kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۷۶۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱

سفیر ایران: شرایط ترجمه و توزیع تألیفات فارسی در آذربایجان فراهم شود(اخبار ادبی و هنری)

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو تاکید کرد: شرایطی فراهم شود تا کتاب‌های منتشرشده در ایران از زبان فارسی به ترکی ترجمه و در جمهوری آذربایجان توزیع شود. 
 
 
 
سیدعباس موسوی (سفیر ایران در جمهوری آذربایجان) در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو با یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و از غرفه جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه بازدید کرد.
وی بر افزایش همکاری و همراهی با ناشران، نویسندگان و مترجمانی که برای کتاب‌دوستان جمهوری آذربایجان کتاب چاپ می‌کنند تاکید کرد و گفت: شرایطی فراهم شود تا کتاب‌های منتشرشده در ایران از زبان فارسی به ترکی ترجمه و در جمهوری آذربایجان توزیع شود. 
سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان با محمد میرکیانی (نویسنده ایرانی حاضر در غرفه ایران) نیز دیدار و درباره کتاب‌های این نویسنده و نحوه حمایت از کتاب‌های نویسندگان ایرانی و توزیع گسترده‌تر این کتاب‌ها در کشور آذربایجان تبادل‌نظر کردند. 
یاسر احمدوند نیز در این دیدار به میزان مطالعه نسل جدید اشاره کرد و گفت: با وجود تغییر رسانه‌ها و روی کار آمدن رسانه‌ها و فضای مجازی، کتاب به شکل کاغذی و دیجیتال هنوز خواننده‌های بسیاری دارد و کتاب ‌نخواندن مردم گزاره درستی نیست.
هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو از سیزدهم مهرماه آغاز به کار کرده و تا هفدهم مهرماه ۱۴۰۱ به مدت پنج روز در محل اکسپوی باکو به کار خود ادامه خواهد داد. 
در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو بیش از ۱۴۰ ناشر داخلی و ناشرانی از چهارده کشور ایران، ترکیه، ونزوئلا، آرژانتین، آلبانی، گرجستان، مصر، قزاقستان، ازبکستان، قزقیزستان، روسیه، ترکمنستان و... حضور دارند.