kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۸۳۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۱
با حضور استاندار، شهردار و رئیس‌شورای شهر

۳ مجتمع تربیتی، آموزشی و درمانی «یاورشهر» در تهران افتتاح شد

 
 
 
در مراسمی با حضور استاندار، شهردار و رئیس‌شورای شهر تهران، ۳ مجتمع تربیتی، آموزشی و درمانی «یاورشهر» با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و جمع‌آوری معتادان متجاهر افتتاح شد.
به گزارش شهر، شهردار تهران در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌هایی که از ابتدا دنبال کردیم مسائل اجتماعی بود، گفت: در این حوزه مدیریت مشارکتی به یک قرارگاه اجتماعی انجامید که بیش از ۱۴ دستگاه مشارکت جدی در آن داشته‌اند تا موضوعات اجتماعی تهران که بسیاری آن را به یک باتلاق تشبیه کردند، حل و فصل 
شود.
علیرضا زاکانی با بیان اینکه بعد از افتتاح‌های امروز حدود ۱۹ هزار و ۷۰۰ ظرفیت برای معتادان متجاهر داریم، افزود: امروز ۱۵۰۰ ظرفیت را در این مرکز و ۲۵۰ ظرفیت را در دو مرکز دیگر داریم که در واقع یاورشهرهای ۷ و ۸ و ۹ را افتتاح می‌کنیم. بهزیستی نیز هزار ظرفیت را مهیا کرده و عملا 
دو هزار و ۷۵۰ ظرفیت اضافه می‌شود. امیدواریم امروز شروع یک ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ نفره را در فاز دوم این مرکز داشته باشیم و پرونده پدیده زشت خیابان خوابی را ببندیم.
زاکانی با بیان اینکه این «ما» شدن و همکاری با سایر دستگاه‌ها امکانی را فراهم کرد که امروز ظرفیت حدود ۲۲ هزار نفری را داشته باشیم، ادامه داد: گام بعدی ما درباره کودکان خیابانی است و ظرفیت‌هایی در قرارگاه اجتماعی ایجاد می‌شود تا این پرونده را هم ببندیم و از استثماری که نسبت به کودکان شهر می‌شود جلوگیری کنیم و بعد از آن به سمت موضوع متکدیان می‌رویم و همزمان رسیدگی به خانواده این افراد نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.
 ایجاد ظرفیت ۲۲ هزار نفری
 برای معتادین متجاهر تهران
 استاندار تهران نیز در آئین افتتاح سه مجتمع یاورشهر در تهران در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از وعده‌هایی که مجموعه دولت و شهرداری تهران به مردم پایتخت داده بودند این بود که بتوانیم در فاصله زمانی مشخصی چهره شهر تهران را از وجود معتادان متجاهر پاک کنیم. کار سختی که ابعاد مختلف امنیتی، اجتماعی و... را در بر می‌گیرد و نیازمند برنامه‌ریزی دقیقی است.
به گزارش ایسنا، محسن منصوری ادامه داد: ظرفیت خوبی برای نگهداری معتادان متجاهر ظرف هشت ماه گذشته ایجاد شده، به شکلی که هشت ماه پیش ظرفیت هزار نفری در این حوزه وجود داشت اما امروز با همت دستگاه‌های مختلف به حدود ۲۰ هزار نفر رسیده است که البته با افتتاح سه مجموعه امروز ۱۷۵۰ نفر به این ظرفیت اضافه خواهد شد.
منصوری تاکید کرد: بر اساس پیش‌بینی انجام شده حدود ۲۵ تا ۲۶ هزار معتاد متجاهر در تهران وجود دارد که البته این اعداد دقیق نیست. به این ترتیب حدود پنج تا شش هزار نفر کمبود ظرفیت وجود دارد که قطعا با تلاش و همکاری و تعامل شکل گرفته به این سقف مورد نیاز دست پیدا خواهیم کرد.
وی ادامه داد: این گام نخست است و قدم‌های بعدی یعنی بازاجتماعی کردن افراد و اقدامات فرهنگی موضوع دیگری است که در دستور کار قرار گرفته است. تجهیزات و ظرفیت لازم ایجاد خواهد شد و تا امروز نیز ظرفیت ۲۲ هزار نفری ایجاد شده است.
 شهرداری به وعده خود در حوزه معتادان متجاهر عمل کرد
رئیس‌شورای شهر تهران نیز در آیین افتتاح سه مجتمع تربیتی، آموزشی و درمانی یاورشهر گفت: قرارگاهی در حوزه آسیب‌های اجتماعی ایجاد شد تا بحث معتادان متجاهر که از مشکلات شهر بود و برای نسل‌های جوان ما بدآموزی داشت را جمع‌آوری کنند؛ بخشی از این مسئله به عهده شهرداری گذاشته شد و امروز شاهدیم که وعده‌های داده شده تحقق یافته است؛ در مسائل تربیتی جوانان، زنان و میانسالان کارهای خوبی انجام شده تا این افراد از این ورطه هولناک بیرون بیایند و در مسیر زندگی سالم قرار بگیرند.
به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی چمران با بیان اینکه تلاش دشمن در ازدیاد آسیب‌های اجتماعی و گسترش اعتیاد است، افزود: شایسته است که بیشتر تلاش کنیم و از کسانی که در این مسیر همکاری می‌کنند، تشکر کنیم و باید بعد از آموزش و تربیت، کاریابی برای آنها صورت پذیرد، چون در غیر این‌صورت به حالت اول خود باز می‌گردند.