kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۵۷۱
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵

راه‌اندازی بوستان ویژه مادر و کودک در منطقه 13 تهران 

 
 
شهردار منطقه 13 تهران از مناسب‌‌سازی و راه‌اندازی بوستان نشاط کودک برای مادران و کودکان در شرق پایتخت با هدف اجرای برنامه‌های خانواده محور خبر داد.
محمدهادی علی‌احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت نقش مادران در رشد و تعالی فرزندان گفت: بوستان نشاط کودک به عنوان اولین بوستان مادر و کودک این منطقه با مساحت دو هزار مترمربع با تامین اتاق مخصوص مادر و کودک در محله شورای ناحیه 3 به راه‌اندازی رسید.
علی‌احمدی افزود: احداث محلی برای اتاق بازی و نگهداری کودک، سرویس بهداشتی، احداث معابر و مناسب‌‌سازی محوطه مجموعه‌های بازی، اجرای تاسیسات و نرده کشی محوطه بوستان از دیگر اقدامات در این خصوص است. وی با اشاره به اینکه فضای داخلی ساختمان به سیستم گرمایشی، سرمایشی و نمایشی و نیز وسایل بازی کودکان تجهیز شده است، اظهار داشت: در محوطه بوستان چند نوع وسایل بازی استاندارد کودک، زمین شنی‌، المان و مبلمان‌های شهری ویژه کودکان قرار گرفته است.
شهردار منطقه 13‌، هدف از این اقدام را اجرای برنامه‌های خانواده محور و ایجاد عدالت و حفظ حقوق شهروندی برای مادران و کودکان برشمرد و یادآور شد: اتاق مادر و کودک این امکان را به مادران می‌دهد که در شرایط فضای تفریحی، اوقات خود را کنار فرزندانشان سپری کنند و این اقدام در راستای بهرمندی مادران و کودکان از فضای‌های شهری انجام شده است.