kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۰۲۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸

سوریان برای سومین بار از نایب‌رئیسی فدراسیون کشتی استعفا کرد

 
 
حمید سوریان برای سومین بار استعفای خود را از نایب‌رئیسی فدراسیون کشتی اعلام کرده 
است.
این برای اولین بار نیست که حمید سوریان از سمت خود استعفا می‌کند. دارنده 7 مدال طلای کشتی المپیک و جهان که پرافتخارترین کشتی‌گیر ایرانی است به‌تازگی استعفای خود را به فدراسیون کشتی اعلام کرده است که این سومین استعفای مکتوب او محسوب می‌شود.
او که در بدو ورود علیرضا دبیر به فدراسیون کشتی، به‌عنوان نایب‌رئیس‌فدراسیون انتخاب شد و عملاً نقش مدیریت تیم‌های ملی کشتی فرنگی را ایفا می‌کرد و از حامیان اصلی محمد بنا سرمربی پیشین تیم ملی محسوب می‌شد، قصد ادامه همکاری با فدراسیون را ندارد و باید دید علیرضا دبیر که هربار با استعفای سوریان مخالفت کرده و آن را جدی تلقی نکرده است، این بار چه واکنشی با درخواست او برای عدم همکاری نشان خواهد داد.
سوریان حتی آن‌قدر مورد اعتماد علیرضا دبیر بود که از سوی فدراسیون کشتی برای حضور در انتخابات هیئت‌رئیسه اتحادیه جهانی معرفی شد، اما در نهایت سال گذشته از این انتخابات هم انصراف داد.
البته سوریان دیروز با تأیید استعفای خود گفت:‌ در این مدت تا آنجا که می‌توانستم به فدراسیون و ورزش کشتی کمک کردم اما الان فکر می‌کنم دیگر لزومی ندارد در فدراسیون باشم. با توجه به اینکه بودنم در کشتی دیگر ضرورت ندارد فکر می‌کنم بهتر است یک آدم تازه نفس بیاید. همچنین برای کشتی ایران آرزوی موفقیت دارم.
ساعتی پس از خبر استعفای سوریان روابط عمومی فدراسیون کشتی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: استعفا دادن از سمت روند اداری و رسمی خود را دارد و سوریان نامه کتبی به فدراسیون نداده است که مورد پذیرش یا رد رئیس‌فدراسیون قرار بگیرد. با توجه به واکنش فدراسیون هنوز استعفای کتبی از سوی حمید سوریان اعلام نشده و او همچنان نایب‌رئیس‌فدراسیون کشتی است.