عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مطرح کرد
انتقاد از موازیکاری در وزارت خارجه پیرامون مذاکرات هستهای
عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان از تشکیل تیمی در ریاست جمهوری متشکل از سریعالقلم، سیروس ناصری و موسویان برای هدایت تیم مذاکرهکننده وزارت امور خارجه در مذاکرات ایران و 1+5 انتقاد کرد.
عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان از تشکیل تیمی در ریاست جمهوری متشکل از سریعالقلم، سیروس ناصری و موسویان برای هدایت تیم مذاکرهکننده وزارت امور خارجه در مذاکرات ایران و 1+5 انتقاد کرد.
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با تاکید بر ضرورت تقویت تیم مذاکرهکننده ایران با غرب، گفت: این امر نباید دستاویزی برای ایجاد هر گونه مجموعه یا تیم موازی در دولت که باعث تضعیف تیم مذاکرهکننده میشود، باشد.
وی ادامه داد: اخیرا خبرهایی منتشر شده که تیمی شامل سریعالقلم، سیروس ناصری و موسویان در امور مذاکرات ایران و 1+5 که قرار بود با اشرافیت وزارت خارجه و ظریف اداره شود، دخالت میکنند که این امر به مصلحت کشور نیست.
وی تاکید کرد: این افراد توسط برخی سیاسیون در داخل و خارج دولت مورد حمایت هستند، به عبارت دیگر همان اتفاقی که در دوران احمدینژاد افتاد و از سوی رئیس جمهور برخی افراد مثل مشایی و بقایی به صورت موازی در کار وزارت امور خارجه دخالت میکردند، این بار در دولت روحانی نیز تکرار شد.
حاجی دلیگانی ایجاد تیم موازی دخالت در مذاکرات در ریاست جمهوری را خطرناک خواند و گفت: این یک هشدار است و اگر بخواهد این دخالتها ادامه یابد وزیر امور خارجه در جلسه علنی مجلس در این خصوص پاسخگو باشد.
عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تا امروز بهرغم انتقادات و اشکالاتی که به روند مذاکرات ایران و 1+5 داشتیم به جهت حفظ مصالح ملی، مجلس از کلیات تیم مذاکرهکننده و اهداف آن حمایت کرد به همین دلیل وزیر امور خارجه را برای سؤال یا استیضاح به صحن علنی مجلس فرا نخواند اما اگر این شرایط ادامه یابد ناگزیر از برخورد قاطع با وزیر امور خارجه هستیم.
وی با اشاره به تفکر غلطی که در برخی بخشهای دولت وجود دارد، گفت: تفکر غلطی متاسفانه رایج شده مبنی بر اینکه چه ضرورتی برای در اختیار داشتن انرژی هستهای وجود دارد، اگر هم بناست انرژی هستهای داشته باشیم در حد یک مجموعه آزمایشگاهی کفایت میکند!
حاجی دلیگانی تاکید کرد: افرادی که این نظرات را مطرح میکنند غافل هستند. ما باید از انرژی هستهای برای دستیابی به اهداف صلحآمیز برخوردار باشیم تا بتوانیم استقلال خود را حفظ کنیم زیرا در آینده همه کشورها برای اداره خود به این انرژی پاک اتکا خواهند داشت و اگر ما از فناوری لازم برای دستیابی به این انرژی برخوردار نباشیم، وابسته به ابرقدرتها خواهیم شد.
به گزارش مهر، سیروس ناصری، موسویان و سریعالقلم، سه عضو تیم مذاکرهکنندهای بودند که به ریاست روحانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی در دوران دولت اصلاحات کارشناسی مذاکرات را برعهده داشتند.
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با تاکید بر ضرورت تقویت تیم مذاکرهکننده ایران با غرب، گفت: این امر نباید دستاویزی برای ایجاد هر گونه مجموعه یا تیم موازی در دولت که باعث تضعیف تیم مذاکرهکننده میشود، باشد.
وی ادامه داد: اخیرا خبرهایی منتشر شده که تیمی شامل سریعالقلم، سیروس ناصری و موسویان در امور مذاکرات ایران و 1+5 که قرار بود با اشرافیت وزارت خارجه و ظریف اداره شود، دخالت میکنند که این امر به مصلحت کشور نیست.
وی تاکید کرد: این افراد توسط برخی سیاسیون در داخل و خارج دولت مورد حمایت هستند، به عبارت دیگر همان اتفاقی که در دوران احمدینژاد افتاد و از سوی رئیس جمهور برخی افراد مثل مشایی و بقایی به صورت موازی در کار وزارت امور خارجه دخالت میکردند، این بار در دولت روحانی نیز تکرار شد.
حاجی دلیگانی ایجاد تیم موازی دخالت در مذاکرات در ریاست جمهوری را خطرناک خواند و گفت: این یک هشدار است و اگر بخواهد این دخالتها ادامه یابد وزیر امور خارجه در جلسه علنی مجلس در این خصوص پاسخگو باشد.
عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تا امروز بهرغم انتقادات و اشکالاتی که به روند مذاکرات ایران و 1+5 داشتیم به جهت حفظ مصالح ملی، مجلس از کلیات تیم مذاکرهکننده و اهداف آن حمایت کرد به همین دلیل وزیر امور خارجه را برای سؤال یا استیضاح به صحن علنی مجلس فرا نخواند اما اگر این شرایط ادامه یابد ناگزیر از برخورد قاطع با وزیر امور خارجه هستیم.
وی با اشاره به تفکر غلطی که در برخی بخشهای دولت وجود دارد، گفت: تفکر غلطی متاسفانه رایج شده مبنی بر اینکه چه ضرورتی برای در اختیار داشتن انرژی هستهای وجود دارد، اگر هم بناست انرژی هستهای داشته باشیم در حد یک مجموعه آزمایشگاهی کفایت میکند!
حاجی دلیگانی تاکید کرد: افرادی که این نظرات را مطرح میکنند غافل هستند. ما باید از انرژی هستهای برای دستیابی به اهداف صلحآمیز برخوردار باشیم تا بتوانیم استقلال خود را حفظ کنیم زیرا در آینده همه کشورها برای اداره خود به این انرژی پاک اتکا خواهند داشت و اگر ما از فناوری لازم برای دستیابی به این انرژی برخوردار نباشیم، وابسته به ابرقدرتها خواهیم شد.
به گزارش مهر، سیروس ناصری، موسویان و سریعالقلم، سه عضو تیم مذاکرهکنندهای بودند که به ریاست روحانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی در دوران دولت اصلاحات کارشناسی مذاکرات را برعهده داشتند.