kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۰۸۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲
معاون سازمان راهداری اعلام کرد

آغاز طرح ویژه تشرف زائران امام رضا(ع) از امروز

 
 
 
 
معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: طرح ویژه تشرف زائران امام رضا(ع) در دهه پایانی ماه صفر از امروز شنبه دوم مهر آغاز می‌شود و تا نهم مهر ادامه خواهد داشت.
براساس اعلام سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، حمیدرضا شهرکی درباره برنامه سیستم حمل‌ونقل عمومی کشور برای تشرف زائران امام رضا(ع) اظهار کرد: طرح ویژه تشرف زائران امام رضا(ع) در دهه پایانی ماه صفر از امروز شنبه دوم مهر آغاز می‌شود و تا نهم مهر ادامه دارد.
او افزود: تمامی سرویس‌ها اعم از سرویس‌های ثابت و فوق‌العاده در سامانه‌های اینترنتی روزفروش و پیش‌فروش بلیت سفر ارائه می‌شود و فروش بلیت در سامانه فقط براساس کدملی خواهد بود.
معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه امکان خرید بلیت برگشت زائران از استان و شهر مبدأ سفر فراهم شده است، گفت: سامانه مکانیزه لیست انتظار بلیت اتوبوس بین‌شهری به‌صورت محدود برای مسافران بدون بلیت بازگشت از پنجم مهر در پایانه امام رضا مشهد مقدس راه‌اندازی می‌شود.
شهرکی افزود: براساس شیوه‌نامه طرح ویژه بازگشت زائران رضوی با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای در ایام دهه پایانی دهه صفر، صدور صورت وضعیت دربستی تا نهم مهر ممنوع است و محدودیت‌های شبکه سیر برای شرکت حمل‌ونقل مسافربری و ناوگان از مبدأ سراسر کشور تا تاریخ یادشده حذف می‌شود.
او ادامه داد: قرارگاه حمل‌ونقل جاده‌ای در ستاد مرکزی این سازمان و پایانه امام رضا(ع) در استان خراسان رضوی تشکیل شده است و نشست‌های مشترک برای هماهنگی با سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط به‌ویژه سازمان‌های نظارتی و تشکل‌های صنفی بخش حمل‌ونقل مسافر به منظور هماهنگی و اعمال نظارت‌های لازم برگزار می‌شود.
معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: راهدارخانه‌های استان خراسان رضوی آماده خدمات‌رسانی به زائران پیاده در طول مسیر پیاده‌روی هستند و گشت‌های راهداری در محورهای این استان و سایر استان‌ها حضور مستمر دارند.
آغاز پیش‌فروش بلیت قطار از امروز
همچنین با شروع سفرهای ایام پایانی ماه صفر، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از آغاز پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی 11 مهر تا 10 آبان 1401 از امروز دوم مهرماه خبر داد.
بر این اساس پیش‌فروش بلیت تمام مسیرها از ساعت هشت صبح امروز از طریق آژانس‌ها و دفاتر فروش آغاز شده و پیش‌فروش غیرحضوری (سایت‌ها) بلیت قطارهای مسافری نیز از ساعت 14 امروز انجام می‌شود.