kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۲۱۲
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹

اخبار کوتاه اجتماعی

 
 
 تخصیص ۵ هزار میلیارد تومان 
برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات‌پرستاری
وبدا- معاون‌پرستاری وزارت بهداشت از اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات‌پرستاری در بودجه سال ۱۴۰۱ خبر داد.
 مراجعه روزانه ۳۰ هزار بیمار تنفسی به بیمارستان‌ها 
با اوج گیری آنفلوآنزا
ایسنا- معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در حال‌ حاضر روزانه ۳۰ هزار بیمار تنفسی به صورت سرپایی به بیمارستان‌های کشور مراجعه می‌کنند و نمونه‌گیری‌ها نشان می‌دهد که بالای ۵۰ درصد از این افراد به آنفلوآنزا مبتلا هستند.
 آموزش رایگان اتباع خارجی
 در دستور کار نهضت سوادآموزی است
وزارت آموزش‌وپرورش- رئیس‌سازمان نهضت سوادآموزی گفت: آموزش اتباع خارجی یکی از برنامه‌هایی است که در دستور کار سازمان سوادآموزی قرار دارد و اتباع از آموزش رایگان همانند هموطنان ایرانی برخوردار هستند و در این مسیر نیازمند یاری و همراهی مؤسسات خیریه برای تحت پوشش بردن نفرات بیشتری از اتباع هستیم که از آموزش برخوردار نبوده‌اند.
 برنامه‌ریزی غلط وزارت بهداشت 
منجر به کمبود آنتی‌بیوتیک شد
فارس- نایب‌رئیس‌انجمن داروسازان ایران عدم برنامه‌ریزی صحیح وزارت بهداشت را عامل کمبود آنتی‌بیوتیک در کشور دانست و گفت: به محض اینکه طرح دارویار اجرایی شد کارخانه‌های تولید آنتی‌بیوتیک نسبت به قیمت‌های اعلامی سازمان غذا و دارو اعتراض کردند و گفتند که این قیمت‌ها را نمی‌پذیرند و برخی نیز تولید خود را کم کردند یا متوقف کردند و دو ماه تولید آنتی‌بیوتیک کم شد و نتیجه آن این شد که امروز با افزایش شیوع بیماری آنفلوآنزا نیازمند شدید آنتی‌بیوتیک هستیم و امروز سازمان غذا و دارو قیمت آنتی‌بیوتیک‌ها را درحالی بالا برده است که کشور با چالش تامین دارو مواجه است.
 استعفای رئیس‌سازمان غذا و دارو
 و انتصاب سرپرست جدید
وبدا- وزیر بهداشت با قبول استعفای بهرام دارایی از سمت معاونت وزیر و رئیس‌سازمان غذا و دارو، طی حکمی محمود بیگلر، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران را به عنوان سرپرست سازمان غذا و دارو منصوب کرد.
افزایش تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد به ۱۵۰ میلیون تومان
رئیس‌کمیته امداد از افزایش سقف تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان به ۱۵۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: سقف تسهیلات برای کارفرمایان تا چهار میلیارد تومان افزایش یافته است.
 طلب 160 میلیارد تومانی مترو تهران
 از محل فروش اوراق مشارکت
فارس- مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه از سال 1394 پروژه‌های توسعه‌ای شرکت مترو تهران به سبب بهره‌مندی ازپول اوراق قرضه اسلامی (اوراق مشارکت) تا حدودی پشتوانه بهتری از نظر تامین منابع مالی پیدا‌کردند و این روند تا به امروز با فراز و نشیب‌هایی ادامه داشته‌است، از طلب 160 میلیارد تومانی این شرکت از محل فروش اوراق مشارکت سال‌های گذشته خبر داد.
  اضافه شدن ربات اطفاء حریق پالایشگاه‌ها 
به سازمان آتش‌نشانی
ایرنا- مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: ربات اطفاء حریق در پالایشگاه‌ها تجهیزات جدیدی است و با توجه به اینکه نزدیک شدن به شعله‌های آتش برای آتش‌نشانان در حوادث پالایشگاه‌ها دشوار است، این ربات قوی در ارتفاع بالاتر، شعله‌ها را خاموش می‌کند و نیاز به نزدیک شدن به شعله‌های آتش نیست. این دستگاه برای اولین بار وارد می‌شود و در چرخه عملیاتی قرار خواهد گرفت که به ایمنی آتش نشانان و سرعت بخشیدن به اطفاء حریق کمک خواهد کرد.
 شهرداری تهران مستقیما شهرک ‌سازی نمی‌کند 
خبرگزاری صداوسیما- رئیس‌شورای شهر تهران گفت: شهرداری مستقیما اقدام به شهرک ‌سازی نمی‌کند و فعالیت‌های ساخت مسکن به کمک سرمایه‌گذار انجام می‌شود. شهرداری در امر صدور پروانه و سایر مواردی که در حوزه اختیاراتش است کار تسهیلگری را انجام می‌دهد. چمران افزود: در جنوب شهر تهران چند پروژه در دستور کار شهرداری قرار داشت که آنها را آغاز کرد و البته این پروژه‌ها در بستر همکاری و مشارکت پیش می‌رود.