kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۷۷۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱

5629 شرکت انگلیسی ظرف 3 ماه ورشکسته شدند


تازه‌ترین گزارش مرکز ملی آمار انگلیس نشان می‌دهد، آمار ورشکستگی شرکت‌ها در این کشور به بالاترین حد خود در ۱۳ سال گذشته رسیده است.
تارنمای مرکز ملی آمار انگلیس در گزارش خود در همین زمینه نوشته: «آمار انحلال شرکت‌ها در بازه زمانی‌آوریل تا ژوئن گذشته (فروردین تا خرداد ) رکورد سه ماهه چهارم سال ۲۰۰۹ را که ۵ هزار و ۵۵۶ شرکت منحل شد، شکسته است. در این بازه زمانی
۵ هزار و ۶۲۹ شرکت در انگلیس اعلام ورشکستگی کرده‌اند. این درحالی است که از هر ۱۰ بنگاه اقتصادی یکی در ماه اوت(مرداد) با خطر متوسط تا شدید ورشکستگی مواجه شده است. به گزارش ایرنا طبق آمار منتشر شده این مرکز، کسب و کارهایی که در زمینه ساخت و ساز، تولید، فعالیت‌های خدمات غذایی، صنایع عمده‌فروشی و خرده‌فروشی فعالیت می‌کردند بیش از نیمی از کل ورشکستگی‌های تجاری را در نیمه اول امسال تشکیل می‌دهند. بر اساس این گزارش، آمار ورشکستگی شرکت‌ها در انگلیس از سال ۲۰۲۱ رو به افزایش بوده است. برای ۲۲ درصد از این شرکت‌ها، افزایش بهای انرژی عامل اصلی ورشکستگی عنوان شده است.
این گزارش می‌افزاید: بهای انرژی در اروپا براثر شرایط جدید ناشی از جنگ اوکراین و کاهش صادرات نفت و گاز روسیه بشدت افزایش یافته است. در انگلیس بهای انرژی از ابتدای ماه جاری میلادی (اکتبر) 3 برابر شده و باعث تشدید بحران هزینه‌های زندگی شده است. این درحالی است که اوضاع اقتصادی انگلیس بر اثر پیامدهای ناشی از«برگزیت» و همه‌گیری کرونا هم تعریف چندانی ندارد. شاخص تورم با افزایش پنج برابری به ۹.۹ درصد و ارزش پوند در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین حد در نزدیک به ۴ دهه گذشته رسیده است. بانک مرکزی انگلیس با اعلام اینکه این کشور احتمالا در شرایط رکود قرار دارد، برای جلوگیری از تشدید اوضاع، نرخ بهره بین بانکی را که ارتباط مستقیمی با اقساط وام مسکن میلیون‌ها خانوار در این کشور دارد افزایش داده و این وضعیت نیز باعث بروز بحران در بخش مسکن این کشور شده است.