kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۳۵۸
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی اوضاع در برخی از اوزان را نگران‌کننده توصیف کرد

رنگرز: هر کسی مدال می‌خواهد باید در چارچوب عمل کند

سرمربی تیم ملی فرنگی در واکنش به استعفای حمید سوریان گفت که از او قول گرفته بود که تا المپیک پاریس کنار مجموعه کشتی فرنگی باشد.
 
 
 
 
حسن رنگرز در نخستین نشست خبری‌اش در مورد داشته‌های کشتی فرنگی ضمن تسلیت ضایعه تروریستی شیراز، اظهار داشت: به عنوان مسئول فنی خودم را مکلف به پاسخگویی می‌دانم و سه ماه یک بار آمادگی طرح موضوع با دوستان خبرنگار را دارم. کشتی فرنگی ما همیشه از یک اتفاقی رنج می‌برده و کمیت حداقلی آن و مقایسه با آزاد آزاردهنده بوده و کیفیت هم به تبع آن در اقلیت بوده است. جوانان ما در امیدهای جهان نشان دادند که شایستگی دارند. آنچه باتوجه به وضعیت موجود می‌توانم بگویم کار بسیار سختی داریم. وقت کمی تا المپیک داریم. برخی اوزان شرایط نگران‌کننده است. برای المپیک چهار سال و در شرایط استاندارد هشت سال زمان نیاز است. داشته فنی ما اظهرمن‌الشمس است و نتیجه مسابقات جهانی اخیر وضعیت ما را نشان می‌دهد. مسابقات جهانی سال بعد به واسطه گزینشی المپیک سخت است، بازی‌های آسیایی و دو هفته بعد امیدهای جهان و سپس داخل سالن و همچنین جام جهانی در تهران را در بازه زمانی دو ماهه داریم و درعین حال داشته‌های ما حداقلی است.
کشتی فرنگی به سوریان احتیاج دارد
رنگرز در پاسخ به سؤالی درخصوص استعفای سوریان از پست نایب‌رئیسی فدراسیون گفت: من هم شوکه شدم از حمید عزیز خواهش می‌کنم کشتی فرنگی به او احتیاج دارد. از همه زوایا حضور او برای ما ضرورت دارد و از او قول شفاهی گرفته بودم که تا المپیک باشد که امیدوارم در تصمیم خود تجدیدنظر کند. 
باورم این است تیم ایران جزو سه تیم برتر دنیاست
وی افزود: در مسابقات قهرمانی جهان چهارم دنیا شدیم ولی شایستگی تیم ما بالاتر بود. پتانسیل وجود دارد ولی جهانی سال قبل از المپیک را نمی‌شود با هیچ مسابقه جهانی مقایسه کرد. کسب مدال طلا و حداکثر سهمیه و ایستادن روی سکو، در برنامه ماست. سه مدال‌آور داشتیم و عده‌ای در اوج شایستگی دست شان از مدال کوتاه ماند. تلاش ما این است از داشته‌هایمان استفاده کنیم. باورم این است تیم ایران جزو سه تیم برتر دنیاست اما به شرط داشتن برنامه مدون. اولویت اول ما المپیک، سپس مسابقات جهانی و بعد از آن بازی‌های آسیایی است. قهرمانی در جام جهانی تهران هم در اولویت‌های بعدی ماست.
همه چیز طبق چرخه پیش خواهد رفت
رنگرز در مورد کشتی‌گیرانی که در دوره بنا از تیم ملی دور مانده‌اند، تصریح کرد: اگر اراده برگشتن به دوره قهرمانی است طبق چرخه می‌توانند بیایند و حضورشان باید از قهرمان کشوری باشد. این قهرمانان هر نقدی دارند حقشان هست و می‌توانند ابراز کنند. در اردوی تیم ملی به روی این عزیزان باز است و از تجربیات آنها استفاده می‌کنیم. اگر در حوزه فنی می‌خواهند ورود کنند می‌توانند بخشی در باشگاه و بخشی در پایه شروع به کار کنند.
تغییر تابعیت به این آسانی نیست
