kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۱۲۷
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
پیش از توزیع در بین آشوبگران

65 قبضه اسلحه اتوماتیک آمریکایی در دیواندره کشف و ضبط شد

 
 
 
 
مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی استان کردستان از کشف و ضبط ۶۵ قبضه اسلحه اتوماتیک آمریکایی در شهرستان دیواندره خبر داد.
به گزارش ایرنا، این اسلحه‌ها از استان آذربایجان‌غربی به مقصد استان‌های مرکزی بارگیری شده بودند که توسط پلیس دیواندره کشف و ضبط شدند. گزارش‌ها حاکی است قاچاقچیان قصد داشتند این اسلحه‌ها را که شامل ۴۵ قبصه کلت کمری و ۲۰ قبضه وینچستر آمریکایی بود در میان معترضان شهرهای مرکزی کشور توزیع کنند.
گزارش‌ها همچنین حاکی چهار نفری که در تجمعات اخیر استان کردستان کشته شده‌اند با اسلحه‌هایی از همین نوع کشته شده‌اند. پیش از این مقامات استان کردستان از آغاز پروژه کشته ‌سازی توسط ضد انقلاب و معاندین در میان معترضان خبر داده بودند.
عبداله قدیمی پدر یکی از جانباختگان دیواندره‌ای نیز ضمن تایید پروژه کشته ‌سازی توسط ضد انقلاب گفته بود که پسرم در هیچ تجمعی شرکت نکرده و در مسیر بازگشت از مغازه به خانه با اسلحه گرم کشته شده بود. او گفته بود در محلی که پسرم کشته شده هیچ نیروی نظامی و یا امنیتی حضور نداشته است.
 انهدام تیم مسلح تروریستی
 در مرز‌های استان آذربایجان شرقی
فرمانده مرزبانی استان آذربایجان شرقی گفت: با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی مرزبانان هنگ مرزی خداآفرین اعضای تیم تروریستی شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردارمحمد احمدی اظهار داشت: دو نفر از اعضای تیم تروریستی که قصد عملیات خرابکارانه در داخل کشور را داشتند به همراه مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات جنگی در نوار مرزی خداآفرین دستگیر شدند.
احمدی افزود: در این عملیات دو دستگاه خودروی سواری پراید و دنا توقیف و در بازرسی از آنها یک قبضه سلاح جنگی دوربین دار ام ۱۶، یک قبضه سلاح جنگی کلاشینکف و کلت کمری، چهار قبضه نارنجک دستی، سه عدد ریموت انفجاری و بی‌سیم دستی به همراه دوربین‌های دید در شب پیشرفته کشف شد.
وی ادامه داد: در بازجویی‌های فنی و تخصصی مشخص شد این افراد قصد عملیات‌ خرابکارانه با توجه به اوضاع پیش آمده در داخل کشور را داشتند که با تلاش تیم‌های اطلاعاتی و عملیاتی مرزبانی شناسایی و دستگیر شدند و دستگیری همدستان این افراد نیز در دستور کار قرار دارد.
احمدی با بیان اینکه امنیت و آرامش در مرز‌ها خط قرمز ماموران مرزبانی است، خاطر‌نشان کرد: متهمان دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.