kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۱۲۸
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
زاکانی:

بدون یک سانتی‌متر فروش تراکم ۹۹ درصد منابع شهرداری محقق شد

 
 
 
شهردار تهران گزارشی از فعالیت‌های 
یک ساله شهرداری ارائه کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا زاکانی با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر در ابتدای سخنان خود با اشاره به استفاده از فناوری‌های نوین در ارائه خدمت به مردم، گفت: ما چهار تحول را در دستور کار قرار دادیم؛ یک تحول مربوط به درون شهرداری است و به دنبال این هستیم که شهرداری از یک نهاد خدماتی به نهاد خدمتگزار اجتماعی تبدیل شود.
 زاکانی افزود: بیشترین فیبر نوری موجود در شهر متعلق به شهرداری است که باید بتوانیم در خدمت شهر و شهروندان قرار دهیم. بخش دیگر اقدامات توسعه زیرساخت‌های فناوری است که بتواند هویت هوشمندانه و فناورانه برای تهران خلق کند. امیدواریم در آینده نزدیک و تا پایان سال بتوانیم خدمات متعددی ارائه کنیم.
تجمیع هزار و ۲۰۰ حساب شهرداری تهران
 در خزانه واحد
وی با اشاره به طراحی برنامه امید و افتخار در تهران، گفت: ما وقتی شهرداری تهران را تحویل گرفتیم عملا شهرداری دو سال و نیم در تنش مالی بود و در سال ۹۹ برای پرداخت حقوق پرسنل سه ماه پول قرض گرفته شده بود و ما مسیر را به سمتی بردیم که در ۶ ماه اول چهار فصل را باز کنیم. در سر فصل اول می‌خواستیم به حوزه امنیت در حوزه مالی برسیم و با تجمیع هزار و ۲۰۰ حساب در خزانه واحد به شورای اسلامی شهر تهران اعلام کردیم که در تنش مالی نیستیم و امروز نیز همچنان در این تنش قرار نداریم.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: ما بدون اینکه یک سانتی متر فروش تراکم در شهر داشته باشیم و همچنین بدون اینکه چشم خود را بر روی تخلفات ببندیم توانستیم ۹۳.۴ درصد از اعتبارات خود را کسب کنیم که در ۱۰ سال اخیر در شهر تهران بی‌نظیر است. البته سال ۹۵، چون پنج هزار میلیارد تومان از بانک قرض گرفته شده بود چنین اتفاقی افتاده بود، اما این اتفاق در سال قبل بی‌نظیر بود و بر اساس گزاراش‌های هفته گذشته ۹۹ درصد منابع محقق شد.
زاکانی با بیان اینکه عمده منابع به صورت نقد و غیر نقد است، گفت: بخش غیرنقد شامل املاک است که برای تهاتر در اجرای پروژه‌ها، ملک را به پیمانکاران عرضه می‌کنیم. در حال حاضر نیز املاک برای تهاتر در بورس ارائه می‌شود تا پیمانکاران نیز از بورس استفاده کنند. منابع نقدی از محل عوارض است که نیاز به اهتمام دارد. ما هر هفته جلسات درآمدی برگزار کردیم و تأکید ما این بود که باید فعال عمل کرد و مولفه‌های درآمد‌ها و کم کاری‌ها و فعالیت‌ها سنجیده می‌شد که نیاز به تلاش مضاعف داشت و توسط بخش‌های مختلف تلاش صورت گرفت.
 واگذاری ۱۸۰ هزار مسکن سالیانه به مردم
وی ادامه داد: هدف سوم ما درقبال معیشت مردم مربوط به مسکن است، در همین راستا مشارکت در ساخت ۱۸۰ هزار مسکن را در دستور کار قرار
دادیم.
شهردار تهران با اشاره به این که یکی از وجوه هویت شهر معماری است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهر از نظر معماری بی‌هویت است و در این زمینه دقت بسیار زیادی انجام داده‌ایم و الگو‌هایی را در نظر گرفته‌ایم تا افراد در زمینه نمای ساختمان الگوی تایید شده‌ای را انتخاب کنند؛ اگر مدلی هم 
مد نظر باشد را می‌توانند شهروندان ارائه دهند.
زاکانی بیان داشت: تا قبل از انقلاب چهار هزار و ۲۰۰ هکتار فضای سبز و تنها ۷۲ پارک داشتیم، اما در حال حاضر ۵۹ هزار هکتار فضای سبز و دو هزار و ۳۴۶ پارک داریم. ما سال گذشته هزار و۲۵۰ هکتار فضای سبز پیرامونی در شهر و اطراف آن داشتیم و امسال هزار و ۵۰۰ هکتار به آن اضافه خواهد شد.
وی با اشاره به افتتاح پارک ایرانیان در هفته‌های پیش‌رو عنوان کرد: چند روز پیش مرحله اول بوستان ایرانیان به وسعت ۱۶ هکتار افتتاح شد و مرحله دوم آن با مساحت ۲۲ هکتار به بهره‌برداری خواهد رسید و اقوام مختلف در آنجا می‌توانند حضور فعال داشته باشند.