وی در مورد امکان حضور دوباره علی ارسلان در تیم ملی ایران تصریح کرد: موضوع مهاجرت فقط متعلق به کشورما نیست ابعاد مختلفی را هم شامل می‌شود.ارسلان قابل احترام و دارای شخصیت حرفه‌ای است، اما طبق قوانین اتحادیه جهانی وقتی از صربستان کشتی گرفت تغییر تابعیت به این آسانی طی نمی‌شود و شاید هم خودش چنین خواسته‌ای نداشته باشد. مهاجرت امری رایج است و فقط در مورد ارسلان نبوده است.
هیچ مربی ندیدید در ورزش ما عاقبت به خیر شده باشد
وی گفت: کشتی خط قرمز همه قهرمانان ما است حتی اگر یک روز و یا یک هفته باشد شما هیچ مربی ندیدید در ورزش ما عاقبت به خیر شده باشد. بنا سال گذشته مربی قرن شد و امسال این‌گونه اتفاق افتاد. من نمی‌توانم بگویم تا تیر ماه آینده خودم هستم که بگویم دبیر ثبت‌نام می‌کند یا نه ولی الان همه گونه حمایت از فدراسیون را دیدیم.
هر کسی مدال می‌خواهد باید در چارچوب عمل کند
رنگرز تصریح کرد: صمیمیت خوبی در مجموعه فنی ما وجود دارد. من با خودم عهد کردم تا زمانی که هستم روی سکو نروم و در امیدهای جهان هم حسن حسین‌زاده به نمایندگی از کادرفنی روی سکو رفت. کشتی فرنگی ما بزرگانی دارد اما همه باید در چارچوب عمل کنند. هر اتفاقی در گذشته رخ داده عملا در ورزش قهرمانی موضوعیت ندارد و هر کسی مدال می‌خواهد باید در چارچوب عمل کند. در چرخه هم برای همه مسیر راه مشخص شده است. با حفظ حرمت و شان افتخارآفرینان ولیکن در فضای اردویی همه به یک چشم دیده می‌شوند. در کشتی آزاد حسن یزدانی و در فرنگی هفت مداله شدن سوریان را ببینید اینها کاملا در اردوها مثل بدون مدال‌ها عمل کرده‌اند.
قانون بد از بی‌قانونی بهتر است
وی در مورد چرخه انتخابی تیم ملی عنوان کرد: برای بنا احترام قائلم او هم چرخه داشت هرچند مکتوب نبود اما فرآیندی را در ذهن خود منظور می‌کرد اما چیزی که ما به عنوان نقشه راه مشخص کردیم در چرخه تعیین شده است. کیفیت ما با آزاد متفاوت است به همین دلیل قهرمانان امید را از مرحله اول معاف کردیم. پشتوانه ‌سازی هزینه دارد. نمی‌توانیم تیغ را بگیریم و جراحی کلی انجام دهیم. حتما انتخابی تیم ملی برگزار خواهد شد و مفاد آن اجرا می‌شود. هر سندی که مصوب می‌شود باید اجرایی شود. گام اول برای قانونمند کردن برداشته شد و پای آن می‌ایستیم. حتی اگر در کوتاه مدت به مسئله بخوریم اما قانون بد از بی‌قانونی بهتر است و محکم و ثابت قدم هستیم. درعین حال هم کشتی‌گیری مثل رضا گرایی سرمایه ماست و نباید بدون دلیل فنی او را در فشار مسابقه مستهلک کرد. در جام جهانی هدف ما این است که جوانان ما محک بخورند. تیم آذربایجان و ترکیه همه قهرمانان شاخصشان را در اختیار دارند. تیم ستارگان هم همین‌طور، اتحادیه جهانی گفته ایران استعدادهایش را می‌آورد اما سال آینده که میزبان جام جهانی هستیم با تمام قوا شرکت می‌کنیم. 
کادر فنی و تیم ملی را تنها نگذارید
حسن رنگرز در انتهای نشست گفت: از همه می‌خواهم کادر فنی و تیم ملی را تنها نگذارند. مجموعه ما قطعا پر از ایراد خواهد بود. هیچ منیتی در مجموعه ما نیست و نقد را می‌پذیریم و همیشه سعی کردم با مجموعه رسانه ارتباط خوبی داشته باشم. بنای کار ما پاسخگویی است و بابت آن مسئولیت داریم و حقوق می‌گیریم. شفافیت و در مسیر قانون حرکت کردن هم بخشی از کار ماست.