kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۱۲۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲

خسارت اغتشاشگران به ده‌ها آمبولانس، خودروی آتش‌نشانی و اتوبوس

 
 
در روزهای گذشته آشوبگران اعتشاشگر در پوشش اعتراض دست به تخریب گسترده اموال عمومی زدند.
سخنگوی وزارت بهداشت از تخریب ۶۱ آمبولانس سازمان اورژانس کشور در جریان تجمعات اخیر خبر داد.
به گزارش وبدا، پدرام پاک آیین گفت: حمله به آمبولانس از نظر انسانی محکوم است و از کسی جز افراد اغتشاشگر متصور نیست. پاک آیین با بیان این که خسارات وارده بر این آمبولانس‌ها بیش از ۳۰ میلیارد تومان بر آورد تقریبی می‌شود، افزود: اختلالی که ممکن است از ناحیه تخریب آمبولانس‌ها در خدمات فوریتی پزشکی و فرآیند درمان بیماران ایجاد شود، از خسارت مادی زیانبار‌تر است. وی بیان داشت: اغتشاشگرانی که با تخریب آمبولانس با جان و سلامت مردم بازی می‌کنند، باید پاسخگوی اقدام ضد انسانی خود باشند.
 آسیب به۴۳ اتوبوس و ۲۳ خودروی آتش‌نشانی 
در اعتراضات اخیر
شهردار تهران هم درخصوص اقدامات تخریبی اغتشاشگران در روزهای گذشته گفت: برآورد مشخصی از خسارات وجود دارد، اما اساس تخریب، تخریب آرامش و امنیت مردم است.
علیرضا زاکانی با بیان اینکه ما در شهرداری سعی می‌کنیم سطح خدمات را بالا ببریم، اما عده‌ای اغتشاشگر باعث آسیب به ۴۳ دستگاه اتوبوس شده‌اند و ۵۴ ایستگاه به بهانه اعتراض آسیب دید افزود: ما مسئول ایمنی شهر هستیم، اما ۲۳ خودروی آتش‌نشانی در روز‌های اخیر آسیب دید و یک دستگاه آتش‌نشانی سوزانده شد. به پاکبانان ما که به رفت و روب پرداخته بودند حمله شد.
 خسارت ۱۵ میلیارد تومان به تجهیزات آتش‌نشانی توسط اغتشاشگران
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران هم درخصوص اقدامات تخریبی آشوبگران گفت: طی چهار شب،
۲۵ دستگاه سبک و سنگین سازمان آتش‌نشانی دچار آسیب و خسارت شدند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدی در ارتباط زنده با شبکه خبر افزود: همچنین یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی در حالی که در حال اعزام به محل آتش سوزی بودند، توسط اغتشاشگران واژگون و به آتش کشیده شد.  وی با بیان اینکه چهار ایستگاه آتش‌نشانی نیز مورد هجوم این افراد قرار گرفت که با شکسته شدن شیشه، در و پنجره ایستگاه‌ها همراه بود، ادامه داد: تا شب جمعه، بالای ۱۵ میلیارد تومان به تجهیزات امدادی در سازمان آتش‌نشانی خسارت وارد شده است.