kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۳۸۰
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹

اخبار کوتاه اجتماعی

 
 
 افتتاح نخستین مرکز مدیریت یکپارچه پسماند شهری در پایتخت
خبرگزاری صدا و سیما- همزمان با دهمین «شنبه امید و افتخار» شهرداری تهران، دیروز نخستین مرکز مدیریت یکپارچه پسماند شهری با هدف جدا‌سازی حداکثری پسماند با ارزش از مبدأ و همچنین کاهش ۱۰ درصدی تناژ زباله حامل در مسیر آرادکوه در کوهک منطقه ۲۲ به بهره‌برداری رسید.مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند تهران گفت: با بهره‌برداری از این مرکز، ۷۵۰ تن زباله در مناطق ۵، ۲۱ و ۲۲ مدیریت می‌شود و حضور زباله‌گردان در سطح شهر کاهش می‌یابد.
 راه‌اندازی نخستین ایستگاه هوشمند اتوبوس در تهران
خبرگزاری صدا و سیما- معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه یک از راه‌اندازی ایستگاه هوشمند اتوبوس در میدان تجریش برای اولین بار در کشور خبرداد و گفت: ایستگاه هوشمند اتوبوس با هدف کاهش ترافیک‌های شهری و سفر‌های درون شهری در ایستگاه اتوبوس‌های تندروی خط میدان تجریش- میدان راه آهن نصب شده و با راه‌اندازی مانیتور‌ها ارائه خدمات به مسافران را شروع می‌کند. اسفراینی نژاد افزود: این ایستگاه مسقف دارای دو مانیتور در دوطرف جداره اتوبوس است که مسافران می‌توانند با مراجعه به این ایستگاه از خدمات دیگری هم بهره‌مند شوند.
 تماشاچیان جام جهانی حتماً به ایران هم سفر کنند
ایرنا- کارشناس رسانه‌ کره‌جنوبی گفت: به گردشگران آسیایی و کره‌ای که برای بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ به قطر سفر می‌کنند، توصیه می‌کنم در این فرصتی که به غرب آسیا می‌آیند، حتما به ایران هم سفر کنند. هوآنگ افزود: ایران و مردم ایران را خیلی دوست دارم، ایران بسیار زیبا است و از نظر گردشگری و میراث فرهنگی با کشور ما بسیار نزدیک است.
 اعزام دانشجوی پزشکی به ترکیه کلاهبرداری بود
فارس- سخنگوی فراجا گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی در یک اقدام حرفه‌ای و اطلاعاتی توانستند اعضای یک باند کلاهبرداری که با تبلیغات گسترده در فضای مجازی با عنوان اعزام دانشجوی رشته پزشکی به کشور ترکیه فعالیت می‌کردند، دستگیر کنند.سردار حاجیان افزود: روش کار کلاهبرداران به این شکل بوده که اعضای این باند با ارائه کارت‌های دانشجویی و برگه‌های پذیرش جعلی از طریق فضای مجازی و وعده دروغین پذیرش دانشجو در رشته پزشکی در دانشگاه‌های کشور ترکیه‌، از دویست نفر مبلغ دو هزار میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند.
  کلاهبرداری مجازی با آرم صداوسیما 
خبرگزاری صدا و سیما- رئیس‌پلیس فتای فراجا از شناسایی و بازداشت تعدادی کلاهبردار حرفه‌ای خبر داد و گفت: متهمان پرونده در طی برقراری تماس صوتی با شهروندان در بستر پیام رسان‌های موبایلی و اعلام برنده شدن در قرعه کشی با آرم صدا و سیما اقدام به اخذ اطلاعات شخصی، بانکی و به دنبال آن فعال ‌سازی سامانه‌های بانکداری الکترونیک می‌کردند و در نهایت از حساب مال باختگان برداشت غیرمجاز داشتند. در بررسی‌های صورت گرفته تاکنون تعداد ۶۳ نفر مال باخته با ارزش ریالی بالغ بر ۴ میلیارد ریال شناسایی شده‌اند.
 6 بیمار کرونایی دیگر جان باختند
وزارت بهداشت اعلام کرد از 6 تا ۷ آبان ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۵۷ نفر از آنها بستری شدند.در طول این مدت، ۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند. ۱۳۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
 بیانیه رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور
 در محکومیت آشوب و ترور
وبدا- رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با توجه به حوادث‌ اخیر کشور به ویژه هتک حرمت حریم مطهر احمد بن موسی(ع) و شهادت مظلومانه شماری از زائران، با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت توطئه‌های نظام استکبار علیه یکپارچگی ایران اسلامی، از جامعه دانشگاهی و دانشجویی علوم پزشکی خواستند تا توطئه‌های دشمنان در مانع تراشی بر سر راه پیشرفت علمی کشور را ناکام گذارند و برای تقویت وحدت ملی و بصیرت افزایی خانواده بزرگ نظام سلامت تلاش کنند.