kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۰۲۲
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸
شرکت آب و فاضلاب استان تهران:

مردم تهران در مصرف آب صرفه‌جویی کنند 

شرکت آب و فاضلاب استان تهران از شهروندان تهرانی درخواست کرد با رعایت شیوه‌های مدیریت مصرف، این شرکت را در تداوم تامین پایدار آب شرب یاری کنند.
 
 
 
 
در اطلاعیه شرکت آب و فاضلاب استان تهران آمده است: بنا بر گزارش‌های سازمان هواشناسی، میزان بارش‌ها در مهر و آبان امسال کاهش محسوسی نسبت به میانگین بلندمدت دارد و باتوجه به این‌که بخش اعظم نیاز آبی تهران از منابع سدها تامین می‌شود، این کمبود بارش می‌تواند تهران را با کمبود جدی آب مواجه کند. این در حالی ‌است که حجم سدهای پنج‌گانه تامین‌کننده آب تهران به علت بروز کم‌بارشی‌های پیاپی با کسری بیش از 50 درصد نسبت به بلندمدت رو‌به‌روست.
 این اطلاعیه افزوده است: شرکت آب و فاضلاب استان تهران افتخار دارد که علی‌رغم دو سال کم‌بارشی، کاهش میزان بارش‌ها در بهار امسال و افزایش میانگین دما با تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان و همراهی مشترکان، تابستان امسال هم بدون قطع آب در تهران سپری شد.
شرکت آب و فاضلاب استان تهران تصریح کرده است: در آستانه پاییز نیز این شرکت بنا بر رسالت و ماموریت خود، تمامی توان فنی و مهندسی خود را برای تامین پایدار آب شرب پایتخت به کار می‌بندد تا همچون گذشته هیچ خللی در روند تامین آب شرب شهروندان ایجاد نشود؛ چرا که به‌رغم به‌کارگیری تمامی امکانات و انجام اقدامات لازم، منبع جدید دیگری برای افزایش ظرفیت آبرسانی به تهران وجود ندارد و طبعا در این راه همراهی و مسئولیت‌پذیری یکایک ساکنان محترم پایتخت ضروری است.
همچنین بر اساس جزئیات جدول اطلاعات پهنه‌ای بارش‌های سازمان هواشناسی از ابتدای سال آبی جاری تا 28 شهریور 1401 در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته بارش‌ها در کشور رشد منفی 23 و 9 دهم درصدی را ثبت کرده است.
بیشترین کاهش بارش مربوط به استان ایلام با رشد 61 و یک درصد است. میزان بارش‌ها طی بازه یاد شده در استان‌های سمنان و کرمانشاه نیز به ترتیب 50 و سه دهم درصد و 48 و هفت دهم درصد کاهش یافته است. میزان بارش‌ها فقط در یک استان یعنی هرمزگان رشد مثبت داشته و در مقایسه با میانگین دوره بلندمدت 43 و شش دهم درصد افزایش یافته است.
همچنین در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش‌ها رشد منفی را ثبت کرده است. بر این اساس در استان گیلان بارش‌ها 13 و دو دهم درصد، گلستان 19 و یک دهم درصد و مازندران 16 و هفت دهم درصد کاهش یافته است. در استان تهران بارش‌ها 34 و هفت دهم درصد کاهش یافته و در خوزستان نیز کاهش بارش 45 درصد بوده است.