تسلیت می‌گوید، «آذر منصوری»، عضو شورای مشاوران رئیس دولت اصلاحات و معاون سیاسی دبیر کل «جبهه مشارکت»، با «جان‌باخته» نامیدن شهدای مظلوم این حادثه، از قضاوت نکردن پیرامون حادثه تروریستی شاهچراغ تا مشخص شدن ابعاد آن سخن می‌گوید!

حمایت هسته سخت مدعیان اصلاحات از خبرنگاران و عناصر فعال خود چیز عجیب ‌و غریبی نیست چراکه آنچه باعث طغیان و اعتراض آنها علیه بیانیه نهادهای امنیتی شده، ترس از دست عدالتی است که قرار است ‌گریبان آنها را بگیرد.
محورهای مشترک روزنامه‌های زنجیره‌ای
و شبکه‌های ضدانقلاب
همین روزنامه هم‌میهن که «الهه محمدی» خبرنگار آن بوده و تحت مدیریت «غلامحسین کرباسچی» منتشر می‌شود در مطلبی نوشته بود: «کنشگری آنلاین در شبکه‌های اجتماعی توسط هنرمندان و ورزشکاران نیز بیانگر سطوح عمیق اعتراض در جامعه است؛ حتی ۴۰ میلیون بازدید ترانه اعتراضی یکی از خواننده‌ها که در مدت‌زمان کوتاه با آن شدت وایرال شد، بیانگر همین است که ما میلیون‌ها معترض در خانه داریم. کسانی که نسبت به وضع موجود ناراضی هستند، اما به‌دلیل ترس از برخورد یا نگرانی بابت نتیجه این اعتراضات، تاکنون در خانه مانده‌اند.» یا روزنامه شرق که «نیلوفر حامدی» خبرنگار آن بوده طی 40 روز گذشته در یادداشت‌ها و گزارش‌های متعددی، ضمن حمایت از آشوبگران، آنها را مردم عادی عنوان کرده و با مقصر جلوه دادن نهادی حاکمیتی کشور بر آتش خاموش شده آشوب‌ها بنزین ریخته است.
کیهان پیش‌تر در گزارشی با عنوان «عصای روزنامه‌های زنجیره‌ای زیر بغل تلویزیون ابوارّه!» اهم گزاره‌ها و محورهای مشترک روزنامه‌های زنجیره‌ای و شبکه‌های ضدانقلاب به‌ویژه شبکه تلویزیونی ابوارّه را افشا کرد: 1- ادعای به قتل رسیدن مرحومه مهسا امینی و مقصرنمایی نهادهای حاکمیتی در این ماجرا 2- جا زدن تروریست‌های مسلح و اراذل ‌و اوباش به‌عنوان «معترض» و «مردم عادی» 3- باور‌سازی گسترده بودن اغتشاشات در سطح کشور (ادعای سقوط اشنویه و...) 4- مشارکت در پروژه کشته‌‌سازی (ماجرای درگذشت نیکا شاکرمی، سارینا اسماعیل‌زاده، حدیث نجفی، دختر اردبیلی و...) 5- جو‌سازی و القای برخورد پلیسی و امنیتی با دانشجویان معترض در برخی دانشگاه‌ها 6- فضا‌سازی درباره نحوه فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ و 7- فضا‌سازی درباره نحوه برخورد با دانش‌آموزان و...
علاوه‌بر این، برجسته‌‌سازی حواشی چهلم درگذشت مهسا امینی و دامن زدن به گسل‌های قومیتی و اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی از دیگر محورهای مشترک رسانه‌های زنجیره‌ای و ضدانقلاب در روزهای اخیر بود؛ اقدامات مشترکی که باعث شد فضایی شکل بگیرد که گروهک داعش هم به صف آشوبگران اضافه شود و حمله تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ‌(ع) اتفاق بیفتد.
«ویران‌‌سازی ایران»
فصل مشترک افراطیون اصلاحات و داعش
قابل ‌تأمل آنکه، تلاش برای «ویران‌‌سازی ایران» فصل مشترک طیف رادیکال مدعیان اصلاحات و داعش شده است چه آنکه مدعیان تندروی اصلاحات که تا دیروز اوباش را تطهیر می‌کردند، امروز داعش را بزک می‌کنند.
به این نمونه توجه کنید که چقدر وقیحانه سعی می‌کند در اقدام تروریستی داعش تردید‌افکنی کند. پس ‌از آنکه گروهک تکفیری تروریستی داعش مسئولیت حمله تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ‌(ع) را برعهده گرفت، «سعید شریعتی» روزنامه‌نگار روزنامه‌های زنجیره‌ای و از محکومین فتنه 88 در توئیتی نوشت: «اطلاعیه‌ای که به نام داعش منتشر شده است یک سوتی بزرگ دارد: امروز چهارشنبه در سرزمین‌های عربی ۱ ربیع‌الثانی است و در تقویم ایران ۲۹ ربیع‌الاول است. اساساً ربیع‌الاول ۲۹ روزه است. این سوتی ناشی از چیست؟» در ادامه، یکی از فعالین رسانه‌ای با انتشار تصویر یک روزنامه عربی چاپ اردن در مطلبی نوشت: «این هم روزنامه الدستور، چاپ اردن؛ تاریخ را ببینید، چهارشنبه
30 ربیع‌الاول؛ احمق‌های بی‌سواد پرمدعا را ببینید چطور می‌خواهند در جنایت داعش تردید ایجاد کنند...»
«محمد خاتمی» از سران فتنه 88 که با دوستانش- بلافاصله پس از فوت مهسا امینی- با انتشار بیانیه‌هایی، افکار عمومی را تحریک و تهییج کردند و در همه جنایت‌ها و خسارت‌هایی که در چهل روز گذشته در قالب اغتشاش و تخریب و ترور به مردم و نیروهای امنیتی و اقتصاد کشور وارد شد، مقصر هستند، پس از حادثه تروریستی در شیراز در بیانیه‌ای به‌جای مطالبه انتقام از طراحان این جنایت رذیلانه و شنیع گروهک تکفیری تروریستی داعش، تأکید کرد که خشونت را نباید با خشونت پاسخ داد!
آشوبگر، داعشی؛ پیوندتان مبارک
باری به هر جهت چنان‌که بیش از این گفته‌ایم، تیز کردن قمه اوباش و مسلح کردن تفنگ داعشی‌ها، کارویژه رسانه‌های زنجیره‌ای در آشوب‌های اخیر بوده است. براساس همین واقعیت بود که مردم بابصیرت ایران که دل در گروی رهبر و نظام انقلابی خویش دارند در مراسم راهپیمایی روز جمعه ضمن محکوم کردن اقدامات ناجوانمردانه دشمن و خیانت‌های شبکه نیابتی غرب شعار می‌دادند؛ «آشوبگر، داعشی پیوندتان مبارک».