kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۰۸۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰
خطاب به ائتلاف سعودی- اماراتی

انصارالله: هر کشتی به بنادر یمن نزدیک شود منهدم خواهد شد

 

سرويس خارجي-
جنبش قدرتمند انصارالله با انتشار گزارشي شديداللحن بار دیگر نسبت به هرگونه غارت منابع نفتي يمن از بنادر جنوبي اين كشور به شدت هشدار داد.
يمني‌ها تصميمي به عقب نشيني در برابر درخواست‌هاي مشروع خود براي پايان دادن به تجاوزات و غارتگري ائتلاف سعودي ندارند و از زمان پايان آتش بس طي كمتر از يك ماه گذشته بارها دولت صنعا نسبت به هرگونه ادامه درگيري و غارت منابع نفت يمن هشدار داده است. روز سه شنبه نيز پايگاه رسمي گروه مقاومت انصارالله با انتشار گزارشي گفت: «صنعاء زمانی که سخنی بگوید، در واقعیت آن را عملی می‌کند؛ البته پس از اتمام حجت. دولت نجات ملی یمن بارها به کشورهای جهان هشدار داد که غارت منابع این کشور را متوقف کنند، در غیر این صورت، در قبال این مسئله دست‌بسته نخواهد ماند.»
پایگاه انصارالله همچنين با اشاره به حمله پهپادي اخير عليه يك نفتكش ائتلاف سعودي در بندر «الضبه» افزود كه این حمله، بسیار دقیق بود و اگر اشغالگران این بار درس نگیرند، نیروهای مسلح یمن، هر کس را که بخواهد منابع این کشور را غارت کند، ادب خواهد کرد. در اين گزارش انصارالله با بياني هشدار آميز همچنين اعلام كرده است كه از اين به بعد، نزدیک شدن به بندرهای یمنی ممنوع است و هر نفتکشی که هشدارهای صنعاء را نادیده بگیرد، منهدم خواهد شد و هر دستی که برای غارت این منابع دراز شود، قطع مي شود.
به گفته انصارالله، در عملیات عليه نفتكش غيرمجاز مستقر در بندر «الضبه»، صنعاء حرف آخر را به همه جهان زد و گفت که تمام بندرها، جزایر و فرودگاه‌های یمن، با عزم و اراده یمنی‌های وفادار و شریف، متحد و امن خواهند ماند تا صنعاء با سیاستها و تصمیمات خود ثابت کند که از تمام یمن و منابع آن محافظت و دفاع می‌کند و خواستار حقوق همه مردم این کشور است. براساس گزارش‌ها، میزان نفت خامی که از سال ۲۰۱۸ تا جولای ۲۰۲۲ از يمن غارت شده، به حدود ۱۳۰ میلیون و ۴۱ هزار و ۵۰۰ بشکه می‌رسد که درآمد ناشی از آن بالغ بر ۹ میلیارد و ۴۹۰ میلیون و ۶۳۹ هزار دلار است. انصارالله گفته است كه این مبلغ به بانک‌های کشورهای ائتلاف سعودی-اماراتی واریز شده، در حالي كه اين مبلغ برای پرداخت حقوق کارکنان یمن به مدت پنج سال کافی بود.
شكاف در جبهه متجاوزان
همزمان به نظر مي رسد كه نيروهاي وابسته به امارات در جنوب يمن ديگر از ابوظبي حرف شنوي ندارند و به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، مقامات «شورای انتقالی جنوب» كه تا كنون تحت حمايت امارات متحده عربي در جنوب يمن بوده‌اند، در اظهارنظرهایی گفته‌اند که در هیچ یک از عملیات‌های ائتلاف سعودی در شمال یمن و علیه دولت صنعا مشارکت نخواهند کرد. در این خصوص «محمد الغیثی» رئیس‌کمیته آشتی و مشورت شورای ریاستی (وابسته به ریاض) و رئیس‌اداره امور خارجی شورای انتقالی به شبکه «عدن المستقله» (ارگان رسمی شورای انتقالی) گفته است تا زمانی که پرونده جدایی جنوب از شمال یمن به سرانجام نرسد، نیروهای شورای انتقالی وارد هیچ درگیری در شمال یمن نخواهند شد. او در ادامه تأکید کرد که نظر هم‌پیمانان شورای انتقالی این است که این پرونده هیچ وقت به نتیجه نخواهد رسید.