kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۹۴۵
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴
نمایندگان در صحن علنی مجلس مطرح کردند

ضرورت برخورد قاطع نیروهای انتظامی با اغتشاشگران

وکلای ملت در نطق‌های خود در صحن علنی دیروز مجلس، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی از فراجا خواستند در برخورد با مردم رئوف و مهربان و در برخورد با اشرار و اغتشاشگران قاطع باشند.
سرویس سیاسی-
نشست علنی مجلس شورای اسلامی دیروز یکشنبه (17 مهرماه) به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد. قالیباف طی سخنانی در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: هفته وحدت نمادی از تبلور عینی همدلی و حرکت‌های همه‌جانبه و دوشادوش بین تشیع و اهل سنت است که در همه عرصه‌های خدمت به ایران و انقلاب اسلامی چه در دفاع مقدس و چه حوادث داخلی در کنار هم توانستند هر روز ایران را قوی کنند.
رئیس‌مجلس با تاکید بر اینکه رمز پیروزی ما همین وحدت و یکپارچگی فرق مختلف در ایران عزیز است، تصریح کرد: آن‌هایی که به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دو لبه یک قیچی هستند که می‌خواهند مسلمانان را به جان هم بیندازید و آب در آسیاب رژیم صهیونیستی و آمریکا می‌ریزند.
قالیباف: تفرقه افکنان
آب در آسیاب دشمن می‌ریزند
قالیباف بیان کرد: کسانی که میان مسلمانان تفرقه ایجاد می‌کنند، آب در آسیاب رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار می‌ریزند در حالی که آنها دشمنان قسم خورده ما هستند. امروز وحدت مسلمین از آموزش‌های اصیل و آموزه‌های اساسی قرآن کریم است و ما در سایه نبی مکرم اسلام و قرآن کریم از همه دشمنان دین خدا و رسول اکرم (ص) برائت می‌جوئیم. شرط انکارناپذیر به جا آوردن دستورات الهی برائت جستن از کفار، مشرکین و منافقین است.
دستور کار صحن علنی مجلس
«لایحه اصلاح تبصره‌های (1) و (7) ماده واحده قانون بودجه سال 1401 کل کشور»، «لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده (10) قانون ساماندهی صنعت خودرو»، «طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوقهای بازنشستگی»، «طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران»، «طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل»، «تقاضای تحقیق و تفحص از بازرسی کل استان خراسان رضوی»، تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران» و «بررسی تقاضای دوفوریت در مورد لایحه متناسب ‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری» دستور کار دیروز صحن علنی مجلس بود.
موافقت مجلس
 با دوفوریت لایحه متناسب‌‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری
بر همین اساس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی یکشنبه (17 مهر) پارلمان در روند بررسی لایحه متناسب‌‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری، با تقاضای بررسی دوفوریتی این لایحه موافقت کردند.
نماینده دولت در بیان دلیل درخواست بررسی دوفوریتی لایحه مذکور، گفت: در ابتدای امسال به‌دنبال جنگ روسیه و اوکراین و موج تورمی در کالاهای اساسی و افزایش نرخ حمل‌ونقل و انرژی شاهد تورم در همه جای دنیا بودیم، از طرفی به‌دنبال افزایش 57 درصدی محاسبه حداقل حقوق مشمولان قانون کار اختلاف فاحشی میان دریافتی کارکنان دولت و کارگران شد به‌نحوی که حداقل حقوق دریافتی کارگران دارای یک فرزند 6 میلیون و 300 هزار تومان بوده و حداقل دریافتی کارمندان دولت با شرایط مذکور 5 میلیون و 600 هزار تومان شد.
وی با بیان اینکه به‌دنبال شکاف درآمدی میان کارگران و کارکنان دولت رئیس‌جمهور دستور تدوین طرحی برای متناسب‌‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان را داد، افزود: در صورت تصویب لایحه مذکور افزایش حقوق‌ها به‌صورت پلکانی خواهد بود و حقوق‌های پایین‌تر افزایش بیشتری خواهند داشت که این روش منجر به عدالت بیشتر در پرداخت حقوق‌ها خواهد شد.
