kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۲۲۶
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶
معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه کشور:

۱۲ هزار ميليارد ريال به طرح آزادراه لردگان به ايذه اختصاص یافت

 
 
 
شهرکرد- خبرنگار کیهان:
معاون امور اقتصادي و هماهنگي سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: از اول امسال تاکنون ۱۲ هزار ميليارد ريال اعتبار به طرح در دست احداث آزادراه لردگان به ايذه اختصاص یافته است.
سيدحميد پورمحمدي در ديدار با استاندار و مجمع نمايندگان  استان چهارمحال و بختياري  در مجلس شورای اسلامی افزود: از این مبلغ، ۴ هزار ميليارد ريال آن مربوط به بخشي از طرح در استان خوزستان است.
وی با اشاره به اينکه بخشي از اعتبارات پروژه‌هاي کشور از طريق اعتبارات ملي و بخشي نيز از اعتبارات استاني تامين مي‌شود، اضافه کرد: قرارگاه محروميت‌زدايي در کشور تشکيل شده است و درصدد هستيم تا با استفاده از ظرفيت اين قرارگاه در استان‌هاي محروم اقداماتي را براي کاهش محروميت در حوزه‌هاي مختلف 
انجام دهيم.
پورمحمدی تکميل پروژه راه‌آهن مبارکه، سفيددشت به شهرکرد را ضروري عنوان کرد و يادآور شد: اجراي اين پروژه به‌دليل کوهستاني بودن استان دشوار بود، اما با توجه به موقعيت جغرافيايي استان که در بین دو استان خوزستان و اصفهان قرار گرفته است، تکميل اين پروژه ضرورت دارد.
وی تاکيد کرد: توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري، راه‌هاي ارتباطي، اجراي طرح‌هاي آبخيزداري، توسعه باغ‌هاي مثمر در زمين‌هاي شيب‌دار، افزايش سطح زيرکشت محصولات ديم و تکميل طرح‌هاي آب‌رساني پايدار در مناطق مختلف کشور از جمله استان‌هاي کمتربرخوردار مانند چهارمحال و بختياري از اولويت‌هاي دولت سيزدهم 
است.