kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۲۰۶
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷

صدور 408 کیفرخواست برای اغتشاشگران در 4 استان

 
 
رؤسای کل دادگستری استان‌های زنجان، سمنان، خوزستان و آذربایجان غربی از صدور 408 کیفرخواست برای اغتشاشگران در این استان‌ها خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری میزان، رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: در جریان اغتشاشات مهرماه در استان زنجان تاکنون تعداد ۲۷۹ پرونده برای ۳۲۵ نفر در دادسراهای استان تشکیل و از این تعداد ۱۳۷ پرونده، به عبارتی ۴۷ درصد از کل پرونده‌ها تعیین تکلیف شدند. حجت‌الاسلام صادقی نیارکی افزود: با توجه به دستور رئیس ‌قوه قضائیه رسیدگی سریع و خارج از نوبت به پرونده‌های اغتشاشگران در دادگاه‌های انقلاب و جزایی استان در دستور کار قرار گرفت که برای ۱۱۹نفر کیفر‌خواست صادر شد.
 89 کیفرخواست برای متهمان اغتشاشات اخیر استان سمنان صادر شد
رئیس‌کل دادگستری استان سمنان هم گفت: تحقیقات مقدماتی ۷۲ نفر از متهمان مربوط به اغتشاشات اخیر در دادسراهای عمومی و انقلاب استان سمنان به پایان رسیده و با صدور ۸۹ فقره کیفرخواست، پرونده‌ها به محاکم قضایی برای رسیدگی و صدور آراء قضایی ارسال شده است.
 صدور کیفرخواست ۹۵ نفر از بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر 
در آذربایجان غربی 
رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی با اشاره به پرونده‌های اغتشاشات اخیر گفت: با همت همکاران کیفرخواست ۹۵ نفر از متهمان اغتشاشات صادر شده است و مابقی هم در حال رسیدگی سریع و دقیق و اتمام تحقیقات مقدماتی و فراهم شدن شرایط صدور کیفرخواست هست.
 کیفرخواست ۱۰۵پرونده اغتشاشات اخیر در خوزستان صادر شد
رئیس‌کل دادگستری خوزستان نیز گفت: کیفرخواست ۱۰۵ پرونده دستگیرشدگان حوادث اخیر در این استان صادر و به محاکم قضایی استان ارسال شده است. 
دهقانی افزود: افراد دستگیر شده در اغتشاشات اخیر، پایش و عناصر اصلی و لیدرها از افراد فریب خورده و کسانی که به صورت هیجانی وارد این اغتشاشات شده بودند، تفکیک شدند.
وی ادامه داد: این تعداد پرونده ۲۱۳ نفر متهم دارد و برای سه فقره آن تعیین وقت شده است که به زودی محاکمه متهمان آنها آغاز می‌شود.مابقی پرونده‌ها نیز به زودی تعیین وقت می‌شود و در شعب خاصی که برای رسیدگی به این پرونده‌ها در نظر گرفته شده است، مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.