kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۶۲۲
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶
در حمایت از اغتشاشگران

کانادا ایران را تحریم کرد

وزیر امور خارجه کانادا دیروز در حمایت از اغتشاشگران از اعمال تحریم‌هایی علیه ایران خبر داد.
 
 
 
سرویس سیاسی-
 
«ملانی جول» وزیر امور خارجه کانادا دیروز دوشنبه با نقض قوانین بین‌المللی در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل اعلام کرد که تحریم‌‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌‌کند.
وزیر امور خارجه کانادا در این باره اعلام کرد که ۹ نهاد و ۲۵ فرد از جمله مقامات ارشد ایرانی و اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف تحریم‌‌ها قرار داده است.
در این ارتباط، «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا دوشنبه هفته پیش در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفته بود که اُتاوا درصدد است چند مقام و نهاد ایرانی از جمله پلیس امنیت اخلاقی را تحریم کند.
به گزارش مهر به نقل از گلوبال نیوز، نخست‌وزیر کانادا که در جریان یک کنفرانس خبری سخن می‌گفت، در این باره مدعی شد:
«ما تحریم‌‌هایی را علیه ده‌‌ها فرد و نهاد از جمله پلیس اخلاق ایران اعمال خواهیم کرد.»
گفتنی است جمعی از معاندین و ضدانقلاب‌های مقیم کانادا چند روز پیش و درپی التهابات اخیر در برخی نقاط ایران، با ارسال نامه‌ای به جاستین ترودو، نخست‌وزیر و رهبران احزاب سیاسی این کشور خواستار حمایت آنها از اغتشاشگران شدند.
این در حالی ‌است که کانادا جزو کشورهایی است که کارنامه سیاهی در حوزه حقوق بشر دارد و مامن تروریست‌ها شناخته می‌شود. گفتنی است دولت تورنتو در خشونت علیه زنان و دختران بومی، نقض آزادی بیان و نقض حقوق افراد بومی، سیاست‌های نژادپرستانه و سرکوب اقلیت‌ها و... از بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر است.
سال گذشته بود که افشای کشف یک گور دسته‌جمعی کودکان بومی در کانادا جنجال بزرگی را رقم زد و ناظران بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری خواستار تحقیقات شفاف تورنتو برای مشخص شدن ابعاد مرتبط با فعالیت مدارس کودکان بومی شده‌اند.