kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۰۱۳
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸

اخبار ورزش جهان

 
 
ورود پوتین به ماجرای بازی دوستانه روسیه
ولادیمیر پوتین از برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال روسیه برابر بوسنی و هرزگوین در ماه آبان در شهر سن‌پترزبورگ حمایت کرد.پیش از این میلوراد دودیک، نامزد صرب ریاست‌جمهوری بوسنی و هرزگوین در دیدار با ولادیمیر پوتین از برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال این کشور برابر روسیه حمایت کرد. وی گفته با وجود برخی مخالفت‌ها در فدراسیون فوتبال بوسنی و هرزگوین موافق برگزاری این بازی است.رئیس‌جمهور روسیه نیز گفت: ورزش باید مردم را متحد کند و نباید تفرقه‌ای ایجاد شود. بنابراین امیدوارم رویدادهای ورزشی از جمله بازی دوستانه روسیه و بوسنی و هرزگوین برگزار شود. چنین مسابقاتی نقش خود را در توسعه ورزش و روابط انسانی ایفا خواهند کرد. پیش از برخی از مقام‌های ارشد فدراسیون و بازیکنان کلیدی تیم ملی فوتبال بوسنی و هرزگوین اعلام کردند حاضر به بازی دوستانه با روسیه در شهر سن‌پترزبورگ نیستند.
رونالدو در یورو 2024 هم با تیم ملی پرتغال است
سه شنبه شب کریستیانو رونالدو جایزه بهترین گلزن تیم ملی پرتغال را دریافت کرد و در پست اینستاگرامی این جایزه را یک افتخار بزرگ دانست و نوشت که برای کسب رکوردها با تیم ملی پرتغال همچنان تلاش خواهد کرد. رونالدو در ادامه مدعی شد که جام جهانی 2022 قطر، آخرین حضور او در تیم ملی پرتغال نخواهد بود و این ستاره 37 ساله قصد دارد در یورو 2024 نیز برای کشورش بازی کند.کریستیانو از سال 2003 در تیم ملی پرتغال بازی کرده و توانسته آمار خیره‌کننده 117 گل در 189 بازی را در تمامی مسابقات به ثبت رساند. تیم ملی پرتغال در جام جهانی 2022 قطر با تیم‌های اروگوئه، غنا و کره جنوبی دیدار خواهد کرد.
اختلاف نظر بین سران یوونتوس بر سر اخراج آلگری 
یوونتوس با وجود خریدهایی خوبی که در این تابستان داشته‌، شروع خوبی در فصل جاری نداشته و در چند بازی اخیر مقابل پاری‌سن‌ژرمن و بنفیکا در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا و بازی با مونتزا در سری A ایتالیا تن به شکست داده‌ و همین باعث شده تا برخی هواداران خواهان اخراج ماسیمیلیانو آلگری شوند، موضوعی که ظاهراً بین سران باشگاه اینتر هم اختلاف‌انداخته است. روزنامه ایتالیایی «کوریره دلا سِرا» در این باره خبر داد؛ پاول ندود نایب‌رئیس‌باشگاه یوونتوس به همراه برخی دیگر از اعضای هیئت‌مدیره این باشگاه خواهان پایان همکاری با آلگری هستند، این در حالی است که آندره‌آ آنیلی رئیس‌باشگاه خواهان حفظ این مربی ایتالیایی و ادامه همکاری با او است. 
چلسی در پی به خدمت گرفتن هری کین 
گراهام پاتر که اخیراً جانشین توماس توخل در چلسی شد، به نظر می‌رسد برنامه خاصی برای تقویت خط حمله تیم تحت‌هدایتش دارد. بر اساس گزارش پایگاه خبری «کالچو مرکاتو» ایتالیا؛ سرمربی انگلیسی آبی‌پوشان لندنی خواهان به خدمت گرفتن هری کین است و از مدیران باشگاه چلسی خواسته تا مهاجم انگلیسی تاتنهام را به خدمت بگیرند. انتظار می‌رود چلسی تابستان آینده شانس خود را برای به خدمت گرفتن کین 29 ساله امتحان کند و حتی به این منظور آماده معاوضه روملو لوکاکو با کاپیتان تاتنهام است.لوکاکوی 29 ساله که در حال حاضر به طور قرضی برای اینتر بازی می‌کند، گفته می‌شود تمایل دارد فصل آینده هم برای این تیم ایتالیایی بازی کند و قصد رفتن به تاتنهام در جریان معاوضه با کین را ندارد، این در حالی است که گفته می‌شود اینتر پیش از این با چلسی برای استفاده قرضی از این مهاجم بلژیکی برای یک فصل دیگر هم توافق شفاهی رسیده است. هری کین که پیش از این مورد توجه دو باشگاه منچسترسیتی و منچستریونایتد بوده، تا پایان ماه ژوئن 2024 تحت‌قرارداد تاتنهام است. کاپیتان اسپرز تاکنون در 395 بازی برای تاتنهام به میدان رفته و آمار 254 گل‌زده و 60 پاس‌گل را از خود برجای گذاشته است.