kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۴۶۲
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴

سیاستمداران بسیاری در تل‌آویو نتانیاهو را دروغگو و جنایتکار می‌دانند(خبر ویژه)

روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل فاش کرد بسیاری از سران امروز اسرائیل که در دولت نتانیاهو خدمت کرده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که او شایسته‌ ریاست دولت نیست، و از جهات بسیار، دروغگو و مجرم جنایی است و اسرائيل را با سیاست‌های دیپلماتیک و امنیتی نادرستش به بدبختی می‌کشاند.
 
 
 
در حالی که ماه آینده، انتخابات پارلمان رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود تا تکلیف دولت جدید را معلوم کند، تایمز اسرائیل نوشت: یکی پس از دیگری، رهبران بعد- از- این اسرائيل مسابقه گذاشته‌اند که پوست بنیامین نتانیاهو را بکنند. بسیاری از آنها در دولت او خدمت کرده‌اند (به‌عنوان وزیر دفاع، وزیر اقتصاد، وزرای محافظت از محیط‌زیست) و به این نتیجه رسیده‌اند که شایسته‌ ریاست دولت نیست، و از جهات بسیار، مجرم جنایی است، رئیس یک دولت بی‌صداقت و دروغگو است، اسرائيل را با سیاست‌های دیپلماتیک و امنیتی به بدبختی می‌کشاند، شاخه‌های مختلف مردم را علیه هم می‌شوراند، و دادگاه و پلیس را به بازی می‌گیرد. 
یائیر لاپید که حزب «یش آتید» وی عموما به‌عنوان رقیب اصلی حزب «لیکود» نتانیاهو جلو می‌رود، مدت‌ها است اعلام کرده که نتانیاهو شخصا فاسد است و یک ائتلاف فاسد تحت ریاست او اداره می‌شود.
یعلون «میانه‌رو» که خود وزیر پیشین دفاع، رئیس پیشین ستاد نیروی دفاعی، و دست راست نتانیاهو در چندین زد و خورد با حماس و چالش‌های بی‌شمار امنیتی بوده،‌ بارها اعلام کرده نتانیاهو خلافکار است و می‌بایست به خاطر قرارداد خرید زیردریایی‌های آلمانی که ظاهرا پر از کلاهبرداری‌های متعدد است و دو تن از دستیاران نتانیاهو، دیوید شیمرون و ایتزاک مولخو، نیز به همین دلیل تحت بازپرسی‌اند، بازخواست شود. 
یکی از همتایان پیشین و معتبر یعلون که هم رئیس ستاد بوده و هم وزیر دفاع، اهود باراک، و هم سال‌های طولانی همراه با نتانیاهو کار کرده، بی‌محابا انبوهی از خطا‌های نتانیاهو را روی دایره‌ ریخته است. در سرمقاله‌ نیویورک‌تایمز، باراک دولت نتانیاهو را متهم به قانون‌شکنی کرد و مدعی شد دولت علیه دادگاه،‌ رسانه‌ها، جامعه مدنی، و اصول اخلاقی نیروی دفاعی «اعلان جنگ» داده است. 
دیگر چهره‌های بانفوذ نیز همراه شده‌اند. گیدعون سعر، وزیر پیشین آموزش نتانیاهو، که از سیاست کنار کشید تا زمان بیشتری را با خانواده‌ بگذارند، گفته است از یکی از پرونده‌های فساد نتانیاهو، که شامل قراری با روزنامه «یدیعوت اخرونوت» بر سر پوشش بیشتر اخبار مثبت‌ می‌شود در رنج است.