kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۱۶۲
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹
بررسی دسیسه‌چینی آمریکا و رژیم صهیونیستی در اغتشاشات اخیر

ایران قوی، نشانه است

 
 
 
 
«دختر جوانی درگذشت؛ خب حادثه تلخی بود، دل ما هم سوخت، ولی واکنش به این حادثه بدون اینکه تحقیقی شده باشد، بدون اینکه هیچ گونه امر مسلّمی وجود داشته باشد، این نبود که یک عدّه‌ای بیایند خیابان را ناامن کنند، ناامنی را برای مردم به وجود بیاورند، امنیّت را به هم بزنند، قرآن را آتش بزنند، حجاب از روی سر زن محجّبه بکشند، مسجد و حسینیّه را به آتش بکشند، بانک را به آتش بکشند، ماشین‌های مردم را آتش بزنند. واکنش به یک قضیّه‌ای که حالا تأسّف‌آور هم هست، موجب نمی‌شود که یک چنین حرکاتی انجام بگیرد؛ این حرکات عادّی نبود، طبیعی نبود. این اغتشاش برنامه‌ریزی داشت.» ۱۴۰۱/۷/۱۱ این بخشی از بیاناتی است که رهبر انقلاب اسلامی، در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح مطرح کردند؛ اما ماجرای اغتشاشات اخیر چگونه شروع شد و چه بود؟
 دست‌به‌کارشدن آتش‌بیارهای دشمن 
در فضای مجازی
خانم مهسا امینی، دختری که در یکی از مراکز آموزشی زیر نظر سازمان انتظامی حضور دارد، دچار عارضه شده و به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل می شود؛ اما تلاش کادر درمان بی‌نتیجه است و متأسفانه او جان خویش را از دست می‌دهد. علت فوت معلوم نیست و هنوز تحقیقات ادامه دارد و گزارش پزشکی قانونی هنوز صادر نشده است که موجی از توئیت‌ها و پست‌ها در فضای مجازی و از سوی دیگر خبرها و تحلیل‌ها در شبکه‌های ماهواره‌ای مخابره می‌شود. خط مشترک همه این مطالب، محکومیت پلیس و متهم‌سازی سازمان انتظامی و در ادامه آن، حمله به ارزش‌های دینی و حجاب است. هجمه رسانه‌‌ای بالا می‌گیرد و با ورود برخی چهره‌های ورزشی و هنری و به‌کمک فیک نیوزها و فعال‌شدن ربات‌ها، هشتگ داغ می‌شود و حجم مطالب با گرایش احساسی و عاطفی، به‌سمت ایجاد نفرت و کینه و تولید خشونت سوق داده می‌شود.
آمریکا و رژیم صهیونیستی 
پشت صحنه اغتشاشات خیابانی
«چه کسی این را برنامه‌ریزی کرده؟ بنده به‌صراحت می‌گویم این برنامه‌ریزی کار آمریکا، کار رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی و دنباله‌روهای آنها است؛ نشسته‌اند برنامه‌ریزی کرده‌اند. عَمَله و مزدوران و حقوق‌بگیران آنها، بعضی از ایرانی‌های خائن هم که در بیرون از کشور هستند، به اینها کمک کردند.» ۱۴۰۱/۷/۱۱ جملات ابتدایی گزارشی که کیت کلارنبرگ روزنامه‌نگار بریتانیایی برای مطلب خود انتخاب کرده، این است: «از یک کلیک در آمریکا تا خشونت در خیابان‌های تهران؛ آخرین اعتراضات در ایران از بیرون مهندسی و تحریک می‌شود.» تیتر گزارش او معنادارتر است: «رمزگشایی از جنگ آنلاین پنتاگون علیه ایران». نویسنده در گزارش تحلیلی، قائل است که جنگ روانی و تبلیغاتی پنتاگون است که هدایت ماجرا را در دست گرفته و جنگ به هر طریق ممکن باید از بازنمودی که در رسانه و فضای مجازی داشت، به سطح خیابان کشیده می‌شد. اما با این حال برخی افراد حتی خواص جامعه، در اینکه صحنه‌گردان این‌گونه ماجراها، دست استکبار جهانی است، تردید می کنند و با انواع سفسطه ها و مغالطه ها تلاش می کنند حمایت و مداخله آمریکا و  اقدامات سرویس های جاسوسی را انکار کنند، این در حالی است که دست دشمن در راه‌اندازی و حمایت از اغتشاشگران داخلی، به صورت واضح، آشکار است و این‌گونه افراد هستند که باید به این سؤالات پاسخ دهند «آیا سابقه دارد رئیس‌جمهور آمریکا و مجلس نمایندگان آمریکا از اغتشاشگران حمایت بکنند؟ آیا سابقه دارد که پیام بفرستند که ما در کنار شما هستیم؟ آیا سابقه دارد که رسانه‌های جمعیِ وابسته به سرمایه‌داریِ آمریکا و دولت آمریکا و مزدوران آنها مثل متأسّفانه بعضی از دولتهای منطقه، از جمله دولت سعودی، به راه بیفتند برای اینکه از اغتشاشگر حمایت بکنند؟ چنین چیزی سابقه دارد؟ سابقه دارد که اعلان کنند ما فلان سخت‌افزار و فلان نرم‌افزار اینترنتی را در اختیار اغتشاشگران قرار می‌دهیم تا بتوانند با هم راحت ارتباط برقرار کنند و کارشان را دنبال کنند؟ چنین چیزی در هیچ جای دنیا، در هیچ یک از کشورها سابقه دارد؟ امّا اینجا اتّفاق افتاد؛ نه یک بار، نه دو بار، بارها و بارها. خب، چطور شما دست خارجی‌ را نمی‌بینید؟ چطور انسان هوشمند احساس نکند که پشت صحنه این حوادث دستهای دیگری در کارند، سیاستهای دیگری در کارند؟» ۱۴۰۱/۷/۱۱
