kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۰۷۳
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲

خواندنی از ورزش ایران

 
 
* سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در احکام جداگانه‌ای علیرضا پورسلمانی و عابد حقدادی را به ترتیب به عنوان سرپرست فدراسیون‌های شمشیربازی و ژیمناستیک انتخاب کرد.زهره مرزوقی سرپرست فدراسیون ژیمناستیک دو ماه قبل و بعد از پایان دوره ۶ ماهه سرپرستی حمید احمدی به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شده بود.همچنین پیش از این، باقرزاده با پایان دوره ریاستش در شمشیربازی به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب شده بود.
* بعد از اعلام برکناری دراگان اسکوچیچ از سوی فدراسیون فوتبال، این مربی مذاکرات بسیاری با این فدراسیون بر سر فسخ قرارداد و دریافت رقم مورد نظر خود داشت. در نهایت بعد از توافق طرفین سر مبلغ مورد نظر، دراگان اسکوچیچ مطالبات خود را از فدراسیون فوتبال دریافت کرد و بعد از تسویه‌حساب، تهران را ترک خواهد کرد. به گفته احسان اصولی، سخنگوی هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال، پرونده اسکوچیچ و تیم ملی به طور کامل بسته شد و هیچ مشکلی از ناحیه قرارداد سرمربیگری او با تیم ملی ایران وجود نخواهد داشت.
*شعبانی بهار رئیس‌فدراسیون تیراندازی با کمان با اشاره به اینکه دستیاران سرمربی کره‌ای تیم‌ملی بزرگسالان کامپوند و ریکرو که همزمان سرمربی تیم‌ملی جوانان را نیز عهده‌دار خواهد بود، از بین مربیان ایرانی انتخاب می‌شوند، گفت: به دلیل لحاظ منافع ملی و توجه به مقوله دانش‌افزایی، مربیان سرمربی کره‌ای، ایرانی خواهند بود.
* سایت آمریکایی SI نوشت: «تیم ملی ایران با حضور مجدد کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی، در آستانه جام جهانی در شرایط خوبی قرار دارد. این سومین جام جهانی پیاپی برای کی‌روش به عنوان سرمربی ایران خواهد بود، اگرچه او قبل از جایگزینی دراگان اسکوچیچ در دو تیم کلمبیا و مصر مربیگری کرد. در حالی که زمان کمی برای ارزیابی وضعیت و انجام اصلاحات وجود دارد او شناخت خوبی از بازیکنان دارد. در بین ۲۷ بازیکن انتخابی او برای این اردو، ۱۶ بازیکن هستند که در جام جهانی قبل در کنار او بودند.»
* مسابقات جام جهانی 2022 به میزبانی دوحه پایتخت قطر از تاریخ 29‌آبان آغاز می‌شود و تیم ملی کشورمان در گروه دوم با تیم‌های ملی آمریکا، انگلیس و ولز رقابت می‌کند. وزارت کشور قطر دو ماه مانده به آغاز جام جهانی 2022 اعلام کرد در ایام جام جهانی تمام مرزهای کشور به روی زائران بسته می‌شود و تنها تماشاگران مسابقات جام جهانی دارای کارت مخصوص «هیا» می‌توانند وارد قطر شوند. بدین ترتیب در ایام جام جهانی قطر ممنوع الورود می‌شود و تنها تماشاگران مسابقات جام جهانی با داشتن کارت مخصوص می‌توانند وارد قطر شوند.