نماینده دولت اظهار کرد: همچنین با تصویب لایحه مذکور با هدف افزایش عدالت در پرداخت‌ها دستگاه‌هایی که فوق‌العاده ویژه کارکنانشان زیر 35 درصد است، در صورت وجود منابع درآمدی در دستگاه مذکور تا سقف 35 درصد افزایش حقوق خواهند داشت، همچنین در این لایحه به قانون جمعیت و حمایت از خانواده نیز توجه شده است به‌نحوی که متناسب با تعداد فرزندان کارکنان افزایش حقوق نیز در نظر گرفته شده است.
گفتنی است که این لایحه به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شده است تا بعد از بررسی‌های لازم به صحن علنی مجلس بیاید تا به تصویب نمایندگان مجلس برسد.
برخورد قاطع با اغتشاشگران خواسته مردم است
با احدی از آشوبگران سابقه‌دار نباید مدارا کرد
مجتبی توانگر در جلسه علنی دیروز (یکشنبه ۱۷ مهر ماه) طی نطق میان دستور خود با اشاره به حوادث اخیر در کشور تاکید کرد: نظام سلطه، ضدانقلاب و عوامل آن آگاه باشند که مردم اجازه نمی‌دهند جای جلاد و شهید عوض شود، حضور میلیونی مردم تهران در میدان انقلاب و همه شهرها و روستاهای ایران، باری دیگر آتش حرامیان را خاکستر کرد و نشان داد که دست و پا زدن خناسان چون کف روی آب میراست. زمان، زمانه زدن و رفتن نیست. باید بایستند و جوابگو باشند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آقایان مسئول! حق نداریم ضعیف‌کشی کنیم مرد باشیم و از دانه‌درشت‌های اغتشاش آغاز کنیم. هر آن‌کس که به نظام اسلامی تهمت قتل زد، باید در محکمه پاسخگو باشد. آنها که در فضای مجازی مردم را تحریک کردند، باید جوابگو باشند. فرقی هم نمی‌کند فعال سیاسی یا رسانه‌ای یا مسئول و روحانی و استاد دانشگاه و غیره. آن‌هایی که برخی با بیت‌المال شهرت یافتند و فربه گشتند و امروز ناجوانمردانه به این مردم و انقلاب اتهام می‌زنند، در خون‌های ریخته شده بر خیابان سهیم هستند.
وی اظهار داشت: به پشتوانه مردم، عدلیه، مقتدرانه همه اینها را پای میز محاکمه کشاند. برخورد قاطع خواست عمومی مردم است. با احدی از مجرمین نشان‌دار و سابقه‌دار نباید مدارا کرد.
فراجا با مردم مهربان و با اغتشاشگران قاطع باشد
فتح الله توسلی، نماینده مردم بهار، کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در نشست علنی دیروزمجلس با بیان اینکه متأسفانه آنچه که امروز در برخی شهرها، کوچه‌ها و خیابان‌ها دیده می‌شود، هیچ ارتباطی با فوت خانم مهسا امینی ندارد، خطاب به خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان گفت: به عنوان نماینده مردم و به عنوان کسی که سابقه دیپلمات در کشورهای مختلف را دارم، صادقانه می‌گویم که تخریب اموال عمومی یا خصوصی در حقیقت آسیب زدن به اموال خودتان است.
وی بر همین اساس تصریح کرد: آمبولانسی در آتش می‌سوزد و در نقطه دیگری هموطن شما منتظر است تا بیماری به بیمارستان برسد و از مرگ نجات پیدا کند. مغازه‌ای می‌سوزد که صاحب آن همسایه، همکار و یا هموطن شما است و شما چه می‌دانید آن محل کسب و کار با چه مشقتی به دست آمده است و حتی سطل‌های زباله که در آتش می‌سوزد، شهرداری را در ارائه خدمات به شما دچار مشکل می‌کند.
توسلی اظهار داشت: این‌جانب هفته نیروی انتظامی را به این عزیزان و خانواده‌های آنها تبریک می‌گویم و از آنها می‌خواهم در برخورد با مردم رئوف و مهربان و در برخورد با اشرار قاطع باشید.
