kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۲۰۲
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷
رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت تاکید کرد

تسریع در رفع کمبود برخی اقلام دارویی

آیت‌الله رئیسی پس از استماع گزارش اقدامات انجام شده برای رفع کمبود برخی اقلام دارویی، با اشاره به اهمیت پیش‌بینی شرایط مختلف و نیازهای احتمالی، بر ضرورت تسریع در این امر تاکید کرد.
 
 
 
 
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی صبح دیروز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت پس از استماع گزارش وزرای بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص اقدامات انجام شده برای رفع کمبود برخی اقلام دارویی، با اشاره به اهمیت پیش‌بینی شرایط مختلف و نیازهای احتمالی، بر ضرورت تسریع در این امر تاکید کرد.
در این جلسه بر اهمیت تبیین صحیح و دقیق اقدامات امیدآفرین انجام‌شده در زمینه‌های مختلف در کشور، به‌ویژه در امور اقتصادی تاکید شد و با اشاره به اینکه براساس گزارش بانک جهانی شاخص کارآمدی دولت پس از ۴ سال نزول، سیر صعودی یافته و از ۱۴,۹ به ۱۸.۲۷ درصد رسیده است، تصریح شد: این آمار و آثار و تبعات آن باید از طرف مسئولان مربوط برای مردم تشریح شود.
آیت‌الله رئیسی همه دستگاه‌های دولتی را مکلف کرد در زمینه تهیه فهرست اموال مازاد و دارایی‌های غیرمولد خود و برنامه‌ریزی برای فروش و مولد‌سازی این دارایی‌ها با جدیت و سرعت بیشتری عمل کنند.
رئیس‌جمهور حضور مسئولان در میان مردم و آشنایی بیشتر با مسائل و مشکلات آنان را زمینه‌ای برای پاسخ به سؤالات و باز کردن گره‌های ذهنی مردم دانست که موجب افزایش حس امید و اطمینان آنان خواهد شد.
تاکید بر ضرورت تسریع
 در عملیاتی شدن توافقات ایران و بلاروس
رئیس‌جمهور همچنین ظهر دیروز در دیدار «ولادیمیر ماکی» وزیر امور خارجه بلاروس با اشاره به دیدار اخیر خود با رئیس‌جمهور این کشور در حاشیه اجلاس شانگهای در سمرقند و توافقات صورت‌گرفته، تلاش برای تسریع در عملیاتی‌شدن این توافقات را ضروری دانست.
رئیسی با اشاره به ظرفیت‌‌های همکاری جمهوری اسلامی ایران با بلاروس از جمله در حوزه انرژی، تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین، گفت: برگزاری نشست‌های مشترک اقتصادی یکی از نشانه‌های عزم و اراده دو کشور برای توسعه روابط خواهد بود.
رئیس‌جمهور یکی از راه‌های خنثی‌‌سازی تحریم‌ها را گسترش روابط کشورهای مستقل با یکدیگر دانست و گفت: تحریم‌ها به هیچ وجه ما را متوقف نکرده و نخواهد کرد. امروز ایران از هر زمان دیگری قدرتمندتر است و افزایش دشمنی‌های آمریکا با جمهوری اسلامی نیز به دلیل افزایش قدرت ایران است.
«ولادیمیر ماکی» وزیر امور خارجه بلاروس نیز در این دیدار از اراده دولت بلاروس برای اجرایی کردن توافقات خود با جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: نقشه راه توسعه تعاملات میان دو کشور در کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و بلاروس تدوین و نهایی شده است و اجرای آن موجب رشد با ثبات همکاری‌های دو کشور خواهد شد.
کارشکنی دشمنان خللی در اراده ایران 
برای توسعه همکاری‌های منطقه‌ای ایجاد نخواهد کرد
آیت‌الله رئیسی همچنین در مراسم دریافت استوارنامه «بدر عبدالله المنیخ» سفیر جدید کویت، روابط جمهوری اسلامی ایران با کویت را عمیق و متکی به اعتقادات و فرهنگ دو کشور دانست و افزود: ظرفیت‌های موجود در ایران و کویت این امکان را فراهم می‌کند که دو کشور همکاری‌های اقتصادی و روابط تجاری خود را تا چندین برابر سطح فعلی افزایش دهند.
رئیس‌جمهور با یادآوری این نکته که جمهوری اسلامی ایران همواره دوست روزهای سخت همسایگان خود بوده، گفت‌وگو میان همسایگان و ارتقای همکاری کشورهای منطقه را موثر‌ترین راه‌حل مشکلات دانست و تصریح کرد: دخالت بیگانگان در مسائل منطقه نه تنها مشکلی را حل نکرده، بلکه همواره باعث بروز مشکلات بوده است.
رئیسی در همین راستا تاکید کرد: هر چند اعتماد‌‌سازی در روابط دوجانبه نقطه آغاز همکاری‌های منطقه‌ای همه‌جانبه است، اما دشمنان که نتوانستند در اراده ایجاد شده بین دولت‌های منطقه برای تعامل موثر خللی وارد کنند، تلاش می‌کنند با ترفندهای فریبکارانه در مسیر توسعه و تحکیم همکاری‌های منطقه‌ای مانع‌تراشی کنند که موفق نخواهند شد.
«بدر عبدالله المنیخ» سفیر جدید کویت نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌ها و تحیّات امیر و ولیعهد کویت به آیت‌الله رئیسی گفت که با ماموریت تحکیم بیشتر روابط ایران و کویت به تهران آمده است و قصد دارد چشم‌انداز و افق گسترده‌تری در روابط دو کشور بگشاید.
سفیر کویت تصریح کرد: دولت کویت ضمن استقبال از سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تعامل بر پایه گفت‌وگو، بر این باور است که راهکار صحیح رفع چالش‌های موجود در منطقه و نیز کمک به ارتقای سطح همکاری‌های منطقه‌ای گفت‌وگو است.
المنیخ همچنین از رویکرد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در اولویت دادن به گفت‌وگو و تعامل با کشورهای منطقه قدردانی کرد.