kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۳۰۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱

برنامه صداوسیما برای شهدا و فرهنگ دفاع مقدس(اخبار ادبی و هنری)

رئیس‌سازمان صداوسیما، پژوهش‌های موجود در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس را گنجینه‌ای ناب برای تولید آثار تلویزیونی در قالب‌ها و گونه‌های مختلف توصیف و برضرورت ایفای نقش روایتگری رسانه ملی از ارزش‌ها و تجارب هشت سال دفاع مقدس در قالب آثار ارزشمند تاکید کرد.

پیمان جبلی رئیس‌رسانه ملی در حاشیه بازدید از مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس گفت: ریشه‌های در خت تنومندی که مقام معظم رهبری در هفته گذشته در توصیف انقلاب اسلامی از آن نام بردند به ارزش‌های دفاع مقدس تکیه کرده و گنجینه این هشت سال دفاع مقدس، برای رشد وتعالی انقلاب اسلامی یک ذخیره پایان ناپذیر است. جبلی افزود: یکی از استعدادهای خوبی که می‌توان از تجربه دفاع مقدس کسب کرد، بازخوانی ابتکارات و خلاقیت‌های جاری در متن رویدادهای آن است، مبدا این خلاقیت‌ها جوانانی بودند که دفاع مقدس را مدیریت کردند.
وی خاطرنشان کرد: داشته‌های ارزنده مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس نتیجه ساعت‌ها فعالیت مجاهدانه و دیده نشده راویان دفاع مقدس است، نفس این حرکت نیز یکی از همان ابتکارات، خلاقیت‌ها و ابداعات فرماندهان رشید دفاع مقدس به شمار می‌آید که علاوه‌بر ثبت رویدادهای این هشت سال، منبع بسیار خوبی برای جلوگیری از تحریف تاریخ و بنیان‌های دفاع مقدس و بهره مندی نسل‌های آینده از ارزش‌های انقلابی، مدیریتی و خلاقیت‌های اجرایی‌ای است که در دفاع مقدس شاهد بودیم. رئیس‌سازمان صداوسیما گفت: در این میان وظیفه ما در رسانه ملی بسیار سنگین است و باید این روایت‌ها را تبیین کنیم و به عنوان مرجع برنامه ‌سازی از آنها بهره بگیریم، امری که این روزها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نیازمند انتقال این ارزش‌ها به نسل‌های حاضر و آینده هستیم.
رئیس‌رسانه ملی با اشاره به مستند‌های ساخته شده در این حوزه از جمله مستند خبری «به کلی سری» که سال گذشته تولید شد و با مراجعه به مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، برای نخستین‌بار بخشی از اسناد منتشرنشده عملیات کربلای ۴ را بازخوانی و روایت می‌کند اظهار داشت: علاوه‌بر کار مستند سازی، در مجموعه عظیم مرکز اسناد، پژوهش‌های بسیاری نیز انجام و آماده شده که می‌تواند در قالب برنامه‌های مختلف از آنها استفاده کرد.