kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۹۷۸۹
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸

استقبال از کنگرۀ سراسری «شعر دفاع مقدس»(اخبار ادبی و هنری)

به دلیل استقبال شاعران، زمان ارسال آثار به بیست‌وچهارمین کنگرۀ سراسری «شعر دفاع مقدس» تا ۳۰ مهر تمدید شد.


محمدحسین انصاری‌نژاد، دبیر علمی بیست‌وچهارمین کنگرۀ سراسری «شعر دفاع مقدس» از تمدید مهلت ارسال آثار به این رویداد ادبی خبر داد و گفت: باتوجه به استقبال پرشور شاعران دفاع مقدس در سراسر کشور و درخواست‌های که صورت گرفت، مهلت ارسال آثار به بیست‌وچهارمین کنگرۀ سراسری شعر دفاع مقدس به‌مدت یک‌ماه تمدید شد. لذا شاعران سراسر کشور تا ۳۰ مهرماه زمان خواهند داشت تا آثارشان را به دبیرخانه رویداد در دفاتر استانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارسال کنند.
او در تشریح شرایط عمومی آثار ارسالی به کنگرۀ سراسری «شعر دفاع مقدس» بیان کرد: آثار حتماً بایستی تولیدی و قبلاً در هیچ کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه‌ای منتشر نشده باشد؛ همچنین با توجه به ثبت اشعار در دبیرخانه مرکزی، شعرا فقط می‌توانند در یک استان شرکت کنند و در صورت شرکت در استان‌های مختلف، از داوری کنار گذاشته می‌شوند.
انصاری‌نژاد بیان کرد: اشعار در هفت بخش عمومی شعر دفاع مقدس (آزادگان، مادران شهدا، جانبازان شیمیایی و...)، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی (کشورهای محور مقاومت)، شعر دفاع مقدس با بهره‌گیری از مضامین عاشورایی، شعر دفاع مقدس و نقش آن در جهاد تبیین، شعر دفاع مقدس و جنگ نرم، شعر دفاع مقدس و کودک و نوجوان، شعر دفاع مقدس و نقش زنان، به‌طور جداگانه داوری و اشعار برتر هر هفت بخش ویرایش شده و در مجموعه‌ای چاپ خواهد شد.