kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۱۸۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷

گلایه رئیس‌فدراسیون تیراندازی از وزیر ورزش

 
 
 
رئیس‌فدراسیون تیراندازی گفت: مشکل ما سلاح ‌هانیه رستمیان نیست بلکه نیاز ما امضای دستورالعمل بود تا به وسیله آن مشکل اسلحه، مهمات و تجهیزات همه تیراندازان برطرف شود.
مرتضی قربانی، رئیس‌فدراسیون تیراندازی درباره صحبت‌های اخیر وزیر ورزش مبنی بر این که هنوز فدراسیون تیراندازی هیچ درخواستی برای تهیه سلاح رستمیان نداده است گفت: متعجبم که وزیر ورزش در شرایطی که ما پیگیر تهیه سلاح و مهمات ورزشی هستیم بر چه اساسی عنوان می‌کند که درباره نیاز‌هانیه رستمیان به سلاح هیچ درخواستی به وزارت ورزش نداده‌ایم. به علاوه مشکل ما سلاح ‌هانیه رستمیان نیست بلکه نیاز ما امضای دستورالعمل بود تا به وسیله آن مشکل اسلحه، مهمات و تجهیزات همه تیراندازان برطرف شود و این امکانات برای همه ورزشکاران ما فراهم شود. صرف این که چون رستمیان سهمیه کسب کرده دنبال تهیه اسلحه برای او باشند، کافی نیست.
رئیس‌فدراسیون تیراندازی عنوان کرد: ۸ ماه است که مسئولیت فدراسیون تیراندازی را بر عهده گرفتم و تیم‌های ملی ما به ۶ رویداد اعزام شدند اما با وجود اینکه بارها از وزیر ورزش دعوت کردیم وی در این مسابقات و اردوها حاضر نشد و صحبتی با تیراندازان انجام نداد.
وی با اشاره به مشکلاتی که تحریم‌ها در بحث خرید تجهیزات رشته تیراندازی ایجاد کرده است، گفت: ما تحریم هستیم و تهیه سلاح و مهمات مدتها است که برای تیراندازی مشکل ساز شده است. در مورد سلاح تپانچه ۲۵ متر نیز همین تحریم‌ها مانع از آن شد تا این سلاح را بخریم. این سلاح به صورت امانی از نیروی انتظامی از مدت‌ها قبل در اختیار‌هانیه رستمیان بود و ما با سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی مکاتبه کردیم و وی موافقت کرد رستمیان این سلاح را در مسابقات جهانی همراه داشته باشد و از این بابت از سردار اشتری تشکر می‌کنم. امیدوارم به دلیل درخشش‌ هانیه رستمیان، دختر تیرانداز ایران در مسابقات مصر و کسب نخستین سهمیه کاروان ایران، این تپانچه را به او هدیه دهند.