kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۱۸۷
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷

اخبار کوتاه از فوتبال

 
 
تصمیم جدید و عجیب سازمان لیگ
تهران- ایرنا- سازمان لیگ در تصمیمی عجیب ورزشگاه باهنر کرمان را به جای امام علی سیرجان به عنوان میزبان بازی سوپرجام انتخاب کرد.
مسابقه سوپرجام فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بین دو تیم استقلال قهرمان لیگ برتر و نساجی مازندران قهرمان جام حذفی روز چهارشنبه ۱۱ آبان ساعت ۱۶ در ورزشگاه شهید باهنر کرمان برگزار خواهد شد.گفتنی است پیش از این قرار بود ورزشگاه امام علی سیرجان میزبان این مسابقه باشد اما در تصمیمی عجیب سازمان لیگ ورزشگاه باهنر را در همان استان به عنوان میزبان جدید برگزید. استقلال به عنوان قهرمان لیگ و نساجی در قامت قهرمان جام حذفی باید به مصاف یکدیگر بروند. فصل قبل در سیرجان فولاد موفق شد از سد پرسپولیس بگذرد.
گرشاسبی:‌ حضور قلعه‌نویی در فولاد شایعه است
مدیرعامل باشگاه فولاد حضور امیر قلعه‌نویی سرمربی مس رفسنجان را در این تیم به عنوان جانشین جواد نکونام، تکذیب کرد. حمیدرضا گرشاسبی، درباره مطرح شدن نام امیر قلعه‌نویی برای جانشینی جواد نکونام، اظهارکرد: این حرف‌ها شایعه است و آن عده خودشان می‌سازند.وی ادامه داد: هدف آنهایی که این‌گونه شایعات را مطرح می‌کنند برهم زدن آرامش فولاد است. جواد نکونام همچنان سرمربی تیم ما است و موضع ما نسبت به حضور او در تیم‌ملی همان موضع قبلی است. مدیرعامل باشگاه فولاد تاکید کرد: با حضور نکونام در تیم‌ملی مخالف هستیم زیرا همان‌طور که قبلا هم گفته‌ام فولاد نماینده ایران در آسیا است و نمی‌توانیم با توجه به برنامه‌هایی که از قبل با جواد نکونام برای تیم در نظر گرفته‌ایم با درخواست فدراسیون موافقت کنیم. قبلا هم مخالفت‌مان را به فدراسیون اعلام کرده بودیم و بازهم تاکید می‌کنم نکونام نمی‌رود.
درخواست جنجالی مورینیو از فیفا
سرمربی آ.اس رم قبل از جام جهانی 2022 درخواستی جنجالی از فیفا کرد. ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی و کنونی آ.اس رم یکی از تئوریسین‌های فوتبال مدرن به شمار می‌آید که در 20 سال گذشته جزو بهترین مربیان مستطیل سبز بوده است.مورینیو در آستانه آغاز مسابقات جام جهانی 2022 قطر از فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) درخواستی جنجالی کرد تا تیم‌های قاره آفریقا توانایی قهرمانی در این تورنمنت را داشته باشند. آقای خاص از فیفا درخواست کرد که به بازیکنان قاره آفریقا اجازه ندهد با تغییر تابعیت برای تیم‌های ملی اروپایی بازی کنند تا برای تیم‌های ملی کشورشان در جام جهانی به میدان بروند.این درخواست جنجالی مورینیو از فیفا باعث می‌شود تیم‌های ملی قاره آفریقا قدرتمندتر شوند و توانایی قهرمانی در این تورنمنت بزرگ فوتبالی را کسب ‌کنند.
رونمایی از تیم در سایه کی‌روش
از هفته آینده اردوی مشترک تیم ملی جوانان و بزرگسالان برگزار خواهد شد. با نظر کارلوس کی روش و موافقت کادرفنی تیم ملی جوانان قرار است از هفته آینده شاگردان صمد مرفاوی و تیم بزرگسالان کشورمان در دو مرحله اردوی مشترکی را برگزار کنند. طبق این برنامه با توجه به اینکه بسیاری از نفرات لژیونر تا زمان اعزام تیم بزرگسال به قطر در تهران حضور ندارند، هر زمان کی‌روش و دستیارانش صلاح بدانند از بازیکنان و مربیان تیم جوانان استفاده خواهد شد. در واقع در این دو مرحله اردویی تیم جوانان در حکم تیم در سایه تیم بزرگسالان عمل خواهد کرد.مرحله اول این اردو از 7 تا 12 آبان و مرحله دوم از 14 تا 21 این ماه برگزار خواهد شد.