kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۵۷۷
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶

ثبت «سابقه کار» برای سربازانی که مهارت می‌آموزند

 
 
معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: از سال گذشته برای سربازانی که در طول خدمت مهارتی را یاد می‌گیرند «سابقه کار» ثبت می‌شود.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، سردار علی عبداللهی در جشنواره حضرت علی اکبر‌(ع) که به مناسبت روز سرباز در محل ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، گفت: سرباز نباید تحقیر شود و باید دوره خدمت وی دوره آموزشی باشد. ما در سه چهار سال گذشته بیش از ۳۰۰ هزار نفر از سربازان را تحت دوره‌های مهارت‌آموزی قرار دادیم و به آنها گواهینامه فنی حرفه‌ای دادیم که این گواهینامه بین‌المللی است. تمام سربازانی که مهارت داشتند نیز برخی دروس تئوری را گذراندند و آزمونی دادند و مدرک خود را دریافت کردند. به گفته عبداللهی، از یک سال گذشته مقرر شد که برای سربازانی که در طول خدمت مهارتی را یاد می‌گیرند «سابقه کار» ثبت شود و این سابقه برای استخدام نیز محسوب شود.وی افزود: برای عادلانه شدن خدمت سربازی، شرایط آن نیز تعدیل شده و از ۱۷ تا ۲۴ ماه متغیر است و قرار است دوباره نیز  اصلاح شود.
عبداللهی بیان داشت: با تاکید رئیس‌ستاد کل و فرمانده کل قوا تلاش کردیم تا کار دون‌ شأن سربازی به سربازان داده نشود. امروز ۴۵ درصد سربازان ما مدرک کاردانی به بالا دارند. شاید برخی از شرایط رفاهی ایده‌آل نباشد اما در تلاش هستیم تا آن را برطرف کنیم.