kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۰۹۰
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰
صهیونیست‌ها دیروز 6 جوان فلسطینی را ترور کردند

تشییع بزرگ شهدای نابلس با شعار انتقام انتقام

 

سرويس خارجي-
عمليات کشتار صهيونيست‌ها با پهپاد و موشك عليه جوانان مبارز عرين الاسود در نابلس كه به شهادت 6 نفر از آنان رو‌به‌رو شد، ترس و هراس را به جان صهيونيست‌ها ‌انداخته و رسانه‌هاي تل آويو پيش‌بيني كرده‌اند كه فلسطيني‌ها قطعا انتقام خواهند گرفت.
صبح روز سه شنبه، شهر نابلس در كرانه باختري با تشييع پيكر جواناني آغاز شد كه بامداد قبل از آن در جريان عمليات نيروهاي صهيونيستي به شهادت رسيده بودند. هزاران فلسطيني در تشييع شهداي خود شعار «انتقام انتقام» سردادند و خواستار پاسخ به اشغالگران شدند. شب قبل از آن حداقل 6 عضو گروه مبارز عرين الاسود در يورش نظاميان صهيونيست در ساعات نيمه شب و بامداد سه شنبه به شهادت رسيده بودند و از همان نيمه شب گلدسته همه مساجد شهر نابلس ندای حی علی الجهاد را سر دادند.«حمدی شرف» و «علی نتر» نام اولين شهداي فلسطين درگيري‌هاي بامداد سه شنبه بود و پس از آن منابع فلسطيني اعلام كردند كه جوان ديگري با نام «حمدی القیم» سومین شهیدي است كه در حمله پهپادي ارتش رژیم صهیونیستی به ماشین اش در نابلس شهید شده است. «ودیع الحوح» نيز از ديگر اعضاي ارشد گروه عرين الاسود بود كه در حمله صهيونست‌ها به منزل محل برگزاری جلسه اين گروه در ساعات نيمه شب به شهادت رسید و نام او به عنوان چهارمين شهيد اعلام شد. الحوح، موسس و فرمانده ارشد گروه عرین الاسود بود و در آخرين پست توئيتري اش نوشته بود: «ما تسلیم نمی‌شویم یا پیروز می‌شویم یا می‌میریم.» «مشعل زاهی احمد البغدادی» و «حمدی صبیح رمزی» نيز نام ديگر جوانان فلسطيني بودند كه صبح سه شنبه شهادت شان از سوي وزارت بهداشت فلسطين تایيد شد. همه 6 شهيدي كه در يورش نيمه شب صهيونيست‌ها به نابلس به شهادت رسيدند، اعضاي گروه عرين الاسود و بين 26 تا 35 سال بودند و شهادت شان با واكنش‌هاي زيادي رو‌به‌رو شد. از جمله گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه ضمن اعلام عزای عمومی و اعتصاب سراسری در سراسر غزه، خواستار تشدید مقاومت علیه رژیم صهیونیستی در تمام نقاط تماس با فلسطین اشغالی شدند و گفتند: جنایات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری بدون مجازات نخواهد ماند. همچنين  «ایتال بلومنتال»، خبرنگار شبکه کان به عنوان تلویزیون رسمي رژیم صهیونیستی گفت که ساعات آینده حساس است و مبارزان فلسطینی سعی خواهند کرد اقدامات تلافی جویانه انجام دهند. «یوسی یهوشع»، خبرنگار نظامی روزنامه «یدیعوت آحارانوت» نیز از نحوه فرماندهی عملیات رژیم اشغالگر در نابلس انتقاد و اذعان کرد: «ما به وضعیتی رسیده‌ایم که در آن رئیس‌ستاد ارتش و رئیس شاباک عملیات نظامی را در نابلس مدیریت می‌کنند و این موضوع نویدبخشی نیست.»
عمليات بامدادي سه شنبه چرا انجام شد؟
يورش نظاميان صهيونيست در بامداد سه شنبه به نابلس به هدف مقابله با جوان عرين الاسود صورت گرفت و اين عمليات تا به آن‌اندازه سنگين بود كه در آن صهيونيست‌ها هم از پهپاد و هم از موشك و راكت براي هدف قرار دادن خانه فلسطيني‌ها استفاده كردند.پایگاه خبری عبری زبان واللا همان زمان اعلام کرد که آن‌گونه که پیداست، عملیات نظامی بامدادی ارتش در نابلس، با هدف خنثی کردن حمله بزرگی که گروه عرین الاسود برای آن برنامه‌ریزی کرده بود، صورت گرفته است. همچنین «تال لیو رام»، خبرنگار سرشناس اسرائیلی عنوان کرد که حوادث نيمه شب در نابلس از جهت شدت درگیری‌ها غیرعادی و بی‌سابقه بوده است.
عملیات‌های مقاومت فلسطینیان در کرانه باختری طي ماه‌هاي گذشته رو به افزایش است و پیشتر «اور هیلر» خبرنگار نظامی شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرده بود که بیشترین چیزی که سرویس‌های امنیتی اسرائیلی را نگران کرده، تبدیل شدن نابلس به جنین دوم است.
همچنين ندا ابراهیم، خبرنگار الجزیره نیز از رام گفت: «درگیری های مسلحانه در شهر قدیمی نابلس و اطراف آن در شمال کرانه باختری اشغالی همچنان پس از ساعات بامداد ادامه داشته است و تعداد زیادی از نیروهای اسرائیلی در نابلس هستند، اگرچه نابلس بیش از دو هفته است که توسط نیروهای اسرائیلی محاصره شده است.»
در واقع نیروهای صهیونیستی از ماه مارس یعنی از حدود شش ماه گذشته تا کنون حملات شبانه ای را در کرانه باختری اشغالی انجام می‌دهند که به ادعای آنها برای از بین بردن شبکه‌های مسلح و خنثی کردن حملات از سوی مبارزان آزادی‌خواه فلسطینی است، اما با وجود حجم زياد اين يورش‌ها و تهاجمات، عمليات مبارزان فلسطيني در كرانه باختري هيچ‌گاه در اين مدت متوقف نشده است.
مبارزان تازه نفس
جوانان عضو گروه مبارز عرين الاسود طي چند ماه گذشته عمليات‌هاي موفقي عليه صهيونيست‌ها به نتيجه رسانده بودند و صهيونيست‌ها بارها از نگراني و هراس خود از فعاليت اين گروه خبر مي دادند. آنها نگران بودند كه عمليات گروه عرين الاسود تا آنجا گسترده شود كه حتي بحران ناامني و تيراندازي‌ها در كرانه باختري، دامن شهرهاي صهيونيستي در اراضي 1948 هم بگيرد. اين در حالي است كه صهيونيست‌ها در آستانه برگزاري انتخابات پارلماني براي پايان دادن به بحران سياسي خود هستند و عمليات‌هاي گروه عرين الاسود، حيثيت و اعتبار نيروهاي نظامي رژيم صهيونيستي را زير سؤال برده بود.
براين اساس آنها در بامداد سه شنبه با عمليات سنگين خود حداكثر توان شان براي سركوب عرين الاسود با شهادت 6 عضو اين گروه را به‌كار بستند. اما بعيد است كه عرين الاسود با اين‌گونه عمليات‌ها متوقف شده باشد و انتظار مي رود عمليات ديگر مبارزان جوان اين گروه همچنان ادامه يابد.