kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۱۵۵۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳

#  پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 
 
 از این واضح‌تر؟
 کاربری نوشت: «در همین ۲ روز یک دونده خانوم در دو‌ومیدانی با مدال طلا تاریخ ساز شده، یک وزنه بردار خانوم با ۳ مدال طلا قهرمان شده و یک سنگ نورد از مسابقات حذف شده، اما براندازا سومی رو تشویق میکنن چون حجابش رو برداشته. دیگه چطوری بگن زن فقط براشون یک ابزاره؟»
 مصطفی: «الناز رکابی محجبه اگر مقام قهرمانی مسابقات سنگ‌ نوردی را کسب می‌کرد، هیچ‌گاه به عنوان زن افتخارآفرین ایرانی تیتر BBC و دیگر تجزیه‌طلبان نمی‌شد؛ کما اینکه قهرمانی دختر دونده و بانوی وزنه‌بردار را نیز سانسور کردند. موضوعی که خود او بیش از همه آن را درک می‌کند....»
 یک نمونه از آزادی زنان
 کبری آسوپار: «با یکی از فرماندهان یگان ویژه بانوان (یگان زینبی) گفت‌و‌گو می‌کنم. مسلط صحبت می‌کند؛ آرام و با لبخند. متولد ۶۵ است، با درجه نظامی بالا و تحصیلات دانشگاهی مرتبط و البته مادر سه فرزند. همسرش هم همکار اوست. با خودم فکر می‌کنم «زن، زندگی، آزادی»‌های پیش از او سوءتفاهم بود.»
 قابل توجه اسطوره‌های بازی خورده
 کاربری نوشت: «آقای دایی بهترین راه برای دفاع از حق اون دختری که براش پست گذاشتی، ارائه مستندات به صورت کاملاً شفاف و محکمه‌پسند در دادگاهه. یا خودت به عنوان یک چهره ملی از نیروهای امنیتی به دلایلی که گفتی به دادگاه شکایت کن، یا باید به دلیل نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی دادگاهی شی.»
 چرا آشوب می‌کنند؟
 معصومه خداوردیان: «اولین پالایشگاه فراسرزمینی ایران با هدف پالایش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام کشور، در ونزوئلا راه‌اندازی شد. این فقط یکی از دلایل آشوب در ایران هست. نمیخوان ایران قوی رو ببینن.»
 فقط ربات‌ها فعالند
 ماجده صفرپناه: «خیلی ببخشید وسط براندازی مجازی و رباتی تون، مردم دیروز در رفتن به سینما رکورد زدن.»
 رسانه‌های مدعی آزادی بیان کجان؟
 پژمان دوستی با انتشار این تصویر نوشت: «تظاهرات 150 هزار نفری در پاریس علیه گرانی‌ها. از رسانه‌های مثلا مستقل دنیا انتظار داریم یک دهم ماجرای مهسا امینی به این تظاهرات‌ها در اروپا بپردازند.»
 اینجوری از مردم ایران حمایت می‌کنند
 الهام عابدینی: «جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت این کشور «اقدامات جدی و شدیدی» در حمایت از «معترضان ایرانی» برداشته. مثلا چه اقداماتی؟ افزایش تحریم‌ها و دیدار با فعالان ایرانی! مثلا کدوم فعالان؟ یک نمونه‌اش نازنین بنیادی که معتقده تحریم مثل شیمی‌درمانی می‌مونه!»
 با کدوم مشکل دارید؟
 حاج عماد: «حجاب که حکم خداست و جمهوری اسلامی هم مجری اون؛الان با خدا مشکل دارید یا جمهوری اسلامی؟»
 یادمون باشه
 ‏ سبحان برکتی:« رفقا هرموقع خسته شدید و کم آوردید در دفاع از این سرزمین مقدس این جمله آیت‌الله بهجت (ره) رو مرور کنید؛ اگر تا آخر عمر شبانه‌روزی وبدون مزد کار کنیم، قدر و قیمت یک نفس کشیدن در این نظام اسلامی را نمی‌توانیم جبران کنیم.»
 نخبه داریم تا نخبه
 علیرضا گرائی: «حق دارند که می‌گویند نخبه‌هایشان در ‎اوین هستند! این‌ها مثل ما نیستند که نخبه‌هایشان امثال چمران و شهریاری و فخری زاده باشند، نخبه‌های این‌ها اراذل و اوباش و دزدها و فحاش‌ها
 هستند...»