kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۸۶۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱
رئیس دفتر فرمانده کل قوا:

به‌زودی می‌توانیم تمام تجهیزات مورد نیاز حوزه هوایی را تولید کنیم

رئیس دفتر فرمانده کل قوا گفت: با اطلاعاتی که دارم در حوزه هوایی به‌زودی به وضعیتی خواهیم رسید که تمام تجهیزات مورد نیاز خود را نه‌تنها می‌توانیم تولید کنیم بلکه قادریم به مرحله صادرات برسیم.
 
 
 
 
سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی، رئیس دفتر فرمانده کل قوا صبح دیروز در همایش جایگاه علم و فناوری هوایی در دفاع مقدس در دانشگاه هوایی شهید ستاری نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز به نعمت‌های الهی مختلفی متنعم است که اصل این نعمت‌ها وجود دانشمندان ارزشمندی در سطح ارتش به‌خصوص در نیروی هوایی الهی است.
رئیس دفتر فرمانده کل قوا با اشاره به دیدگاه فرمانده کل قوا درباره دانشگاه شهید ستاری گفت: امام خامنه‌ای نگاه ویژه‌ای به دانشگاه شهید ستاری دارند و من امروز حامل سلام ایشان به شما عزیزان هستم. تجربه ما نشان داده است که اگر مسیر خود را بسیار محکم و مقتدر طی کنیم چیزی طول نخواهد کشید که به اهداف بلند خود خواهیم رسید.
سردار شیرازی با اشاره به دستاوردهای نیروی هوایی خاطرنشان کرد: امروز در حوزه فناوری هوایی به جایگاهی رسیده‌ایم که شاید در گذشته این موفقیت‌ها و دستاوردها برای ما قابل تصور نبود و شما دانشجویان و دانشمندان نیروی هوایی ثابت کردید که خواست فرمانده معظم کل قوا برای اینکه نیروی هوایی به رتبه اول علم و دانش در سطح جهان در طول ۵۰ سال آینده برسد قابل تحقق است. خدا را شاکریم که ما در این دوران زندگی می‌کنیم. نعمت‌های بسیاری در کشور ما وجود دارد که برای همه آنها از خداوند متعال سپاسگزاریم و امیدواریم بتوانیم از این نعمت‌ها استفاده درست را داشته باشیم.
رئیس دفتر فرمانده کل قوا گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی کشور و تمام امکانات آن به دست جوانان کشور افتاد و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند: «تجهیزات‌مان را باید خودمان بسازیم» و این باور موجب تشکیل سازمان جهاد خودکفایی در نیروی هوایی ارتش شد و این جهاد خودکفایی دستاوردها و اقدامات بسیار درخشانی در دوران دفاع مقدس و بعد از آن برای ملت ایران داشته است.
رئیس دفتر فرمانده کل قوا با اشاره به بیانات فرمانده معظم کل قوا درباره اهمیت دفاع مقدس، بیان داشت: مقام معظم رهبری دفاع مقدس را گنجینه‌ای با ارزش می‌دانند که آن‌گونه که باید و شاید از این گنجینه با ارزش تاکنون استفاده نکرده‌ایم.
وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس در مقابل ما یک دشمن بسیار مجهز و با پشتیبانی‌های جهانی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در شرایطی که ملت ایران در تحریم کامل قرار داشت و هیچ سلاح و سامانه‌ای را به ما نمی‌دادند، اما ما با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و با وجود تمام محدودیت‌ها با تدبیر خلاقیت و تلاش شبانه‌روزی جوانان و فرماندهان توانستیم نیازهای کشور را برطرف کنیم.
سردار شیرازی تصریح کرد: با اطلاعاتی که من دارم در حوزه هوایی به‌زودی به وضعیتی خواهیم رسید که تمام تجهیزات مورد نیاز خود را نه تنها می‌توانیم تولید کنیم بلکه قادریم به مرحله صادرات برسیم. ان‌شاءالله به‌زودی به جایگاهی خواهیم رسید که بسیاری برای استفاده از علم و دانش و فناوری بومی به سمت ما بیایند و دست تمنا به سوی جمهوری اسلامی ایران دراز کنند.
رئیس دفتر فرمانده کل قوا در پایان با اشاره به خدمات گسترده نیروی هوایی در پشتیبانی از جبهه مقاومت، گفت: خدمات و اقدامات گسترده‌ای که نیروی هوایی ارتش در پشتیبانی از جبهه‌های مقاومت و مدافعان حرم انجام داد بسیار قابل توجه است.