kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۷۵۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶
مرکز آمار اعلام کرد

تورم ۳/۳ درصدی قیمت مسکن تهران در شهریور ماه

مرکز آمار ایران از تورم (ماهانه) ۳/۳ درصدی قیمت مسکن در شهریور ماه امسال نسبت به مرداد ماه خبر داد.
 
 
 
 
 
به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در شهریور امسال شاخص قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۱۵۹ و هفت دهم رسیده که نسبت به ماه قبل (154 و هفت دهم)، ۳.۳ درصد افزایش داشته 
است.
‌در ماه گذشته تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران ۳.۳ دهم درصد بوده است. تورم ماهانه شهریور در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (یک و هشت دهم درصد)، یک و نیم واحد درصد افزایش داشته است.
در شهریور تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۴۵ و هفت دهم درصد رسیده است. به‌عبارت دیگر خریداران باید برای خرید یک واحد مسکونی مشخص در شهر تهران به‌طور متوسط 45 و هفت دهم درصد بیشتر نسبت به شهریورماه سال گذشته پرداخت کنند.
تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل (۴۴ درصد) یک و هفت دهم واحد درصد افزایش داشته است. منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل است. ‌نرخ تورم سالانه شهریور آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۳۰ و سه دهم درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۲۸و چهار درصد)، یک و 9 دهم واحد درصد افزایش داشته
 است.
‌در شهریور سال‌جاری متوسط وزنی و حسابی قیمت آپارتمان‌های مسکونی فروش رفته در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به 461 هزار و 111 هزار ریال (46 میلیون و 100 هزار) و 439 هزار و 834 هزار ریال (43 میلیون و 398 هزار تومان) رسیده است. در این ماه منطقه یک با متوسط وزنی قیمت ۹۱۰ هزار و 127 هزار ریال (91 میلیون تومان) بیشترین و منطقه ۱۸ با متوسط وزنی قیمت ۲۴۱ هزار و 705 هزار ریال (24 میلیون تومان) کمترین قیمت را در بین مناطق ٢٢ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده‌اند.