kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۶۰۹
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵

‌«فقط جنگ مسلحانه»؛ راهکار جهاد اسلامی برای حل مشکل فلسطین

 
 
سرويس خارجي-
با افزايش عمليات‌هاي مسلحانه فلسطيني‌ها، منابع صهيونيستي به ناتواني در برابر اين عمليات‌ها اذعان دارند و همزمان گروه‌هاي مقاومت فلسطيني نیز «جنگ مسلحانه» را تنها راه آزادي عنوان می‌کنند.
«ارتش اسرائیل برای عملیات طولانی مدت در کرانه باختری ناتوان است و نمی‌تواند به عملیات خود در کرانه باختری به دلیل کمبودهای پشتیبانی لجستیکی ادامه دهد.» اين اظهارات «ماتانیاهو انگلمن»، از فرماندهان نظامي ارتش رژيم صهيونيستي است كه در گزارش نخست روز دوشنبه روزنامه جروزالم پست چاپ تل‌آويو منتشر شده است.
حقيقت هم آن است كه اين روزها هشدارهاي متعددي از سوي مقامات و رهبران سياسي و نظامي صهيونيستي درباره اوضاع كرانه باختري اعلام مي‌شود و فصل مشترك همه اين هشدارها ناتواني در برابر عمليات‌هاي فلسطيني‌هاست. روز شنبه حتي يك فرمانده نظامي ارتش رژيم صهيونيستي گفته بود كه وقتي نيروهايش را به اردوگاه جنين برد، احساس كرده كه وارد جهنم شده و نظاميان از هر طرف هدف حملات فلسطيني‌ها قرار گرفتند.
آنچه باعث شده تا شرايط براي صهيونيست‌ها در كرانه باختري و ديگر مناطق فلسطيني به شدت دشوار و بحراني شود، روي آوري فلسطيني‌ها به عمليات مسلحانه عليه اشغالگران است. اهميت نبرد مسلحانه عليه صهيونيست‌ها تا بدان حد زياد است كه جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز دوشنبه با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد كه مقاومت مسلحانه تنها راه آزاد‌سازی سرزمین فلسطین و مقدسات آن از دست اشغالگران است. جنبش جهاد اسلامی در بیانیه خود همچنين از تمام فلسطینیان خواست تا بر اساس یک برنامه ملی مشترک مبتنی بر مقاومت مسلحانه به عنوان تنها گزینه راهبردی بازپس‌گیری حقوق حقه ملت فلسطین و مقابله با توطئه‌های دشمن صهیونیست تلاش کنند.
كشيده شدن عمليات به داخل مناطق 1948
نظاميان صهيونيستي نه فقط در چند ماه گذشته در كنترل اوضاع كرانه باختري شكست خورده‌اند، بلكه آنها اكنون حتي نگرانند كه ميدان جنگ از كرانه باختري به مناطق 1948 كشيده شود. در همين ارتباط نيز، تلويزيون كان تل‌آويو با اشاره به احتمال کشیده شدن عملیات تیراندازی از شمال کرانه باختری به داخل «خط سبز» كه همان اراضي اشغال شده فلسطين در سال 1948 است، تاکید کرد که نظاميان نگران اقدامات نیروهای مقاومت و انجام عملیات در داخل شهرها هستند.