kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۱۹۸۱
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

ظرفیت‌های فرهنگی در همدان احتکار شده است

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با ابراز تاسف از اینکه ظرفیت‌های فرهنگی در استان احتکار شده است گفت: برخی از مجموعه‌ها که می‌شد در آن کار فرهنگی انجام داد امروز تبدیل به خرابه شده است.

 

همدان- خبرنگار کیهان:

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در شورای فرهنگی عمومی استان با تاکید بر اینکه مشکلات باید در جلسات شورای فرهنگ عمومی حل شود افزود: فضای مجازی‌، اختیار را از دانش‌آموزان گرفته و خوراک فکری آنها را تامین می‌کند از این رو باید به این مسائل بیش از گذشته توجه شود.
وی با تاکید بر استفاده حداکثری از اردوگاه‌های موجود در استان، خاطر نشان کرد: در این زمینه باید نگاه مسئولان تربیتی و فرهنگی باشد و محتوایی که در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد ارزش فرهنگی داشته باشد به طوری که در این زمینه نیازمند تربیت مربی‌هایی هستیم که مهارت لازم را برای تعامل با جوان و نوجوانان داشته باشند.
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید پای کار باشد اظهار داشت: همه امکانات متعلق به جوانان این مرز و بوم است لذا باید منابعی برای فعال کردن اردوگاه‌ها و مکان‌های فرهنگی شناسایی شود تا دانش‌آموزان دختر و پسر به طور دایم بتوانند در این اردوگاه‌ها مستقر باشند.
در ادامه استاندار همدان با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی اردوگاه‌ها می‌تواند اثربخشی خوبی روی دانش‌آموزان داشته باشد افزود: باید دانش‌آموزان را از فضای مسموم دنیای مجازی دور کرد لذا در راستای انتقال باور‌ها به نسل جوان باید از مفاهیم به روز بهره جست.
علیرضا قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه برای احیا، باز‌سازی و مرمت اردوگاه‌ها باید بودجه‌ای تامین و اختصاص یابد اظهار داشت: باید در مباحث فرهنگی، سرمایه‌گذاری کرد تا بتوان دانش‌آموزان موفقی را برای آینده کشور تربیت کنیم.