kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۰۴۶
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸

 نتانیاهو: لاپید از سید حسن نصرالله می‌ترسد

 
 
 نخست‌وزیر سابق رژیم آپارتاید اسرائیل، نخست‌وزیر کنونی این رژیم را به تسلیم شدن در برابر حزب‌الله، ترس از نصرالله و واگذاری میدان گازی کاریش به لبنان متهم کرد.
افزون بر پایگاه اجتماعی حزب‌الله و ائتلاف‌های داخلی و خارجی این جنبش، نظیر روابطش با ایران و نیز حمایت از مسئله فلسطین و همبستگی با گروه‌های مقاومت فلسطینی که قدرت دوچندانی به حزب‌الله داده است، این حزب از مولفه دیگری نیز سود می‌برد که قدرت این گروه و تأثیرش در معادلات منطقه‌ای را چند برابر کرده است، و آن شخصیتِ مقتدر و محبوب «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله است. این‎‌ها چیزهایی است که باعث شده مقاومت لبنان در موقعیت تهاجم باشد، نه انفعال. رسانه‌های وابسته رژیم آپارتاید اسرائیل به توان نظامی پیدا و پنهان مقاومت لبنان اذعان دارند و بر وعده‌های راست رهبر آن اطمینان دارند و می‌دانند مقاومت اکنون قادر است آنچه را عنوان می‌کند محقق کند.
«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر سابق رژیم آپارتاید اسرائیل «یائیر لاپید»، نخست‌وزیر کنونی این رژیم را به تسلیم شدن در برابر حزب‌الله لبنان و اذعان به آن متهم کرد. وی در فیلم ویدئویی که در صفحه توئیتری خود منتشر کرد، گفت: «شهروندان اسرائیلی، من صحبت بسیار ناراحت‌کننده با شما دارم، لاپید در مقابل تهدیدات نصرالله کاملاً عقب‌نشینی کرده است.» به گزارش ایسنا، وی افزود: «نصرالله لاپید را تهدید کرد که اگر قبل از امضای قرارداد گازی با لبنان، میدان کاریش را عملیاتی کنید به اسرائیل حمله خواهد کرد. لاپید وحشت کرد و از استخراج گاز از میدان گازی کاریش منصرف شد و اکنون می‌خواهد بدون هیچ نظارتی از جانب ما، یک میدان گازی به ارزش میلیاردها دلار را به لبنان بدهد، میلیاردها دلاری که در خدمت حزب‌الله خواهد بود تا هزاران موشک و راکت را در اختیار بگیرد، تجهیزاتی که به سمت شهرهای اسرائیل هدایت می‌شوند.» روز دوشنبه «عاموس یدلین»، فرمانده سابق اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی گفت، این رژیم با تعیین مرزها برای دفع خطر تشدید، به نفع لبنان امتیازاتی داده است. همچنین رسانه‌های صهیونیستی معتقدند که این رژیم به تهدیدات دبیرکل حزب‌الله گوش فرا داده و به بهانه‌های فنی از استخراج گاز منصرف شده است. از طرف دیگر «میشل عون»، رئیس‌جمهور لبنان نیز پیشتر گفته بود: «مذاکرات برای تعیین مرزهای دریایی به مراحل پایانی خود رسیده است. در این مذاکرات حقوق لبنان برای استخراج گاز و نفت تضمین می‌شود.» همچنین «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد لبنان تصریح کرد که روند ترسیم مرزهای دریایی میان این کشور و فلسطین اشغالی شاهد پیشرفت بزرگی است.