جنگ ترکیبی دشمنان علیه ملت ایران
دشمن برای برهم زدن  نظم و امنیت کشور، مدت ها است برنامه ریزی کرده تا با استفاده همزمان از کاشتن بذر یاس و ناامیدی در میان نسل جوان از طریق فضای مجازی و سیاه نمایی از طریق شبکه های ماهواره ای و از سوی دیگر به راه انداختن انواع تحریم ها و حمایت و تقویت گروهک های برانداز و جدایی طلب، استقلال و آزادی و تمامیت ارضی ایران را مورد خدشه قرار دهد. دشمنی که با حربه های تک بعدی همچون به راه انداختن جنگ نظامی، تهاجم فرهنگی، تحریم و جنگ اقتصادی و... در طول سالهای پس از انقلاب ناکام مانده است، دست به طراحی یک جنگ ترکیبی زده و همزمان با حمایت از اغتشاش و دامن زدن به تحرکات جدای طلبانه و تلاش برای از بین بردن اتحاد ملی، در رسانه های وابسته خود به تصویر سازی دروغین و ایجاد جنگ شناختی روی آورده است.
تاریخ جمهوری اسلامی ایران  به خوبی نشان می دهد که دشمن دنبال بهانه است و هر از گاهی با ایجاد یک مسئله یا با سوار شدن بر برخی مسائل، درصدد ماهی گیری از آب گل آلود است ، همانطور که در ماجرای اخیر  هم «دعوا بر سر مسئله باحجاب و بدحجاب نیست؛ دعوا بر سر از دنیا رفتن یک دختر جوان نیست؛ دعوا اینها نیست. خیلی از این کسانی که حجاب کاملی هم ندارند، جزو هواداران جدّی نظام جمهوری اسلامی هستند؛ شما می‌بینید در مراسم مذهبی، در مراسم انقلابی، اینها شرکت می‌کنند؛ بحث سر اینها نیست. بحث سر اصل استقلال و ایستادگی و تقویت و اقتدار ایران اسلامی است.» ۱۴۰۱/۷/۱۱ نتیجه این وضعیت هم در نهایت به نفع کسانی است که برخلاف آنچه ادعا می‌کنند مسئله‌شان نه با جمهوری اسلامی بلکه با هر آن چیزی است که که رنگی از ایران و ایرانی داشته و نام ایران بر آن باشد، از پرچمی که در خیابان‌های تهران به آتش کشیده می‌شود تا پیراهنی که قرار است در جام جهانی بر تن ملی‌پوشان باشد و برای تحریم این حضور تلاش می‌کنند تا تحریک سیاستمداران غربی و راه‌اندازی کمپین و پویش برای تشدید فشار بر ایران و ایرانی. ملغمه هزار رنگ و هزار فتنه‌ای که هدف اصلی‌اش ایران است. آنها با حرکت شتابان ایران اسلامی مشکل دارند و هرچه در توان دارند، برای مهار این قدرت به‌پای کار آورده اند،«آنها فقط با جمهوری اسلامی مخالف نیستند، با ایران مخالفند؛ آمریکا با ایران قوی مخالف است، با ایران مستقل مخالف است.» ۱۴۰۱/۷/۱۱
مردم؛ میدان‌داران همیشگی 
در دفاع از انقلاب اسلامی
واقعیت این است که در «حوادثِ چند روز اخیر، بیش از همه به سازمان انتظامی کشور ظلم شد، به بسیج ظلم شد، به ملّت ایران ظلم شد» ۱۴۰۱/۷/۱۱ حضور افرادی که «بعضی از اینها بازمانده‌های عناصرِ ضربت‌خورده چهل سالِ گذشته هستند: منافقین، تجزیه‌طلب‌ها، بقایای رژیم منحوس پهلوی، خانواده‌های ساواکی‌های مطرود و منفور» ۱۴۰۱/۷/۱۱ در میان خیابان‌ها و دست‌زدن به تخریب اموال عمومی و ضربه‌زدن به اموال مردم و ایجاد رعب و وحشت و ازبین‌بردن امنیت و آرامش خانواده‌ها و کسبه و اهل بازار و آلوده‌شدن دست این افراد مطرود، به خون مردم ، بسیجیان و حافظان امنیت، چیزی نیست که بتوان به‌راحتی از آن چشم پوشید.
اما ملت و جوانان غیور ایران اسلامی در برابر اقدامات اغتشاشگران، مثل دیگر حوادث انقلاب با بصیرت و شناخت دقیق نقشه دشمن به میدان آمدند و حضور به موقع مردم، برنامه‌ریزان اغتشاشات را ناکام و بر اهداف آن‌ها خط بطلان کشید. تجمع‌های مردمی، اصناف، بازاریان و سایر اقشار در شهرهای مختلف، از جمله تجمع بزرگ «امت رسول‌الله»، با محکومیت تعرض به امنیت جامعه و بی‌حرمتی به قرآن و مساجد، فضای جولان را بر اندک اغتشاشگران بسته و دلبستگی ملت ایران به اسلام و آرمان‌های انقلاب را نشان داده است و این حضور مردم یک‌بار دیگر پیام استقامت و مقاومت و صبر برای رسیدن به ایران سربلند و مقتدر و مستقل را به جهان مخابره می‌کند.
* منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه‌ای