kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۸۵۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴

شاعران علیه اغتشاشگران (اخبار ادبی و هنری)

جمعی از شاعران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای ضمن محکومیت آشوب‌های اخیر از اتفاقات اخیر و انزجار خود از این جریان اعلام کردند که همواره از قلم‌شان برای بیان عظمت و شکوه ایران اسلامی بهره خواهند برد.
 
 
 
در بخشی از این بیانیه می‌خوانیم: در ماجرای فتنه اخیر نیز کسانی جاهلانه یا خائنانه، اسیر وسوسه شیطان گشتند تا از یک اعتراض نظری، آشوب عملی ایجاد کنند و گمان کردند با سنگ‌اندازی به این کوه می‌توان آن را شکست، و دردا و دریغا از آنان که همه هویت‌شان مرهون جمهوری اسلامی بود اما در بزنگاهی چنین که کج‌اندیشان خیال خام تجزیه ایران شریف را دارند همان سمتی ایستادند که دشمنان قسم خورده نظام الهی ایستاده بودند؛ اینک ما جمعی از شاعران ایران اسلامی ضمن اعلام انزجار از منادیان آشوب و اغتشاش و تقاضای مجازات قانونی آمران به ناامنی، و البته دعوت صاحبنظران به گفت‌وگو و همدلی زیر سایه وفاق ملی، به عموم مردم شهیدپرور و امام امت مدظله‌العالی اعلام می‌داریم: چونان گذشته تا روزی که خون در رگمان جاری است، قلم در دستمان برای بیان عظمت و شکوه ایران اسلامی روی کاغذ می‌چرخد.بارالها تو شاهد باش ما هتک حرمت به کتاب عظیم‌الشانت را طاقت نیاوردیم. شاهد باش مانتوانستیم پرچم جمهوری اسلامی را که مزین به نام جلاله توست در آتش ببینیم. شاهد باش بی‌حرمتی به کتیبه عزای اباعبدالله را برنتابیدیم. شاهد باش چشممان را روی سوزانده شدن حافظان امنیت فرو نبستیم.
این بیانیه توسط ده‌ها شاعر امضا شده که از جمله آنها می‌توان به محمدعلی مجاهدی، ولی‌الله کلامی زنجانی، علیرضا قزوه، احد ده‌بزرگی، محمد حسین انصاری نژاد، دکتر غلامرضا کافی، دکتر محمد مرادی، سید حبیب نظاری،رضا اسماعیلی، میلاد حبیبی، سعید تاج محمدی، علی سلیمیان، محسن ناصحی، سید محمد مهدی شفیعی، عمران بهروج، حسن اسحاقی، محسن کاویانی، احمد علوی، عباس نعمتی، مهدی خان محمدی، علی مقدم، نغمه مستشار نظامی و... اشاره کرد.