kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۸۴۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶
گزارش یورونیوز 

بازگشت بلژیکی‌ها به عصر غار‌نشینی

 
 
 
شبکه تلویزیونی و خبرگزاری «یورونیوز» در گزارشی با اذعان به تشدید بحران انرژی در کشورهای اروپایی از «بازگشت بلژیکی‌ها به عصر غار‌نشینی» خبر داده است.
افزایش شدید قیمت انرژی در کشورهای اروپایی دولت‌ها و مردم این کشورها را مستاصل کرده و بعضا حتی باعث تغییر سبک زندگی مردمان این قاره شده است. از سویی میلیون نفر در اروپا توان پرداخت قبوض برق وگاز خود را ندارند و از سوی دیگر تدابیر کنونی نیز به اذعان دولت‌ها برای برون رفت از بحران کافی نیست. شبکه تلویزیونی و خبرگزاری «یورونیوز» نیز در گزارشی از وضعیت اسفناک بلژیکی‌ها در این بحران نوشته: «شهروندان بلژیکی مجبورند در غذاخوری‌ها و رستوران‌ها در تاریکی غذا بخورند. زیرا قیمت انرژی در سراسر اروپا همچنان در حال افزایش است.»
این رسانه اروپایی سپس از قول یک شهروند نوشته: «ایده این است که به عصر غارنشین بازگردیم! غذاها کمی سردتر و خام‌تر شده است اما می‌توان با آنها هم طمع‌ها و غذاهای جدیدی ساخت... آنچه در حال حاضر شبیه یک آزمایش به نظر می‌رسد، در صورت ادامه افزایش قبوض انرژی، به یک منوی معمولی تبدیل خواهد شد...به‌جز قبوض برق و گاز، قیمت مواد غذایی در سوپرمارکت‌ها نیز ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته و رستوران‌ها مجبور هستند از همین مکان‌ها خرید کنند.»