اقدامات دخالت‌جویانه اروپایی‌ها
بی‌پاسخ نخواهند ماند
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات در مجلس هم در تذکر شفاهی خود ضمن گرامیداشت هفته وحدت، اظهار کرد: آنچه امروز بیش از پیش به آن احتیاج داریم، انسجام ملی و اقتدار ایران است لذا همه افرادی که تریبون دارند مراقب باشند وحدت ملی آسیب نبیند.
وی افزود: اروپاییان در رفتارشان نشان دادند به هیچ تعهدی پایبند نیستند؛ فرانسوی‌ها برای ایجاد آشوب جاسوس به کشور اعزام کردند و برخی کشورهای اروپایی نیز نشان دادند توان عمل به تعهدات دیپلماتیک خود را ندارند.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس تصریح کرد: برخی از کشورهای اروپایی در امور داخلی کشورمان دخالت کردند لذا اروپایی‌ها بدانند اقدامات آنها بی‌پاسخ نخواهند ماند.
برخی با شعار «زن، زندگی، آزادی»
پروژه کشته‌‌سازی دختران را به راه ‌انداخته‌اند
فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین در مجلس هم در تذکر شفاهی خود اظهار کرد: این روزها برخی با سر دادن شعار پوسیده زن، زندگی، آزادی و با ادعای دفاع از حقوق زنان پروژه کشته‌‌سازی زنان و دختران را راه‌انداخته‌اند و به نام آزادی با عفت‌ستیزی به دنبال اسارت و بردگی جنسی زنان هستند و با اغتشاش و آشوب می‌خواهند زندگی را به ملت عزیز ایران حرام کنند لذا بدانند وَمَکَرُوا وَمَکَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ.
وی در ادامه با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در میان دانشجویان دختر و در فضای صمیمی و آرام دانشگاه اظهار کرد: این اقدام خود موید وجود بستر رشد و شکوفایی برای بانوان در نظام جمهوری اسلامی ایران است.
علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس نیز در تذکر شفاهی خودضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: از نیروهای غیور نیروی انتظامی می‌خواهم که با مردم و بچه‌های خودمان که گاهی ناآگاهی کرده و احساساتی می‌شوند، مهربان باشند.
وی افزود: مجموعه انتظامی با تحریک کنندگان، آشوب کنندگان و جهت دهندگان با شدت برخورد کرده و به همان میزان با بچه‌های عزیزمان مهربان باشند و اجازه ندهند این انقطاع نسلی و شکافی که دشمنان می‌خواهند ایجاد شود، رخ دهد.
حامیان آشوب‌ها، نان مردم و نظام را خورده‌اند
ولی نمکدان می‌شکنند
هادی بیگی نژاد، نماینده مردم ملایر در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی دیروز مجلس با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در برخی نقاط کشور تصریح کرد: آمریکا در کمال آرامش نفت سوریه را می‌دزدد و اسرائیل در حال دزدی نفت لبنانی‌ها است. از همه دردناک‌تر این است که در ایران، کسانی میدان دار آشوب شدند که نان و نمک مردم و این انقلاب را خورده‌اند و با رأی همین مردم آبرو پیدا کرده و اکنون نمکدان می‌شکنند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: سال‌ها است این آشوب‌ها مهمان ناخوانده مردم ایران هستند، سال 78 آشوب توسط دولت وقت درست شد تا بتوانند کرسی‌های مجلس ششم را بگیرند، در سال 82 آشوب شد و نمایندگان مجلس وقت استعفا دادند، جمعی از وزرا، استانداران و فرمانداران استعفا دادند و رئیس‌جمهور وقت و رئیس‌مجلس آن زمان اعلام کردند که انتخابات مجلس هفتم را برگزار نمی‌کنند، ولی با ایستادگی رهبری برگزار شد.
بیگی نژاد یادآور شد: در سال 88 مجدد توسط همین نمک خورده‌های انقلاب، فتنه برپا شد و این مردم بودند که آسیب دیدند، مردم عزیز، آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که فرزندان همین دعوت کنندگان به شورش کجا هستند؟ هرکجا که هستند وسط درگیری نیستند. هیچ‌گاه فرزندان آنان آسیبی ندیدند، چون قرار است عده‌ای آشوب کرده تا برخی از همین غرب گرایان، پروژه فشار از پایین و چانه زنی از بالا را اجرا کنند.